روش های کنترل احساسات

کنترل احساسات عاطفی در محل کار چگونه ممکن است؟

چگونه احساسات عشقی و عاطفی خود را در روابط عاشقانه مان کنترل کنیم؟

مهارت کنترل احساسات و هیجانات چگونه به دست می آید؟

گاهی اوقات دقیقا می دانید برای به دست آوردن چیزی که می خواهید چه کاری باید انجام دهید اما باز هم با پاسخ عاطفی منفی رو به رو هستید.

همه ی مردم می دانند برای اینکه بتوان ارتباط موثرتری با دیگران برقرار کرد باید احساسات خود را کنترل کنند اما با این وجود باز هم بسیاری از آن ها در این امر شکست می خورند و کنترل احساسات و عواطف خود را از دست می دهند.

همه ی مردم می دانند با کنترل استرس و اضطراب می توانند از پس مشکلات خود برآیند اما باز هم بسیاری از آن ها هنگام مشکلات نمی توانند استرس و اضطراب خود را کنترل کنند.

مهارت کنترل احساسات و عواطف در محل کار، رابطه ی عاشقانه و هر جای دیگر یک مهارت ضروری بوده که هر کس بخواهد به موفقیت برسد باید آن را بیاموزد.

همانطور که لازم است بدانید برای رسیدن به خواسته هایتان چه کاری باید انجام دهید، یادگیری کنترل احساسات و عواطف نیز برای اعمال آنچه که باید انجام دهید ضروری و حیاتی است.

چگونه احساسات عاطفی خود را کنترل کنیم؟

برای اینکه بتوانید احساسات و هیجانات خود را کنترل کنید ابتدا باید بدانید چه چیزی باعث می شود احساسات شما تغییر کند. در ادامه به مراحلی که پیش از تغییر احساسات شما از حالتی به حالت دیگر اتفاق می افتد اشاره می کنم:

  • اتفاق افتادن یک رویداد خارجی (مثلا در یک محیط تاریک قرار می گیرید)
  • صحبت کردن با خودتان (اگر یک هیولا ظاهر شود چه کنم؟)
  • رها شدن احساسات (من می ترسم )
  • دو انتخاب دارید: یا احساساتم را کنترل می کنم و یا خودم را به دست آن ها می سپارم (هیچ هیولایی اینجا نیست، هیولا ها افسانه هستند و من نباید بترسم و یا فرار کن!)

همانطور که می بینید در دو مرحله می توان احساسات را کنترل کرد. مرحله اول مرحله ی خود صحبتی است که می توانید از رها شدن احساسات جلوگیری کنید. مرحله ی دوم بعد از رها شدن احساسات است که می توانید آن را کنترل کرده و یا اجازه دهید شما را تحت تاثیر قرار دهد.

مراحلی کاربردی برای کنترل احساسات و هیجانات

مراحل زیر بر اساس حقایق و تحقیقات قبلی می باشد که به شما کمک می کند احساسات عاطفی خود را کنترل کنید:

  1. خودصحبتی را کنترل کنید.
  2. هر وقت با احساس خاصی رو به رو شدید سعی کنید آن را تحت کنترل داشته باشید. اجازه ندهید این احساس رشد کند زیرا در این صورت در برابر احساس خود تسلیم می شوید و نتیجه چیزی جز از دست دادن کنترل خود در برابر احساسات نخواهد بود.
  3. هر بار که تمرین کنید احساسات خود را تحت کنترل داشته باشید این کار برای شما راحت تر خواهد بود.

اگر موفق شوید احساسات خود را کنترل کنید تصمیماتی که در زندگی می گیرید منطقی تر خواهد بود و با افراد می توانید به شکل موثرتری ارتباط برقرار کنید در نتیجه شادتر و خوشحال تر می شوید. بسیاری از زوجین می دانند چگونه باید با همسر خود ارتباط موثر برقرار کنند اما به دلیل عدم توانایی در کنترل احساسات و عواطف در این کار شکست می خورند.

چگونه احساسات عشقی را کنترل کنیم

گاهی اوقات کنترل احساسات و عواطف در مقابل فردی که به عنوان شریک زندگی پذیرفته اید می تواند بسیار سخت باشد. کنترل احساسات یکی از پایه های نگهدارنده ی یک رابطه است. (نگاه کنید به حفظ رابطه ی عاشقانه)

اگر همسرتان کاری کند که مورد پسند شما نیست پرخاشگری بدون اینکه دلیلش را بدانید می تواند زندگی و رابطه ی شما را با خطر بزرگی رو به رو کند. از سوی دیگر، اگر قبل از اینکه کاری انجام دهید به دلایل او گوش کنید از یک بحث و دعوای مخرب جلوگیری خواهید کرد. برای انجام این کار باید یاد بگیرید احساساتتان را کنترل کنید.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

تکنیک رهاسازی احساسی به جای سرکوب احساس

چگونه بر احساسات منفی غلبه کنیم؟

احساسات ضمیر ناخودآگاه

9 تکنیک برای بهتر شدن و بهبود روابط زناشویی

نتیجه سرکوب احساسات

شما احتمالا با جستجوی یکی از عبارت های زیر به این مقاله رسیده اید:

مهارت کنترل احساسات. کنترل احساسات عاطفی. کنترل احساسات منفی. چگونه احساسات عاطفی خود را کنترل کنیم. چگونه احساسات عشقی را کنترل کنیم. کنترل احساسات و هیجانات. کنترل گریه. کنترل عشق