رازهای جذابیت: نزدیکی فیزیکی

نزدیکی فیزیکی چه ارتباطی با روانشناسی جذب دارد؟

همانطور که می دانید تعریف جذابیت بیشتر شامل جذابیت های ظاهری و جذابیت های رفتاری می شود. اما من در این مقاله یکی از تاثیرگذارترین رازهای جذابیت زنان و مردان را به شما معرفی می کنم. اگر می خواهید بدانید این راز جذابیت چیست و چگونه عمل می کند این مقاله را مطالعه کنید.

رابطه ی جذابیت رفتاری با نزدیکی فیزیکی چه می تواند باشد؟

تحقیقات نشان داده اند یکی از مهم ترین راز های جذابیت زنان و مردان نزدیکی فیزیکی آن ها به یکدیگر است. در واقع در کنار جذابیت های ظاهری مانند جذابیت چشم ها و یا جذابیت های رفتاری، اگر مرد یا زنی بیشتر از دیگران در کنار شما باشد جذابیت او نیز برایتان بیشتر از دیگران خواهد بود.

در بحث جذابیت بر اثر نزدیکی فیزیکی نظریه ای به نان نظریه ی “ اثر مجاورت” مطرح می شود. بر اساس این نظریه اگر چیزی جدید و نو به عنوان یک محرک هر بار در جلوی چشم شما قرار بگیرد تمایلتان برای جذب شدن به آن بیشتر می شود. در نتیجه نزدیکی فیزیکی یک فرد به شما به عنوان یک محرک جدید که به طور مداوم در جلوی چشمتان قرار می گیرد باعث جذابیت بیشتر آن فرد برای شما  خواهد بود.

در این مقاله در مورد تاثیر نزدیکی فیزیکی بر روانشناسی جذب و جذابیت زنان و مردان صحبت می کنم.

نزدیکی فیزیکی و روانشناسی جذب

ممکن است برای شما پیش آمده باشد که هنگام عبور از خیابان و یا در یک مهمانی فردی به چشمتان بسیار جذاب به نظر برسد. اما اکنون ممکن است هیچ کدام از این افراد  را به خاطر نسپارید. چرا بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی فردی که آنقدر برای شما جذاب بود از ذهنتان پاک  شده است؟

پاسخ ساده است، چون شما دیگر آن فرد را ندیده اید و پس از مدت کوتاهی حتی ظاهرش را هم به یاد نمی آورید. تاثیر هر محرکی به این شکل است که اگر تقویت نشود خیلی زود جای خود را به فراموشی می دهد. مهم نیست در نگاه اول تا چه حد این فرد برای شما جذاب به نظر رسیده است، اگر دیگر هیچ وقت او را نبینید احساسات عشق در شما کمرنگ خواهد شد. در نتیجه یکی از رازهای جذابیت نزدیکی فیزیکی به طرف مقابل است. زیرا نزدیکی فیزیکی محرکی محسوب می شود که مدام در حال تقویت شدن است.

در کتاب چگونه دیگران را عاشق خود کنیم توضیح دادم که نزدیکی فیزیکی به تنهایی نمی تواند باعث جذابیت شود. فرض کنید در نگاه اول از فردی خوشتان نمی آید و هر روز او را می بینید. نزدیکی فیزیکی به این شکل تنها تنفر شما را از آن فرد بیشتر می کند پس اگر می خواهید نزدیکی فیزیکی جذابیت شما را افزایش دهد باید هنگام نزدیکی فیزیکی یک محرک مثبت به همراه داشته باشید.

شباهت ها، نزدیکی فیزیکی و جذابیت

بر اساس روانشناسی جذب شباهت های زن و مرد باعث جذب شدن آن ها به یکدیگر می شوند. البته درست است که جذابیت مردان و زنان از نگاه یکدیگر تا حد زیادی در برخورداری ویژگی های شخصیتی مکمل ویژگی های شخصیتی خودشان می باشد اما یک سری شباهت ها نیز برای جذب شدن زن و مرد به یکدیگر لازم و تاثیرگذار است.

این مسئله چه ارتباطی با نزدیکی فیریکی دارد؟

همانطور که گفتم اگر می خواهید نزدیکی فیزیکی شما به یک فرد باعث جذابیتتان برای او شود باید یک محرک مثبت به همراه داشته باشید. این محرک مثبت می تواند شباهت های شما با طرف مقابل باشد.

اگر فردی بتواند در رفتار و شخصیت شما شباهت هایی مشاهده کند جذابیت شما برای او بیشتر از قبل خواهد شد زیرا این شباهت ها با شما باعث می شود او در کنارتان احساس راحتی کند. یک سیب در همه جای دنیا یک سیب است و شما با خوردن آن مشکلی نخواهید داشت اما اگر در جایی با غذایی عجیب و غریب برخورد کنید نمی توانید به راحتی او را امتحان کنید. در نتیجه هرچقدر فردی بیشتر با شما راحت باشد بیشتر به شما جذب می شود. نزدیکی فیزیکی باعث می شود طرف مقابلتان بیشتر شما را شناخته و بیشتر با شما احساس راحتی کند در نتیجه شانستان برای جذاب تر شدن برای او افزایش پیدا می کند. (نگاه کنید به آیا شباهت ها یکدیگرا جذب می کنند؟)

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائره المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای عاشق کردن هر شخصی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد و در صورت عدم رضایت هزینه ی پرداختی به شما برگشت داده می شود. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

رازهای جذابیت: اثر جانبی محض

روانشناسی جذب زنان

چگونه با اعتماد به نفس شویم

چرا دختر و پسر باهم دوست میشوند

آیا فکر کردن به یک فرد شما را عاشق او می کند

چگونه با گوش دادن دیگران را جذب کنیم

چگونه می توانم مورد تحسین دیگران قرار بگیرم