نکاتی برای ازدواج با افراد حساس

آیا یک فرد حساس را دوست دارید

آیا به یک فرد حساس علاقه مند شده اید؟

آیا هرچیزی که می گویید باعث رنجیدن او می شود؟

آیا برای حرف هایی که اصلا ناراحت کننده نیستند با همسرتان دعوا می کنید؟

در این صورت با یک فرد حساس و زودرنج رو به رو هستید.

مردم معمولا افرادی را که بیش از حد حساس هستند به خوبی درک نمی کنند. آن ها معتقدند این افراد واکنش های بیش از حد از خود نشان می دهند یا تمرکز خود را بی اندازه روی چیزی می گذارند اما این اشتباه است. افرادی که بیش از حد حساس هستند معمولا زخم هایی دارند که درمان نشده است. اگر فردی به این زخم ها نزدیک شود آن ها واکنش احساسی از خود نشان می دهند.

مثلا زنی که از محبت و عاطفه ی پدری محروم بوده است در بزرگسالی احساس نا امنی کرده و به عشق همسرش به خود شک می کند. اگر همسرش کار نادرستی، حتی خیلی کوچک، انجام دهد او زخم های احساسی ( در سطح ناخودآگاه ) خود را به یاد می آورد و احساس می کند همسرش او را دوست ندارد.

نکاتی برای ازدواج با فرد حساس

چیزی که باعث سخت تر شدن این مشکل می شود آن است که افراد حساس تنها با نزدیک شدن دیگران به زخم های شان احساس بدی نمی کنند، آن ها زمانی که تصور می کنند کسی سعی دارد به این زخم ها نزدیک شود نیز احساس بدی خواهند داشت. به عبارت دیگر تصور یک فرد حساس از هرچیز با نحوه ای که آن را می بیند تغییر کرده و به همین دلیل مردم نمی توانند این افراد را درک کنند.

پس چگونه باید با یک همسر حساس برخورد کرد؟

بهترین را این است که گذشته ی او را به طور کامل بدانید و زخم هایش را بشناسید. سپس با ملایمت حقایق را برای او مشخص کنید.

وقتی فرد حساس متوجه شود واکنش های بیش از حد او به دلیل زخم های گذشته است قطعا رقتارش تغییر خواهد کرد. البته این روند کوتاه و آسانی نیست اما عملی است و حتما جواب می دهد.

مراقب کلمات خود باشید

در برخورد با یک فرد حساس خیلی مهم است که مراقب کلمات خود باشید. همیشه به خاطر داشته باشید حساسیت بیش از حد این فرد مانند یک رادار عمل کرده و مشتاقانه محیط اطراف خود را دنبال می کند تا بتواند نشانه ای برای یادآوری زخم های او بیابد.

هنگام برخورد با یک فرد حساس نمی توانید با او مانند دیگران صحبت کنید زیرا او بسیاری از کلمات شما را متفاوت از منظور واقعی تان برداشت می کند.

هدف شما نباید دوری از زخم های او باشد، باید روی آن ها کار کنید تا همسر حساستان بتوانید زخم های خود را فراموش کند و واکنش هایش به حالت طبیعی برگردد.

وقتی فردی جهان را از زاویه ی درستی ببیند و از زخم های قدیمی خود آگاه شود دیگر اجازه نمی دهد آن ها در زندگی امروزی اش دخالتی داشته باشند و در نهایت حساسیت بیش از حد او نیز از بین خواهد رفت.

همانطور که با دوری از زخم های یک فرد حساس باید به او احساس خوبی بدهید، لازم است طی یک برنامه ی بلند مدت روی آن ها کار کنید تا این حساسیت بیش از حد درمان شود. (نگاه کنید به درمان حساسیت بیش از حد)

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

روش های کنترل احساسات

تکنیک رهاسازی احساسی به جای سرکوب احساس

چگونه بر احساسات منفی غلبه کنیم؟

احساسات ضمیر ناخودآگاه

نتیجه سرکوب احساسات

چگونه با زنان غرغرو، بهانه جو و ایرادگیر رفتار کنیم