مشکلات روانی و افسردگی

مشکلات روانی و افسردگی

افسردگی و حل مشکلات روانی

یکی از اصلی ترین دلایل افسردگی مشکلات روانی و حل نشده ای است که در زندگی به آن ها اهمیت می دهیم و افسردگی به آن ها وابسته است.

اولین کاری که برای غلبه بر افسردگی باید انجام دهید شناخت دلایل اصلی افسردگی و تلاش برای حل آن هاست.

بعضی افراد از این مرحله می گذرند و به جای آن به کارهایی از قبیل مسافرت و ورزش پرداخته و سعی می کنند از این راه درد ناشی از افسردگی را فراموش کنند.

این راه حل ممکن است برای مدت کوتاهی پاسخگوی شما باشد ولی در مدت زمان طولانی نمی تواند مشکل افسردگی را درمان کند.

ذهن شما به این دلیل سیگنال های افسردگی را ارسال می کند که برای حل مشکلات روانی و حل نشده ی خود تلاش کنید و با انجام کارهایی که به مشکلاتتان مربوط نمی شود درواقع این پیام را به ذهنتان می رسانید که به آن ها اهمیتی نمی دهید. به همین دلیل است که افسردگی و مشکلات روانی و حل نشده به شده به یکدیگر وابسته هستند. (نگاه کنید به نظریه ی نیازهای انسان)

حل مشکل افسردگی

برای اینکه دلایل و ریشه های افسردگی را بدانید باید از یک حقیقت مهم مطلع شوید.

وقتی مشکلات کوچک در کنار یگدیگر قرار گرفته و باهم ترکیب می شوند اثر آن ها به گونه ای خواهد بود که ممکن است نتوانید از خلق و خوی بد ناشی از افسردگی را کنار بگذارید. وقتی در معرض افسردگی هستید بسیاری از مسائل بی اهمیتی که در حالت عادی دیده نمی شوند برای شما بزرگ و غیر قابل تحمل خواهند بود.

در چنین مواردی دلیل اصلی افسردگی شما یک یا دو مشکل بزرگ و تعداد زیادی از مشکلات کوچکتر است و مشکلات جزئی به دلیل خلق و خوی بد شما بسیار بزرگ به نظر می رسند.

تشخیص مشکلات برای درمان افسردگی

برای حل مشکل افسردگی باید مشکلات را تشخیص داده و حالات بد ناشی از مشکلات کوچک و بزرگ را از خود دور کنید.

این کار کمی دشوار به نظر می رسد اما غیر ممکن نیست. فرض کنید یک چوب جادو دارید و با آن می توانید همه چیز را تغییر دهید. اکنون زندگی خود را بعد از تغییر تصور کنید. در این صورت متوجه خواهید شد برای اینکه احساس بهتری داشته باشید چه تغییراتی باید انجام دهید.

مهم این است که در تلاش برای تشخیص مشکلات مراقب باشید زیرا اگر در تشخیص مشکلات و دلایل ایجاد افسردگی اشتباه کنید ممکن است ماه ها برای راه حلی که به شما کمکی نمی کند وقت تلف کنید.

زمانی که علت اصلی افسردگی را پیدا کردید باید برای مبارزه با آن تلاش کرده و افسردگی را از بین ببرید. (نگاه کنید به در هنگام افسردگی چه کنیم)

 

 

شاهین زندمحقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

افسردگی بر اثر نیازهای برآورده نشده

در هنگام افسردگی چه کنیم

پیشگیری از افسردگی

دلایل افسردگی در جوانان

راهنمایی نهایی برای آرامش اعصاب