چرا زن و شوهر دعوا می کنند

چرا افراد باهم دعوا می کنند؟

چرا بعضی زوج ها همیشه باهم دعوا می کنند؟

چرا به نظر می رسد بعضی زوج ها در هیچ چیز با یکدیگر هم نظر نیستند؟

بعضی ویژگی های شخصیتی باعث بحث و دعوا می شود. مثلا اگر شخصی خودخواه باشد از اینکه دیگران با او مخالفت کنند متنفر است و در نتیجه در مورد هر چیزی بحث و دعوا راه می اندازد.

همچنین وقتی فردی احساس کند طرف مقابلش چیزی را که می گوید هدف قرار داده و اختیار و قدرت او را به چالش می کشد ممکن است نتیجه ی آن بحث و دعوا باشد.

مبارزه ی غیر مستقیم برای به دست گرفتن قدرت در رابطه منجر به بحث و دعوای جدی می شود. اگر هر دو طرف سعی کنند فرماندهی خانه را در دست بگیرند دعوا و بحث بینشان زیاد می شود. (نگاه کنید به زنان سلطه جو (زنانی که مردان و همسرانشان را کنترل می کنند))

اما جدا از ویژگی های شخصیتی چه چیزی می تواند دعوا و بحث را بین یک زوج خوب افزایش دهد؟

در مورد زوج های خوبی که هیچ موضوع مورد بحث پنهانی ندارد اما هر روز باهم دعوا می کنند علت چیست؟

چرا بعضی زوج ها همیشه دعوا می کنند

پاسخ ساده است: مردم بحث می کنند زیرا باورهای متفاوتی دارند. پایه و اساس زندگی هر فرد باورها و اعتقادات او است. اگر باورهای فردی به چالش کشیده شود به سرعت از ان ها دفاع می کند و حتی ممکن است پرخاشگری کند.

مردم از باورهای خود دفاع می کنند زیرا هسته ی اصلی ثبات روانی آن ها باورهایشان است. در بسیاری از موارد به دلیل باورهای متفاوت باهم بحث می کنند. زوجی که بیش از حد باهم دعوا می کنند معمولا باورهای کاملا متفاوتی در مورد زندگی دارند.

در بسیاری از موارد هدف فرد از هر استدلال ثابت کردن خودش نیست ، بلکه اثبات صحیح بودن یکی از باورها است. در بعضی موارد ممکن است استدلال ها نشانه ای از مبارزه برای قدرت باشند اما در بیشتر موارد استدلال ها می خواهند اعتبار یکی از باورها را نشان دهند.

مشکلاتی که باعث بحث و دعوا می شوند

خودخواهی و تکبر یکی از ویژگی هایی است که باعث گسترش پیدا کردن دعوا می شود. یک شخص خودخواه و متکبر از اینکه ثابت شود اشتباه از او بوده است متنفر بوده و چون این موضوع تهدیدی برای شخصیت او است در مورد همه چیز بحث می کند.

همچنین اگر زن و شوهری واقعا به هم علاقه نداشته باشند این تنفر ناخودآگاه خودش را به شکل دعوا نشان می دهد. (نگاه کنید به عشق، تنفر و ذهن)

یک فرد می تواند به دلیل احساس برتری یا کنترل دست به دعوا و اعتراض بزند. به عبارت دیگر دعوا کردن روشی است که فرد برای رسیدن به هدفی بالاتر و مهم تر از آن استفاده می کند.

در چنین مواردی فرد تنها به دنبال آن است که اثبات کند حق با او بوده و اشتباه از طرف مقابل است.

چگونه با این مشکل مقابله کنیم

دعوا و بحث بیش از حد یک مشکل جدی است. مهم ترین چیزی که زن و شوهر نیاز دارند پیدا کردن علت اصلی دعوا می باشد. پیدا کردن دلیل دعوا قدم اصلی برای برداشتن قدم های بعدی است.

بر اساس این دلیل راه حل ها و عملکردهای خاصی می تواند به این دعواهای بیش از حد پایان دهد.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

دلیل و درمان بداخلاقی زنان

روش های فوق العاده برای بازگشت عشق و علاقه به زندگی مشترک

فعالیت هایی که باعث افزایش محبت بین زن و شوهر می شود

راه حل اختلافات زناشویی

چگونه عاشق همسرم شوم

اگر این نشانه ها را در همسرتان می بینید،دیگر به شما علاقه ندارد

چگونه با زنان غرغرو، بهانه جو و ایرادگیر رفتار کنیم