دلایل طلاق: مشکلات مالی

دلایل طلاق

وقتی تصمیم گرفتم در مورد دلایل طلاق مقاله ای تهیه کنم دو هدف اصلی داشتم: اول اینکه به زوج های جوان این موارد را نشان دهم تا بتوانم به بهبود رابطه ی زناشویی و جلوگیری از طلاق آن ها کمکی کرده باشم و دوم به افرادی که قبل طلاق گرفته اند کمک کنم تا این موارد را بشناسند و دیگر این اتفاق را تجربه نکنند.

طلاق و مشکلات مالی

اگر در هنگام رانندگی فردی به طور ناگهانی و بی ملاحظه سر راه شما قرار بگیرد سر او فریاد می زنید؟ احتمالا پاسخ شما این است که بستگی به خلق و خوی شما در آن لحظه دارد. اگر خلق و خوی خوبی داشته باشید احتمالا او را می بخشید و از کنارش رد می شوید اما اگر تحت فشار بوده و یا عجله داشته باشید احتمالا با او دعوا می کنید.

بنابراین نتیجه می گیریم رفتار ما زمانی که تحت فشار و استرس هستیم با زمانی که آرام و خوشحال هستیم و احساس خوبی داریم کاملا متفاوت است. سوال مهمی که باید از خود بپرسید این است که اگر برای مدت طولانی تحت فشار و استرس بوده باشید چه می شود؟ فکر می کنید رفتار شما به چه شکل خواهد بود؟

احتمالا متوجه می شوید که شما در این شرایط کمتر می خندید، بیشتر فریاد می زنید، رفتارتان حالت تهاجمی تری پیدا می کند و خلق و خوی خود را برای هر دلیل کوچکی از دست می دهید. این رفتار ها باعث می شود بحث و نزاع با همسرتان بیش از حد معمول شود و به نتیجه ی آن چیزی جز طلاق نیست.

چه چیزی باعث این استرس بی پایان می شود؟

پاسخ صریح به این سوال مشکلات مالی است!

وقتی فردی نوبت شما در یک صف می گیرد یا پایش را در یک مکان عمومی روی پای شما می گذارد عصبانیت و استرس شما برای مدت کوتاهی خواهد بود.

اما هنگامی که نتوانید پول کافی برای برآورده کردن نیازها و ساختن یک زندگی خوب را به دست آورید میزان فشار و استرسی که به شما وارد می شود غیر قابل تحمل خواهد بود.

وقتی فرزندانی داشته باشید که از عواقب مشکلات مالی شما رنج می برند و یا نتوانید با دوستان خود ملاقات کنید زیرا سطح زندگی شما با آن ها خیلی متفاوت است و استانداردهای لازم را ندارد میزان استرس شما به شدت افزایش می یابد.

به طور خلاصه می توان گفت یکی از دلایل اصلی طلاق مشکلات مالی در زندگی شماست.

راه حل چیست؟

اگر مشکلات شما به دلیل فقر مالی بوده است راه حل چه می تواند باشد؟

ثروتمند شدن یک مهارت به دست آوردنی است؛ نه آن را به ارث می برید و نه با آن متولد می شوید. مطمئن هستم همه ی شما افراد فقیری را دیده اید که ثروتی باورنکردنی به دست آورده در مقابل افراد ثروتمندی را هم دیده اید که پولشان را از دست داده اند. به عبارت دیگر باید بگویم مهم نیست از کجا شروع کنید مهم این است که مهارت کافی برای ثروتمند شدن را بیاموزید.

من نمی گویم همه ی زوج هایی که مشکلات مالی دارند در نهایت از یکدیگر جدا می شوند و طلاق می گیرند. اما اگر بتوانید مشکلات مالی را از زندگی خود حذف کنید احتمال طلاق را کاهش می دهید و زندگی شادتری خواهید داشت.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای عاشق کردن هر شخصی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد و در صورت عدم رضایت هزینه ی پرداختی به شما برگشت داده می شود. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

دلایل طلاق: اعتیاد عاطفی

تاثیر دخالت خانواده بر طلاق

چرا همسرم درخواست طلاق کرد

دلایل طلاق: نداشتن اعتماد به نفس

دلایل طلاق: ارتباطات ضعیف