چگونه دوباره به دیگران اعتماد کنم

چگونه دوباره به دیگران اعتماد کنم

گاهی اوقات تلفن موبایل شما به دلیل خاصی دیگر کار نمی کند.

ممکن است دلیل این آسیب دیدگی خراب شدن باتری موبایل یا هرچیز دیگری باشد.

این مسئله ممکن است برای ما انسان ها نیز اتفاق بیفتد. گاهی رخ دادن یک اتفاق اشتباه برای ما باعث می شود حالات روانی و ذهنی مان بهم ریخته و رفتاری عجیب و غیر معمول از خود نشان دهیم.

تجربیات بد کودکی باعث می شود مردم مشکلاتی مانند مشکل اعتماد کردن به دیگران را داشته باشند.

چنین افرادی به دلیل ملاقات با افراد اشتباه و غیر قابل اعتماد در گذشته ی خود تصور می کنند همه ی انسان های دنیا غیر قابل اعتماد بوده و به هر طریقی باید از خود محافظت کنند.

در این مقاله به شما نشان می دهم چگونه می توانید دوباره به دیگران اعتماد کنید.

مشکل اعتماد کردن چگونه اتفاق می افتد

ایجاد باورهای غلط در ذهن انسان باعث می شود او به شکلی غیر عادی عمل کند. چند نمونه از باورهای غلط به شرح زیر است:

همه ی ثروتمندان دزد هستند

همه ی مردان خیانتکار هستند

به هیچ کس نمی توانم اعتماد کنم

دلیل ایجاد این باورهای نادرست در ذهن توجیه دردها و خاطرات بد دوران کودکی با سرزنش کردن دیگران است. از طرفی هدف دیگر این باورهای نادرست محافظت از افرادی است که اعتقاد دارند زندگی منصفانه نیست و در نتیجه برای آن تلاشی نمی کنند.

دلیل دیگر این باورهای اشتباه در مورد افرادی است که توسط دوست یا یکی از نزدیکانشان فریب خورده و به آن ها خیانت شده است. چنین افرادی سعی می کنند با رشد چنین باورهایی برای رنجی که متحمل شده اند توضیحی داشته باشند.

چگونه به دیگران اعتماد کنیم

اولین قدم این است که سپر دفاعی را از جلوی خود برداشته و از کارهایی مانند دوری کردن از مردم، اجتناب از رابطه های صمیمی و ترس از ازدواج دست بکشید.

دومین کاری که باید انجام دهید پذیرفتن باورهای غلط است. تا زمانی که به نادرست بودن باورهای خود پی نبرید هیچ چیزی جز آن ها را نمی بینید زیرا ذهن ما معمولا اطلاعاتی که با باورهایمان مطابقت ندارد را جدا کرده و حذف می کند. این بدان معنی است که اگر معتقد باشید همه ی افراد، قابل اعتماد نیستند همه ی کسانی که به شما خیانت کرده اند را در ذهن خود حفظ کرده و همه ی افرادی را که به شما وفادار بوده اند کاملا فراموش می کنید.

گام سوم کمی چالش برانگیز خواهد بود؛ باید سوالاتی از قبیل سوالات زیر را از خود بپرسید:

آیا فردی در این دنیا هست که بتوانم به او اعتماد کنم؟

آیا به خاطر باورهای غلطم افراد وفادار را از خود دور کرده ام؟

حتی اگر تا الان هیج فرد قابل اعتمادی را ندیده باشم، دیگر هیچ کس در دنیا نیست که به من وفادار باشد؟

هرچه بیشتر باورهای نادرست خود را به چالش بکشید آن ها ضعیف تر خواهند شد و به تدریج از بین می روند. در نتیجه خیلی زود می توانید دوباره به مردم اعتماد کنید.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

ترمیم رابطه بعد از خیانت

جلب اعتماد مردان

چرا بعضی افراد تغییر نمی کنند

شک به همسر – شک به همسر را نادیده نگیرید

آیا شخصیت قابل تغییر است