دلیل هوس بازی متاهل ها چیست

آیا این نشانه ای از خطر است؟

چرا بعضی افراد متاهل هوس باز هستند؟

آیا این موضوع برای رابطه خطرناک است؟

افراد متاهل به دلایل مختلفی هوس بازی می کنند که اهمیت آن ها متفاوت است. مشکل انسان ها این است که امیالشان می تواند رفتار آن ها را کنترل کند، به استثنای افرادی که کنترل سختی روی رفتار خود دارند.

به عنوان مثال اگر هیچ قوانین اخلاقی مشخصی برای مردان وجود نداشت بیشتر آن ها خیانت می کردند. دلیل این موضوع ساده است؛ مردان به هر زنی که ظاهر خوب داشته باشد جذب می شوند. اگر مردی به اندازه ی کافی به قوانین اخلاقی پایبند نباشد ممکن است خیانت کار شود.

همچنین اگر مردی دلیلی برای خیانت نکردن نداشته باشد خیانت خواهد کرد. زن ها نیز مانند مردها خیانت می کنند. به این دلیل اول به مردها اشاره کردم که چشم آن ها تصمیم می گیرد به چه کسی جذب شوند و در نتیجه احتمال خیانت در آن ها بیشتر است.

علت خیانت و هوس بازی افراد متاهل چیست

گاهی اوقات دلیل ارتباط افراد متاهل با فردی غیر از شما خیانت کردن نیست. بعضی از این دلایل به شرح زیر است:

  1. بالا بردن اعتماد به نفس: بیشتر مردم به دلیل تایید شدن از جانب دیگران با آن ها ارتباط برقرار می کنند و هدفشان خیانت کردن نیست. این افراد می خواهند مورد پذیرش واقع شوند و احساس با ارزش بودن داشته باشند. (نگاه کنید به چگونه اعتماد به نفس بالاتری داشته باشید)
  2. می خواهند همسرشان احساس حسادت کند: بعضی افراد برای اینکه همسرشان احساس حسادت کند با دیگران ارتباط برقرار می کنند. آن ها با این کار می خواهند توجه شما را بیشتر به سمت خود جلب کنند.
  3. ضربه زدن به همسر: بعضی افراد برای انتقام گرفتن و ضربه زدن به همسرشان با فرد دیگری ارتباط برقرار کرده و کاری می کنند همسرشان متوجه شود. آن ها از این ارتباط برای صدمه زدن به همسر خود استفاده می کنند. (نگاه کنید به انتقام عشقی و دلایل آن)
  4. کمبودی در رابطه: این مورد می تواند به خیانت منجر شود. گاهی اوقت فرد ممکن است به خاطر احساس کمبود در رابطه با همسرش با فرد دیگری ارتباط برقرار کند.
  5. عدم پایبندی به اخلاقیات: گاهی اوقات فرد به دلیل عدم پایبندی به اخلاقیات با فرد دیگری به جز همسرش ارتباط برقرار می کند.
  6. می خواهد مطمئن شود هنوز جذابیت دارد: بعضی افراد برای اینکه مطمئن شوند هنوز برای دیگران جذاب هستند با آن ها ارتباط برقرار می کنند. هدف این نوع از هوسبازی بالا بردن اعتماد به نفس است.

اگر همسرتان هوسبازی می کند چه باید کرد؟

هوسبازی همسرتان با فرد دیگری یک علامت هشدار است. همانطور که مشاهده کردید هوس بازی همیشه به این دلیل نیست که طرف مقابل شما را دوست ندارد. باید تلاش کنید متوجه شوید دلیل اصلی این هوسبازی واقعا چیست.

وقتی دلیل اصلی را متوجه شوید می توانید کار درست را انجام دهید. مثلا اگر همسرتان برای تحریک کردن حسادت شما با فرد دیگری ارتباط برقرار می کند باید به او بگویید که بزرگ شود و بفهمید چه چیزی به او انگیزه ی چنین کاری را می دهد.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

سایت  نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی پژوهشی است که شما می توانید هرگونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم؟ توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای عاشق کردن هر شخصی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد و در صورت عدم رضایت هزینه ی پرداختی به شما برگشت داده می شود. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

می خواهید بیشتر بدانید؟

نشانه های خیانت عاطفی همسر

طلاق از همسر خیانتکار

نشانه خیانت مردان

با خیانت شوهرم چه کنم

ترمیم رابطه بعد از خیانت

چرا شوهرم خیانت کرد