دلایل ایجاد افسردگی

دلایل ایجاد افسردگی

عامل افسردگی چیست؟

افسردگی ناشی از عدم تعادل مواد شیمیایی خاصی در مغز است. این بدان معنی است که اگر گرایش های ژنتیکی خاصی در شما باعث شود مواد شیمیایی مغزتان از نظم خود خارج شوند به احتمال زیاد افسرده خواهید شد. هیچ چیز به اندازه ی دارو نمی تواند افسردگی شما را درمان کند زیرا تنهای چیزی که می تواند تعادل شیمیایی مغزتان را بازیابی کند داروهای ضد افسردگی می باشد.

پاراگراف قبلی توضیحاتی کاملا اشتباه و غیر علمی به شما می دهد که هنگام تحقیق در مورد دلایل ایجاد افسردگی می توانید در وبسایت های مختلف پیدا کنید. این افراد سعی دارند شما را با دلایل ثابت نشده و نادرستی متقاعد کنند داروهایشان را بخرید در حالی که عامل ایجاد افسردگی کاملا متفاوت است.

مهم ترین و واقعی ترین علت افسردگی چیست

بله دلیل افسردگی عدم تعادل های شیمیایی در مغز است اما این عدم تعادل های شیمیایی به خودی خود به سبب مسئله ی دیگری به وجود می آیند؛ این مسئله از دست دادن امید در حل مشکلات زندگی است. (بنگاه کنید به بازگشت امید به زندگی)

فرض کنید شما فردی هستید که در کار خود بسیار ماهر و متخصص هستید و ناگهان شغلتان را از دست می دهید. آیا افسرده می شوید؟ به احتمال زیاد خیر، زیرا به دلیل مهارتی که دارید می دانید که برای مدت طولانی بدون شغل نخواهید بود.

اگر در دو شرکت مصاحبه ی کاری انجام دهید افسرده خواهید شد؟ شاید بله ولی به احتمال زیاد نه. زیرا هنوز هم امید دارید. اکنون اگر از جانب تمام شرکت هایی که می شناسید رد شوید افسرده می شوید؟

در این مورد به احتمال زیاد افسرده می شوید زیرا دیگر امید خود را در برخورد با مشکلتان از دست خواهید داد. افسردگی  زمانی به وجود می آید که نسبت به حل مشکلات زندگی خود بی تفاوت شوید.

این بی تفاوتی منجر به از دست دادن امید می شود و در نتیجه می توان گفت عدم تعادل مواد شیمیایی در مغز نشانه ای از افسردگی است نه دلیل آن.

چگونه افسردگی را پشت سر بگذاریم

افسردگی حالتی است که با از دست دادن امید به وجود می آید. وقتی به این باور برسید که دستیابی به هدفی مهم در زندگیتان دیگر امکان پذیر نیست افسرده خواهید شد.

پس برای درمان افسردگی چه باید کرد؟

امید را به زندگی خود بازگردانید. می دانم که در حالت افسردگی این کار کمی سخت است اما لازم است بدانید تا زمانی که امید را به زندگی خود برنگردانید داروهای ضد افسردگی هیچ کمکی به شما نخواهد کرد.

استفاده از دارو، مسافرت کردن و مشغول نگه داشتن خودتان تنها به شما کمک می کند نشانه های افسردگی را تحمل کنید و تا زمانی که به زندگی و اهداف خود امیدوار نباشید خوشحال نبوده و افسردگی شما پابرجا خواهد بود. (نگاه کنید به درمان افسردگی شدید بدون دارو)

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

درمان سریع افسردگی

علائم هشدار دهنده افسردگی

افسردگی و عصبانیت

دلایل افسردگی پس از جدایی

دلایل افسردگی در جوانان

تکنیک رها سازی احساسی به جای سرکوب احساس