زمان عاشق شدن

چرا الآن؟

چرا در زمان اشتباه عاشق می شویم؟

چرا وقتی آماده نیستم به دیگران جذب می شویم؟

من پیام های زیادی از افرادی که شکایت می کنند در زمان اشتباهی عاشق شده اند دریافت می کنم. آن ها می گویند حتی به رابطه برقرار کردن فکر هم نمی کردند اما ناگهان و به طور تصادفی عاشق شده اند.

گاهی اوقت اتفاق بدتری می افتد. فرد بعد از اینکه وارد رابطه ی عاطفی شد با شخص دیگری آشنا شده و عاشق او می شود.

سردرگمی در هر دو مورد به یک عامل مهم برمی گردد: عدم دانش درست و کافی در مورد روانشناسی عشق.

چرا عاشق می شویم

بر خلاف باورهای رایج چیزی به عنوان “آمادگی نداشتن برای رابطه” وجود ندارد. در مقاله ی چرا عاشق می شویم توضیح دادم وقتی با فردی که نیازهای مهم تان را برآورده کند و معیارهای الگوی عشق تان را داشته باشد آشنا می شوید عاشق او خواهید شد.

این روند در ضمیر ناخودآگاه اتفاق می افتد نه در ضمیر خودآگاه. و به همین دلیل هرچقدر هم سخت تلاش کنید نمی توانید آن را به ضمیر خودآگاه خود منتقل کنید. چه بخواهید چه نخواهید ضمیر ناخودآگاه شما همیشه در جستجوی فردی است که بتواند نیازهای مهم تان را برآورده کند.

ممکن است فردی ادعا کند هنوز آمادگی ندارد و به همین دلیل مجرد مانده است. اما به محض اینکه ضمیر ناخودآگاه فردی مناسب و سازگار با معیارهایش را پیدا کند احساسات شعله ور می شوند و هیچ راهی برای متوقف کردن آن ها وجود ندارد.

عاشق شدن در زمان اشتباه

مشکل بسیاری از مردم این است که بعد از برقراری رابطه ی عاطفی فرد مناسب خود را پیدا می کنند و عاشق او می شوند. دلیل این اتفاق اشتباه رایجی است که بیشتر مردم مرتکب می شوند.

بسیاری از افراد برای فرار از تنهایی، برای هم صحبت داشتن و برای اینکه مجرد نمانند زیرا سنشان بالا می رود و احساس ناامنی می کنند وارد رابطه ی عاطفی می شوند. بیشتر روابط عاطفی بنابر دلایل مربوط به اعتماد به نفس و بدون وجود هیچ عشقی شکل می گیرند.

مشکل اینجاست درحالی که هنوز ضمیر ناخودآگاه این افراد متقاعد نشده است آن ها وارد رابطه ی عاطفی می شوند. چندماه یا چندسال بعد وقتی ضمیر ناخودآگاه مورد مناسبی را که با فرد سازگار است پیدا کرد، عشق اتفاق می افتد و فرد تصور می کند این عشق در زمان نادرستی به وجود آمده است.

ممکن است فردی را دوست داشته باشید و بعدها متوجه شوید فرد دیگری را دوست دارید و برای این موضوع نباید خودتان را سرزنش کنید. اما مشکل بزرگ زمانی اتفاق می افتد که وارد رابطه ی عاطفی شوید و بدانید که این رابطه برای شما مناسب نیست. نتیجه ی چنین رابطه ای شکست و جدایی خواهد بود.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

تبدیل عشق یک طرفه به دو طرفه – آشنایی و ازدواج

7 گام برای پیدا کردن همسر دلخواه

جذب مرد مناسب برای ازدواج

چگونه همسر دلخواهم را بیابم

راه های انتخاب همسر مناسب

چرا با فرد اشتباه ازدواج کرده ام

چگونه شریک زندگی ام را انتخاب کنم