عشق و احساس گناه

یک داستان عاشقانه

شایان به نیوشا علاقه ی زیادی داشت تا اینکه باهم ازدواج کردند. بعد از ازدواج شایان هرازگاهی در مورد احساساتش نسبت به نیوشا سردرگم می شد اما خیلی زود این افکار را از خود دور می کرد. چندماه بعد از ازدواج آن ها چیز عجیبی اتفاق افتاد.

شایان متوجه شد موارد زیادی در مورد نیوشا وجود دارد که مورد پسند او نیست. او تمام این افکار و احساساتش را انکار کرد زیرا نمی خواست رابطه ای را که تازه و بر اساس عشق شروع کرده بود پایان دهد.

شایان مدت ها تلاش کرد متوجه شود چه چیزی در مورد احساساتش نسبت به نیوشا اشتباه است و چرا دیگر به او علاقه ای ندارد اما نتوانست توضیحی پیدا کند. تحت فشار احساس نارضایتی شدید شایان تصمیم گرفت این رابطه را پایان دهد و از نیوشا جدا شود.

حتی بعد از جدایی هم شایان نمی توانست توضیحی پیدا کند و سردرگم بود.

دلیل این اتفاق چه می تواند باشد؟

دوست داشتن از روی ترحم

عشق چیست؟

عشق احساس خوبی است که وقتی در کنار معشوق هستیم تجربه می کنیم. این تعریف منطقی به نظر می رسد درست است؟

اما آیا می دانید احساس دیگری وجود دارد که ممکن است با عشق اشتباه گرفته شود؟

در کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توضیح دادم تجربه ی هیجان در کنار یک فرد باعث می شود این هیجان را با احساس عشق ( که هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند) اشتباه بگیرید. به عبارت دیگر به دلیل تجربه ی احساسات به خصوصی در کنار این فرد ممکن است فکر کنید عاشق او شده اید.

آیا می دانید یکی از رایج ترین احساساتی که با عشق اشتباه گرفته می شود احساس گناه است؟

اگر به دلیل بدرفتاری با فردی احساس گناه کنید یا نسبت به او احساس ترحم و دلسوزی داشته باشید این احساس را با عشق اشتباه می گیرید و فکر می کنید عاشق او شده اید.

همین اتفاق برای شایان افتاد. او زمانی با نیوشا آشنا شد که نیوشا دوران سختی را در زندگی اش می گذراند. نیوشا داستان دراماتیک زندگی اش را به طور غیر مستقیم برای شایان تعریف می کرد و همین کار باعث شد شایان تصور کند نسبت به او مسئول است.

شایان برای اینکه به او کمکی نمی کرد احساس گناه داشت و این احساس گناه را با عشق اشتباه گرفت.

بعد از مدتی شایان باور کرد که عاشق نیوشا شده است اما این احساس عشق نبود، او تنها احساس گناه می کرد.

وقتی ازدواج کردند این احساس گناه از بین رفت و شایان متوجه شده که مرتکب اشتباه بزرگی شده است.

اگر درباره روانشناسی مطالعه نداشته باشید، در معرض خطر جدی هستید

آیا کسی تلاش می کند احساس گناه کنید؟

آیا کسی تلاش می کند نسبت به او احساس مسئولیت داشته باشید؟

درحالی که باید با مردم رفتار خوبی داشته باشید اما بدانید اگر نسبت به چیزی که در ذهنتان اتفاق می افتد آگاه نباشید ممکن است هنگام کمک کردن به فردی به او جذب شوید.

با مردم مهربان باشید اما اجازه ندهید کار کنند که احساس گناه یا احساس مسئولیت نسبت به آن ها داشته باشید.

روابط زیادی با شکست مواجه می شوند زیرا طرفین رابطه اطلاعات کافی در مورد روانشناسی عشق ندارند. داستان شایان و نیوشا یکی از میلیون ها داستان عاشقانه ای است که به دلیل عدم درک درست نسبت به احساس عشق و احساسات مرتبط با آن به پایان می رسد.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

عشق واقعی چگونه عشقی است

چرا عشق واقعی وجود ندارد

عشق واقعی یا عشق حقیقی چیست؟

آیا عشق بی قید و شرط وجود دارد

عشق به دو نفر در یک زمان

فال عشق واقعی طرف مقابل