پیشگیری از افسردگی

پیشگیری از افسردگی

اهمیت پیشگیری از افسردگی

اگر هنوز افسرده نشده اید باید بدانید که افسردگی می تواند کل زندگیتان را به نابودی بکشانید. وقتی افسرده می شوید انگیزه و اشتیاقتان را برای انجام کارها از دست می دهید. از هیچ کدام فعالیت ها و سرگرمی های خود لذت نبرده و برای مدت طولانی احساس غم و اندوه می کنید.

در برخی موارد حتی افسردگی می تواند باعث تلاش برای خودکشی در افراد شود.

در این مقاله راهکارهایی برای پیشگیری از افسردگی به شما نشان خواهم داد.

مشکلات حل نشده و پیشگیری از افسردگی

مشکلات بیرونی و محیطی مشکلاتی هستند مانند از دست دادن شغل و یا شکست عشقی که به نظر می رسد هیچ راه حلی برای آن ها وجود ندارد. در بسیاری از موارد افسردگی بر اثر ترکیبی از این مشکلات محیطی در افراد ایجاد می شود.

بسیاری از مردم به جای تلاش برای حل مشکلاتشان از آن ها فرار می کنند. در بین این افراد بعضی برای فرار از مشکلاتشان به مواد مخدر روی آورده و بعضی دیگر به روابط عاطفی با دیگران. همه ی این افراد با انجام چنین اقداماتی تصور می کنند مشکلاتشان حل شده است غافل از اینکه درواقع به آن ها دامن زده اند.

این اقدامات نه تنها مشکلاتتان را حل نمی کند بلکه باعث می شود مشکلات دیگری نیز به آن ها اضافه شود. گام اول برای جلوگیری از افسردگی این است که مانع انباشته شدن مشکلات به این شکل شوید.(نگاه کنید به مقابله با مشکلات و دشواری ها)

هیچ وقت از مشکلات خود فرار نکیند و اجازه ندهید روی هم انباشته شده و منجر به افسردگی شوند. اگر نمی توانید به تنهایی از پس مشکلاتتان برآیید به شما توصیه می کنم از افراد قابل اعتماد کمک بگیرید و از آن ها بخواهید شما را حمایت کنند. به طور خلاصه هرکاری را که برای حل مشکلاتتان لازم است اجام دهید زیرا انباشته شدن آن ها نتیجه ای به جز افسردگی نخواهد داشت.

احساسات سرکوب شده و پیشگیری از افسردگی

فکر می کنید با نادیده گرفتن احساسات سرکوب شده آن ها از بین می روند؟

احساسات سرکوب شده مانند انرژی هستند؛ آن ها هیچ گاه از بین نمی روند بلکه به فرم دیگری خودشان را نشان می دهند و همین طور که می توانید حدس بزنید یکی از آن ها افسردگی است.

هدایت احساسات سرکوب شده به شکل درست می تواند درمان افسردگی را به همراه داشته باشد اما برای پیشگیری از ایجاد افسردگی باید یاد بگیرید که احساسات خود را به روش درست بیان کنید.(نگاه کنید به ابراز احساسات سرکوب شده)

استرس شدید، اضطراب و جلوگیری از افسردگی

استرس شدید و اضطراب باعث افسردگی می شود. اگر در شرایط استرس زا زندگی می کنید و یا همیشه در مورد آینده خود نگران هستید باید بدانید که سلامت روانی شما در خطر است.

کنترل استرس شدید و اضطراب قدمی مهم برای پیشگیری از افسردگی می باشد.

وابستگی و پیشگیری از استرس

بعضی افراد بیش از حد به شریک عاطفی خود وابسته هستند و در نتیجه شکست عشقی باعث فروپاشی کامل آن ها می شود.(نگاه کنید به وابستگی به عشق)

البته که چنین رابطه ای رابطه ی سالمی نیست. اگر بیش از حد به شریک عاطفی خود وابسته هستید به شما توصیه می کنم در مورد اعتیاد عاطفی مطالعه کرده و رابطه ی ناسالم خود را که نتیجه ی آن افسردگی خواهد بود به رابطه ی سالمی که باعث رشد شما شود، تغییر دهید.

چگونه مانع ایجاد افسردگی شویم

بعضی مشکلات هیچ گاه حل نمی شوند و باید آن ها بپذیرید. مشکلاتی مانند مرگ عزیزان یا معلولیت جسمی از این دسته مشکلات می باشند.

تلاش برای پذیرش مشکلات گامی مهم در راه پیشگیری از افسردگی خواهد بود.

در نتیجه باید به هر روشی که می توانید مشکلات خود را بپذیرید و مانع ایجاد افسردگی شوید.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

علائم هشدار دهنده افسردگی

دلایل ایجاد افسردگی

نشانه های افسردگی

روانشناسی جذابیت ظاهر

نظریه ی نیازهای انسان