چگونگی برخورد با افراد افسرده

چگونگی برخورد با افراد افسرده

افراد افسرده نیاز به توجه ویژه ای دارند

افسردگی احساسی نیست که به راحتی بتوانید آن را کنترل کنید. افسردگی انرژی انسان را از بین می برد، به او احساس بدی می دهد و می تواند زندگی او را به نابودی بکشاند. وقتی فردی افسرده می شود برای بهبودی سریع تر به درمان و توجه ویژه ای نیاز دارد.

در این مقاله به شما نشان می دهم چگونه با افراد افسرده برخورد کنید تا احساس بهتری داشته باشند.

چگونه با افراد افسرده برخورد کنید

در ادامه به مواردی اشاره می کنم که با انجام آن ها می توانید به یک فرد افسرده کمک کنید احساس بهتری داشته باشند. ممکن است انجام این کارها برای بعضی افراد کمی دشوار باشد اما تا جایی که می توانید سعی کنید آن ها را انجام دهید و به افراد افسرده کمک کنید:

مشکلات آن ها را بیشتر نکنید: افراد افسرده به اندازه ی کافی مشکل دارند و نمی توانند مشکلات بیشتری را تحمل کنند. سعی کنید فقط خبرهای خوب به آن ها بدهید. (نگاه کنید به مشکلات روانی و افسردگی)

هیچ وقت به آن ها استرس وارد نکنید: فرد افسرده تحت فشار استرس شدید بوده و ممکن است در تنهایی گریه کند. اگرچه گریه کردن یک رفتار سالم به حساب می آید اما استرس بیش از حد برای مضر بوده و سعی کنید به او استرس وارد نکنید.

مهم ترین نکته، به او توجه کنید: توجه به یک فرد افسرده یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای کمک به او انجام دهید. افراد افسرده با توجه و محبت زود تر به بهبودی می رسند.

او را حمایت کنید: مطالعات نشان داده اند افراد افسرده ای که از حمایت دوستان و نزدیکان خود برخوردارند بهتر و سریع تر بهبود پیدا خواهند کرد.

به او کمک کنید اطلاعاتش را درباره ی افسردگی افزایش دهد: اطلاعات بیشتر درمورد افسردگی در روند بهبودی بسیار موثر است. اگر شدت افسردگی فرد مورد نظرتان به حدی است که توانایی مطالعه نداشته باشد می توانید مقاله های مختلف را برای او مطالعه کرده و یا نکات مهم را به صورت خلاصه برای او بازگو کنید. (نگاه کنید به دلایل ایجاد افسردگی)

به او انگیزه ی حرکت کردن بدهید: یک حرکت کوچک می تواند کمک بزرگی در روند بهبودی افراد افسرده محسوب شود. افسردگی باعث می شود فرد برای مدت طولانی در خانه و تخت خواب بماند. برای کمک به یک فرد افسرده باید به او انگیزه ی حرکت کردن بدهید.

احساسات او را دست کم نگیرید: بسیاری از مردم به اشتباه احساسات افراد افسرده را نادیده گرفته و از آن ها می خواهند قوی باشند و یا به مشکلات اهمیتی ندهند. اگر نتوانید مشکل یک فرد افسرده را درک کنید هیچ وقت در کمک به او موفق نخواهید بود.

او را امیدوار کنید: امید مخالف افسردگی است. یکی از بهترین کارهایی که برای کمک به افراد افسرده می توانید انجام دهید امیدوار کردن آن ها می باشد زیرا امید، هر چنر ناچیز، باعث می شود افسردگی به تدریج کاهش پیدا کند. (نگاه کنید به افسردگی و امید به زندگی)

چگونه به افراد افسرده کمک کنیم

همانطور که قبلا هم توضیح داده ام نادیده گرفتن مشکلات به جای تلاش برای حل آن ها باعث افسردگی در شما می شود. به محض اینکه شروع به حل مشکلات خود کنید و اهداف درستی را پیش بگیرید افسردگی در شما از بین خواهد رفت.

برای کمک به افراد افسرده باید به آن ها کمک کنید مشکلات خود را تشخیص دهند و برای حل آن ها برنامه ریزی کنند. زمانی که فرد مورد نظر در جهت اجرای این برنامه قرار گیرد به تدریج افسردگی او ناپدید خواهد شد.

بهترین کمک برای یک فرد افسرده این است که او را در دنبال کردن برنامه ها تا رسیدن به اهدافش یاری و همراهی کنید.

 

شاهین زندمحقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

امید به آینده

درمان طبیعی افسردگی

افسردگی بر اثر نیازهای برآورده نشده

در هنگام افسردگی چه کنیم

آیا داروهای ضد افسردگی موثرند