عشق واقعی چگونه عشقی است

عشق واقعی چگونه عشقی است

عشق واقعی چگونه است و تفاوت آن با افسانه ها چیست؟

پاسخ به این سوال بیشتر از آنچه که فکر می کنید اهمیت دارد. درواقع یکی از مهم ترین دلایلی که رابطه ی عاطفی را به نارضایتی و در نهایت به جدایی می رساند انتظارات غیر واقعی مردم ار رابطه می باشد. (نگاه کنید به چرا باید به رابطه تان پایان دهید)

اگر مردم تصور کنند رابطه ی عاطفی همان چیزی است که در فیلم ها تماشا کرده اند وقتی با واقعیت عشق در مردان و زنان رو به رو شوند بسیار نا امید خواهند شد. به علاوه اگر فردی تصور کند تمام مشکلات زندگی اش با رابطه ی عاطفی و عشق حل خواهد شد خیلی زود متوجه می شود که بعد از ورود به یک رابطه ی عاطفی بازهم مشکلات قبلی سر جای خود بوده و در نتیجه با ضربه ی روحی سختی رو به رو خواهد شد.

به طور خلاصه اگر عشق را در واقعیت درک نکنید و انتظارات غیر واقع بینانه از رابطه ی عاطفی خود داشته باشید شادی، رضایتمندی از زندگی و رابطه ی تان با خطر جدی مواجه خواهد شد.(نگاه کنید به نارضایتی در زندگی مشترک)

چرا نشانه های عشق واقعی در مردان و زنان با افسانه ها و رسانه ها متفاوت است؟

شما چرا هر روز صبح سرکار می روید؟

به این دلیل که درآمد داشته باشید درست است؟

فکر می کنید دلیل تهیه کنندگان برای فیلم سازی چیست؟ برای خوشحال کردن شما؟ برای به نمایش گذاشتن عشق؟ یا برای به دست آوردن پول؟

درست حدس زدید! همه ی فیلم سازان و تهیه کنندگان بدون توجه به اینکه پیام درستی به مردم ابلاغ می کنند یا نه و تنها برای به دست آوردن پول بیشتر فیلمنامه هایشان را به اجرا در می آورند.

از آنجایی که بسیاری از مفاهیم غیر واقعی برای بیشتر مردم جذاب به شمار می رود سعی می کنند آن ها را در زندگی واقعی و رابطه ی خود برجسته سازند در حالی که چنین مفاهیمی به هیچ عنوان به حقیقیت و عشق واقعی نزدیک نیست. یکی از مشهور ترین موارد این مفاهیم غیر واقعی نیمه ی گمشده است. این مفهوم بین مردم بسیار محبوب بوده اما از نظر علمی کاملا نادرست می باشد.

همانطور که در بخش روانشاسی عشق اشاره کردم مردم عاشق افرادی می شوند که با معیار های موجود در ضمیر ناخودآگهشان سازگاری داشته باشند. این معیار ها بر اساس تجربیات زندگی در ذهن افراد شکل می گیرند.

تصور کنید فیلم های عاشقانه به جای به تصویر کشیدن نیمه ی گمشده واقعیت را به شما نشان دهد. فکر می کنید چنین فیلمی برای شما جذاب خواهد بود؟ مسلما به تصویر کشیدن نیمه ی گمشده و عشقی افسانه ای هرچند نادرست برای شما جذاب تر خواهد بود. به عبارت دیگر فیلم سازان با به تصویر کشیدن چیز هایی که برای شما جذاب هستند سودآوری خواهند کرد.

البته اگر بخواهم منصفانه قضاوت کنم باید بگویم که هدف همه ی فیلم سازان فقط پول و درآمد نیست و بعضی از آنها تنها به دلیل اطلاعات و باورهای نادرست درباره ی عشق واقعی به ترویج آن می پردازند.

چرا بعضی از رسانه ها اطلاعات و جزئیات ناخوشایندی منتقل می کنند

تصور کنید که در یک فیلم عاشقانه مردی به دلیل موضوعی بی ارزش با همسرش دعوا کند. چنین جزئیات کوچک و ناخوشایندی تصور دیگران را در مورد عشق خراب کرده و باعث می شود عشق را از زندگی شان حذف کنند. اما سوال مهم این جاست: آیا این جزئیات واقعی هستند؟

بله این جزئیات واقعی هستند. به عبارت دیگر فیلم سازان بسیاری از جزئیات واقعی در مورد عشق را حذف کرده و به مسائلی می پردازند که به چشم شما ایده آل به نظر برسد و به شما نشان دهد عشق باعث شادی و رضایت شما خواهد بود. نتیجه این است باورها و اعتقادات دروغین در ذهن شما شکل گرفته و انتظارات شما را از عشق بالاتر از سطح معقول قرار می دهد.

این انتظارات بعد ها شما را به نا امیدی می رساند زیرا هیچ کدام از آنها واقع بینانه نبوده و با عشق واقعی در تناقض است. اکنون سوال مهمی که باید از خود بپرسید این است: آیا منطقی است که باورهای شما در مورد مسائل مهمی مثل عشق بر اساس پیامی که فیلم ها و ترانه ها ارسال می کنند در ذهنتان ایجاد شوند؟

البته که منطقی نیست! شما باید دانش خود را از راه علم به دست آورید. در بخش روانشناسی عشق وبسایت نوین بینش می توانید همه ی اطلاعات مورد نیاز خود را از یک نقطه نظر علمی دقیق و غیر قابل انکار به دست آورید.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه کسی را که دوستش داریم فراموش کنیم

آیا عشق بی قید و شرط وجود دارد

عشق به دو نفر در یک زمان

فال عشق واقعی طرف مقابل