چرا هیچ کس عاشقم نیست

چرا هیچ کس عاشقم نیست

چرا هیچ کس عاشق من نمیشود؟

چرا هیچ پسر/دختری مرا دوست ندارد؟

بسیار پیش آمده که مردم در پیام هایشان این سوالات را می پرسند بنابراین تصمیم گرفتم مقاله ای در رابطه با این موضوع برای شما بنویسم. اول از همه این را بدانید که اگر دائما این سوال ها را از خود می پرسید با دو مسئله رو به رو هستید: یا شما خودتان را با اطرافیان مقایسه می کنید یا اینکه چون تا به حال کسی به شما علاقه پیدا نکرده اعتماد به نفس شما تحت تاثیر قرار گرفته و تضعیف شده است.(نگاه کنید به ایجاد اعتماد به نفس)

چنین افکاری اگر اعتماد به نفس شما را به طور کامل از بین نبرد باعث کم شدن آن خواهد شد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دائما از خود می پرسید آیا کسی مرا دوست خواهد داشت یا نه، مطالعه ی این مقاله به شما کمک می کند.

آیا روزی پسر/دختری از من خوشش می آید؟

چرا هیچ خواستگاری ندارم؟ آیا کسی مرا دوست خواهد داشت؟ این سوال باورهای پنهان بسیاری در خود جای داده است. اول اینکه شما نسبت به ارزش خود برای دوست داشتن دچار شک و تردید شده اید.

چنین احساساتی از تجربیات بد گذشته در رابطه ی عاطفی یا در رابطه با خانواده ناشی می شوند.

معنای دیگری که این سوال با خود حمل می کند این است که شما نسبت به اینکه دیگران شما را برای خودتان بخواهند دچار شک و تردید هستید. همچنین کسانی که فکر می کنند دیگران از آن ها برای منافع خودشان استفاده می کنند، معمولا چنین سوال هایی را از خوشان می پرسند.

آخرین معنایی که از این سوال ها به دست می آید این است که ارزش شما تحت تاثیر مقایسه های تان قرار گرفته است. مثلا اینکه از خودتان بپرسید آیا روزی ازدواج خواهم کرد نشان می دهد برای شما مهم نیست که با چه کسی ازدواج کنید، تنها به فکر ازدواج کردن هستید!

چرا هیچ پسر/دختری با من دوست نمی شود؟

اگر این سوال و سوالاتی مانند این را از خودتان می پرسید لازم است کارهای زیر را انجام دهید:

ایجاد اعتماد به نفس: قبلا هم توضیح دادم کسانی که دارای کمبود اعتماد به نفس هستند، عاشق شدن و برقراری روابط عاطفی را راهی برای بالا بردن ارزش و احساس خوب نسبت به خودشان می دانند. برای حل این مشکل باید اعتماد به نفس را در خود افزایش دهید.

باورهای به دست آمده از گذشته خود را اصلاح کنید: تجربیات بد گذشته می توانند این تصور را در شما ایجاد کنند که هیچ کس شما را دوست نخواهد داشت در حالی که این نوع از تفکر تنها ناشی از باورهای غلط شماست که باید اصلاح شوند.

صبور باشید: همه افراد در یک زمان عشق خود را پیدا نمی کنند. بعضی افراد در 20 سالگی و بعضی دیگر در 30 سالگی به عشق خود می رسند. خودتان را با دیگران مقایسه نکنید زیرا با این کار تنها باعث آسیب زدن به اعتماد به نفس خود می شوید. صبور باشید؛ مطمئنا روزی فردی عاشق شما خواهد شد.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

آیا دوستم دارد؟

فکر می کنید او به شما علاقه دارد؟

چرا احساس عشق از بین می رود

از دست دادن علاقه در یک رابطه

چگونه همسر دلخواهم را بیابم

تبدیل عشق یک طرفه به دو طرفه – آشنایی و ازدواج