ازدواج با مرد کوچکتر از خود

آیا می خواهید با مرد کوچکتر از خود ازدواج کنید؟

اگر به مردی کوچکتر از خودتان علاقه مند شده اید احتمالا حداقل یک نفر به شما گفته است این رابطه موفق نخواهد بود.

مردم بر این باورند که یک زن نباید با مرد کوچکتر از خودش ازدواج کند زیرا چنین چیزی خیلی رایج و معمول نیست.

به علاوه نشانه های پیر شدن در زن ها زودتر از مردان به چشم می خورد و به همین دلیل مردم معتقدند زن ها باید کوچتر باشند. اما اگر حتی چنین باورهایی درست باشد آیا باعث می شود رابطه ی یک زن با مرد کوچکتر از خودش به موفقیت نرسد؟

پاسخ منفی است. بر اساس روانشناسی یک زن می تواند با مرد کوچکتر از خودش ازدواج کرده و زندگی شادی را تجربه کند، البته شرایطی هست که باید در این رابطه رعایت کرد.

هدف از این رابطه چیست؟

هدف از یک رابطه ی عاطفی برآورده کردن نیازهای روانشناختی مهم دو طرف است. می دانم داستان های عاشقانه چنین چیزی را نشان نمی دهند اما عشق از نظر علمی اینگونه عمل می کند.

برای اینکه رابطه ی عاطفی یک زن و مرد کوچکتر از او موفق شود باید هر دو اهداف ناخودآگاه بلند مدتی داشته باشند. فرض کنید مردی محبت مورد نیاز خود را از مادرش دریافت نکرده باشد و به همین دلیل دوست دارد با زن های بزرگتر از خود ارتباط برقرار کند.

در چنین موردی مرد تمایلی ناخودآگاه برای ارتباط برقرار کردن با زن های بزرگتر از خود دارد تا بتواند نیاز پایه و اساسی خود را که همان کمبود محبت است برآورده کند. توجه کنید زن ممکن است 2 یا 3 سال بزرگتر باشد اما می تواند نیاز ناخودآگاه مرد را برآورده کند.

در این مورد با توجه به اینکه این زن هم اهداف ناخودآگاه بلند مدتی دارد این رابطه می تواند رابطه ی موفقی باشد اگر این مرد هدف ناخودآگاه دیگری داشته باشد چه می شود؟

اگر این مرد فقط بخواهد برای اینکه به دیگران اثبات کند می تواند با هر زنی در هر سنی رابطه داشته باشد با زن بزرگتر از خودش ارتباط برقرار کند چه می شود؟ یا اگر زن با هدف اینکه ثابت کند هنوز آنقدر جذاب است که می تواند با مردان کوچکتر از خود در ارتباط باشد چه می شود؟ در این مورد این اهداف، حتی اگر اهداف ناخودآگاه باشند باعث خراب شدن رابطه خواهند شد.

اهداف ناخودآگاه کوتاه مدت و بلند مدت

خیلی مهم است زوج ها انگیزه های ناخودآگاه خود را درک کنند تا به آن ها انگیزه دهد انتخاب درستی داشته باشند.

هنگامی که هر فرد انگیزه های ناخودآگاه خود و طرف مقابلش را بشناسد می تواند انتخاب درستی داشته باشد و از رابطه ی اشتباه دوری کند.

از آنجا که افراد کمی در مورد روانشناسی عشق اطلاعات دارند، انتخاب های اشتباه و مبتنی بر احساسی خواهند داشت. خوشبختانه نوین بینش با هدف افزایش دانش و آگاهی شما در مورد روانشناسی تاسیس شده است. می توانید در دسته ی روانشناسی عشق و ضمیر ناخودآگاه اطلاعات زیادی در این مورد کسب کنید.

پس یک زن می تواند با مرد کوچکتر از خود رابطه و ازدواج موفقی داشته باشد، در صورتی که اهداف ناخودآگاه آن ها با هم سازگار و منطبق باشند.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

مقابله با مخالفت با ازدواج – مدل تایید چند وجهی

نشانه های یک ازدواج ناموفق

چگونه مردان را به ازدواج متقاعد کنیم

مدل های ارتباطی و دعای زبان بند

تاثیر خودشناسی در ازدواج

چگونه ازدواج موفق داشته باشیم

جذب مرد مناسب برای ازدواج