در هنگام افسردگی چه کنیم

من افسرده هستم!

آنچه که اکثر مردم نمی دانند این است که افسردگی بیشتر از آنکه یک بیماری باشد نوعی پیام است. وقتی شما ناگهان جسم داغی را لمس می کنید سیستم عصبی تان احساس درد را تحریک می کند نه برای اینکه شما را آزار دهد بلکه به این شکل به شما هشدار می دهد دستتان را بردارید.

افسردگی، نا امیدی و ناراحتی نیز اهداف با هدفی مانند هدف ایجاد درد در مثال قبلی ایجاد می شوند.

احساسات بد از جانب ضمیر ناخودآگاه به این دلیل است که شما را تحریک کند تا در مقابل هرچیزی که اذیتتان می کند کاری انجام دهید. (نگاه کنید به اهداف ضمیر ناخودآگاه)

این اقدام می تواند تغییر شغل، آشنا شدن با افراد جدید، شروعی دوباره، تقویت ایمانتان، پیدا کردن یک هدف در زندگی و یا هر چیز دیگری باشد.

اگر متوجه شوید که افسردگی یک پیام از جانب ضمیر ناخودآگاه می باشد اولین مرحله ی بهبودی را پشت سر گذاشته اید. تصور کنید با وجود احساس درد دستتان را روی جسم داغ نگه دارید. چه اتفاقی می افتد؟ آیا احساس درد از بین می رود؟

قطعا نه! احساس درد شما نه تنها از بین نمی رود بلکه افزایش نیز پیدا می کند. مشابه همین اتفاق برای افسردگی نیز خواهد افتاد. زمانی که به پیام های ارسال شده از جانب ضمیر ناخودآگاهتان پاسخ درستی ندهید افسردگی شما شدید تر می شود.

پس در هنگام افسردگی چه باید کرد؟ برای پاسخ به این سوال تا پایان مقاله با من همراه شوید.

رهایی از افسردگی شدید

بسیاری از متخصصان برای درمان افسردگی استفاده از داروهای ضد افسردگی را پیشنهاد می دهد. اما متاسفانه درصد زیادی از آن ها نمی توانند افسردگی را به صورت ریشه ای از بین ببرند.

داروهای ضد افسردگی فعل و انفعالات شیمیایی مغز را تحت تاثیر قرار داده و باعث می شوند شما احساس بهتری داشته باشید. اما تا زمانی که متوجه شوید چه چیزی باعث عدم تعادل در این فعل و افعالات شیمیایی شده است و آن را اصلاح نکنید افسردگی شما از بین نخواهد رفت.

برای درمان افسردگی شدید باید اتفاقات اخیر زندگی خود را در نظر بگیرید و بررسی کنید کدام یک از آن ها باعث ایجاد افسردگی در شما شده است.

آیا از شغل خود متنفر هستید؟ یا شکست عشقی خورده اید؟ حس می کنید هیچ کس شما را دوست ندارد؟ آیا اهدافتان را از دست داده اید؟

بعد از اینکه دلیل افسردگی تان را پیدا کردید باید به دنبال راهی برای اصلاح آن باشید و مطمئن باشید راه حل تان حتما جواب خواهد داد. دلیل اینکه به شما می گویم از راه حل تان مطمئن شوید این  است که راه حل غیر قابل اعتماد می تواند در شما احساس بی تفاوتی ایجاد کند.

چگونه افسردگی را از بین ببریم

با دوستان یا یک مشاور مشورت کنید، مطالعه کنید، به مسافرت بروید، عبادت کنید، با ترس هایتان رو به رو شوید و…

اگر من به شما بگویم که تنها یک راه حل برای درمان افسردگی وجود دارد ادعای من کاملا غلط است زیرا هر افراد به دلایل مختلفی افسرده می شوند و در نتیجه برای درمان افسردگی باید کارهای متفاوتی انجام دهند.

اقداماتی که برای درمان افسردگی باید انجام دهید با توجه به دلایل افسردگی متفاوت خواهد بود. اما به صورت کلی تا زمانی که راه حلی پیدا نکنید افسردگی از بین نخواهد رفت.

داروها می توانند به شما کمک کنند، اما راه حلی برای درمان افسردگی نخواهند بود.

باید افسردگی تان را با توجه به دلایل ایجاد آن و راهکارها و اقدامات درست از بین ببرید.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

درمان افسردگی خفیف

پیشگیری از افسردگی

درمان افسردگی شدید بدون دارو

درمان سریع افسردگی

درمان افسردگی شکست عشقی

چگونه از تنهایی لذت ببریم