چگونه بگوییم دوستت ندارم

چرا نزدیک بودن به کسی که دوستش ندارید اشتباه است

گاهی اوقات در موقعیتی قرار می گیریم که فردی همیشه به دنبال ما است، اما به او علاقه نداریم و خجالت زده می شویم. وقتی این فرد سعی می کند با ما ارتباط برقرار کرده و به ما نزدیک شود احساس گناه می کنیم و اذیت می شویم.

بیشتر مردم نمی دانند در چنین شرایطی چه باید کرد. یکی از رایج ترین اشتباهات در چنین شرایطی نزدیک بودن به فردی است که به او علاقه ای ندارید.

دلایل زیادی برای این اشتباه وجود دارد، نیاز به عشق، احساس بد در مورد فردی که دوستتان دارد و نگه داشتن همه ی گزینه های موجود برخی از این دلایل است.

مشکل همه ی این دلایل است که همه ی آن ها پایان بدی خواهند داشت. اگر مجبور شوید او را به طور ناگهانی و با خشم از خود دور کنید یا به او جذب شوید در هر دو مورد پایان رابطه ی شما جدایی خواهد بود.

در مقاله ی علاقه به همکلاسی یا همکار توضیح دادم ما معمولا به افرادی که زیاد می بینیم علاقه مند می شویم. به همین دلیل نزدیک بودن به فردی که شما را دوست دارد اما شما به او علاقه ای ندارید خیلی خطرناک است.

مستقیم نگویید رابطه را تمام کنید

اگر با این فرد در رابطه بوده اید و می خواهید بدانید چگونه یک رابطه را تمام کنید نباید به طور مستقیم به اتمام رابطه اشاره کنید. این موضوع می تواند به اعتماد به نفس دیگران آسیب وارد کند.

در عوض سعی کنید به او توضیح دهید که دلیل این موضوع که می خواهید رابطه را تمام کنید چیست. به او بگویید که مشکلی از بابت جذابیت های وی وجود ندارد و دلیل اینکه دوستش ندارید این است که تفاوت های بنیادین بین شما و طرف مقابل وجود دارد. همچنین می توانید به بعضی از این تفاوت ها اشاره کنید.

روش هایی نیز برای نشان دادن عدم علاقه خود به او نیز وجود دارد که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت میکنیم.

چجوری بهش بگم دوستش ندارم

برای اینکه مودبانه به کسی بگویید دوستت ندارم راه های مختلفی وجود دارد. در موارد بسیاری طرف مقابلتان باهوش است و متوجه نشانه هایی از عدم علاقه که شما ارسال می کنید می شود و در نتیجه در بسیاری از موارد طرف مقابلتان خودش کنار می کشد.

اولین قدم این است تا جایی که امکان دارد از طرف مقابلتان دور باشید. اگر از او دوری کنید حتی خیلی کم او می تواند متوجه عدم علاقه ی شما بشود.

هیچ تماسی با او نداشته باشید. بیشتر مردم برای اینکه احساس با ارزش بودن داشته باشند و اعتماد به نفس خود را افزایش دهند، یا بعد از احساس شکست با طرف مقابل خود ارتباط برقرار می کنند. این رفتار باعث می شود او برداشت اشتباهی داشته باشد و بیشتر از قبل شما را دنبال کند.

اگر طرف مقابلتان با شما تماس گرفت (که احتمال آن زیاد است) از او دور باشید اما خوب رفتار کنید. خوب رفتار کنید تا او تصور نکند خودتان را می گیرید اما با پاسخ های کوتاه جواب او را بدهید.

خیلی سریع جواب ندهید زیرا این کار نشانه ای از علاقه به طرف مقابل است. یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید دیر جواب دادن است. با انجام این کارها طرف مقابل متوجه می شود شما واقعا به او علاقه ای ندارید.

چجوری بگم دوست ندارم وقتی خیلی اصرار می کنه

گاهی اوقات طرف مقابل شما بیش از حد اصرار می کند. بعضی مردم تلاش می کنند بیشتر از یک بار با شما تماس بگیرند و به اصرار خودشان را با شما سازگار کنند. در چنین موردی نباید به تلفن های او پاسخ دهید و وقتی او را می بینید طوری رفتار کنید که عجله دارید.

اگر فرد تلاش کند مکالمه اش را با شما بیش از حد ادامه دهد بهتر است مودبانه به او بگویید که باید محل را ترک کنید. اگر این کار را چندبار انجام دهید او متوجه می شود که دوستش ندارید.

اگر این رفتارها جواب نداد باید رفتار خوب خود را به تدریج کمتر کنید. مثلا می توانید کمتر لبخند بزنید، دیرتر پیام ها را جواب دهید و خیلی از پیام ها را نادیده بگیرید.

 شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش بزرگترین منبع در مورد روانشناسی عشق است برای اطلاعات بیشتر به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید . کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم شانس شما را برای عاشق کردن دیگران به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. فروش این کتاب به صورت تضمینی است و در صورت عدم رضایت هزینه ی پرداختی به شما بازگردانده می شود. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

از دست دادن علاقه در یک رابطه

خطرات اعتیاد به عشق و تنوع طلبی

نشانه های اعتیاد به عشق

بهبود روابط عاشقانه بین زن و مرد

چرا احساس عشق از بین می رود

چگونه دوباره عاشق همسرمان شویم