تردید در ازدواج

تردید مردان یا زنان در ازدواج

بیشتر مردان یا زنان تردید دارند واقعا در ازدواج چه می خواهند.

بیشتر مردان نمی توانند وقتی کاملا در مورد موضوعی متقاعد نشده اند خودشان را از آن موضوع دور نگه دارند.

بیشتر زنان احساساتی می شوند و رابطه ای برقرار می کنند که واقعا نمی خواهند.

بیشتر افراد معتاد به عشق هستند و با اولین فردی که سر راهشان قرار می گیرد وارد رابطه می شوند.

این ممکن است طبیعی به نظر برسد و باعث مشکل نشود اما اگر دقیق تر به این موضوع نگاه کنید متوجه می شوید رابطه ای که با سردرگمی و تردید همراه باشد نه تنها به ازدواج ختم نمی شود بلکه بسیار خطرناک و پر از ریسک نیز خواهد بود.

وقتی احساسات اولیه از بین می رود بیشتر مردم متوجه تردید های خود می شوند و در نتیجه نسبت به ادامه رابطه، به خصوص ازدواج و پایداری آن دچار شک می شوند. پس از آن در این رابطه ممکن است اتفاقات زیر رخ دهد:

  1. این افراد ناگهان ناپدید می شوند
  2. این افراد خیانت می کنند (نگاه کنید به ترمیم رابطه بعد از خیانت)
  3. این افراد ناگهان جدا می شوند
  4. این افراد ناراحت می شوند و رابطه را مسموم می کنند
  5. این افراد دیگر شما را دوست نخواهند داشت

به عبارت دیگر مقصد نهایی رابطه ای که با تردید و سردرگمی ایجاد شده باشد نارضایتی و در نهایت جدایی خواهد بود حتی اگر منجر به ازدواج شود.

البته این در حالی است که این تردید ها و شک ها برطرف نشوند. در ادامه بیشتر توضیح خواهم داد.

آیا تردید های ازدواج می توانند به عشق تبدیل شوند؟

بله می توانند. اما چرا وقتی می توانید با کسی ازدواج کنید که بی هیچ تلاشی شما را دوست دارد می خواهید برای عشق بیشتر فرد دیگری نسبت به خود دست و پا بزنید؟

به علاوه اینکه فردی را متقاعد کنید عاشق شما شود ممکن است کمی خطرناک و ریسک پذیر باشد. زیرا اگر با معیارهای موجود در الگوی عشق او سازگار نباشید دیر یا زود فردی سازگار را پیدا می کند و از شما جدا خواهد شد.

به عبارت دیگر تلاش برای بودن با کسی که در ازدواج با شما تردید دارد خطرناک است. البته گاهی این تردید ها به خود شما مرتبط می شود که در این صورت باید آنها را برطرف کنید.

مثلا اگر تردید طرف مقابلتان به این دلیل است که از تعهد می ترسد می توانید با او ادامه دهید. تردید در ازدواج زمانی مشکل دار می شود که طرف مقابل اصلا نمی داند شما برای او مناسب هستید یا نه. (نگاه کنید به ترس از ازدواج در مردان و زنان)

راه عاقلانه این است که تلاش کنید دلیل تردید های طرف مقابل نسبت به ازدواج یا نسبت به خودتان را متوجه شوید اما اگر موفق نشدید بدانید که در معرض خطر و ریسک بزرگی هستید و رابطه ی شما ممکن است روزی به جدایی برسد.

وقتی واقعا چیزی را بخواهید دچار تردید نمی شوید

فرض کنید به ماشین های اسپورت علاقه دارید و می خواهید بین مثلا سانتافه، تویوتا و ساندرو یکی را انتخاب کنید. در این صورت دچار تردید می شوید چون نمی دانید کدام یک از آن ها واقعا بهتر هستند.

اما اگر بخواهید بین یک فراری و تویوتا یکی را انتخاب کنید بازهم دچار تردید می شوید؟ البته که نه زیرا می دانید قطعا فراری بهتر است.

برای ازدواج هم همین اتفاق می افتد. وقتی همه ی گزینه های ما واقعا خوب نباشند دچار تردید می شویم. و اگر فردی برای ازدواج با شما تردید داشته باشد بهتر است در ازدواج با او کمی تجدید نظر کنید.

در مواردی ( کمیاب ) ممکن است فردی که برای ازدواج با شما تردید داشته بعد ها به شما علاقه مند شود اما چرا باید چنین ریسکی را به جان بخرید؟

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائره المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مکانی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که بر اساس علوم روانشناسی بوده و به زبانی ساده بیان شده است تا به راحتی متوجه شوید و این اطلاعات را به کار بگیرید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای عاشق کردن هر شخصی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

می خواهید بیشتر بدانید؟

ازدواج مجدد – اگر قصد ازدواج مجدد دارید بخوانید…

راه هایی برای جذب خواستگار

درمان ترس از ازدواج

ترس از عاشق شدن

۷ گام برای پیدا کردن همسر دلخواه

جذب مرد مناسب برای ازدواج

مدت زمان آشنایی قبل از خواستگاری و ازدواج