مثال برای عاشق کردن دیگران

مثال برای آموزش عاشق کردن هر فردی

بسیاری از خوانندگان کتاب چگونه هر کسی را عاشق خود کنیم ایمیل فرستادند و تقاضا کردند با یک مثال فرایند عاشق کردن دیگران را توضیح دهم. در نتیجه تصمیم گرفتم این مطلب را در نوین بینش درج کنم و در مورد روش های عاشق کردن دیگران بیشتر توضیح دهم. این مثال بر اساس نظریات کتاب چگونه هر کسی را عاشق خود کنیم نوشته ی فاروق رضوان می باشد.

پرهام در روز اول کاری خود به همکارانش معرفی شد. دو تن از همکاران وی سارا و مریم بودند. پرهام در اولین ملاقات خود با سارا از وی خوشش آمد.

بر خلاف کاری که خیلی افراد برای عاشق کردن دیگران انجام می دهند، پرهام در همان ابتدا شروع به صحبت کردن با سارا نکرد و تصمیم گرفت اول اطلاعات کافی در مورد پیش زمینه ی روانشناختی وی جمع آوری کند. پس از سوال از یک دوست قابل اطیمنان متوجه شد که سارا خواهر بزرگتر دو دختر دیگر است.

به علاوه از رفتارش متوجه شد، وی بسیار بلند پرواز بوده و ایجاد یک کسب و کار موفق از مهمترین اهدافش می باشد.

سارا از مریم بسیار جذاب تر بود و به همین دلیل بسیاری افراد به او بیشتر از مریم توجه می کردند. (نگاه کنید به چه چیزی مردان را جذب می کند)

پرهام شروع کرد به نزدیک شدن به مریم و ایجاد یک رابطه ی خوب با او در حالی که با سارا فقط خوب بود و فاصله اش را نیز حفظ می کرد. پس از دو هفته سارا شروع کرد به نزدیک شدن به پرهام و همین زمان بود که پرهام اقدام کرد به نشان دادن رفتاری سرد و مبهم. ارسال سیگنال های ابهام آمیز و مبهم یکی از روش های ارسال سیگنال های جذب است.

وقتی سارا گیج شد و تصمیم گرفت بی خیال پرهام شود، پرهام با وی مجدد گرم گرفت. پس از مدتی پرهام از نشانه های زبان بدن سارا متوجه شد، وی به او علاقه دارد. در این زمان بود که وی در مورد احساساتش با سارا صحبت کرد. (نگاه کنید به ۴ کانال ارتباطی برای عاشق کردن کسی که دوست داریم)

چرا پرهام اینگونه رفتار کرد

اکنون اجازه دهید همه ی جزئیات این داستان در مورد عاشق کردن دیگران را تحلیل کنیم تا متوجه شویم دقیقا پرهام چرا به این شیوه عمل می کرد. سارا بسیار جذاب بود و این موضوع را خود می دانست و به همین دلیل بود که همیشه توقع داشت دیگران به او نزدیک شوند. اکنون کاری که پرهام کرد شکستن این الگوی همیشگی بود. حتی اگر سارا به پرهام علاقه مند هم نبود، ولی باز هم فکرش مشغول این موضوع شده بود که چرا من را نادیده گرفته است؟

وقتی پرهام متوجه شد سارا خواهر بزرگتر است به این نتیجه رسید که به احتمال زیاد او نسبت به رقابت در کسب توجه دیگران بسیار حساس می باشد. خواهران کوچکتر همیشه جایگزین خواهران بزرگتر می شوند؛ کسانی که سهم بیشتری از توجه را به خود اختصاص می دهند.

در نتیجه دوست ندارند توجهی که از دیگران دریافت می کنند به سمت شخص دیگری منحرف شود. این حقیقت که سارا بلند پرواز بود نیز این نتیجه گیری را قطعی تر می کرد زیرا بلند پروازی وی، مکانسیم دفاعی بود برای اینکه با دیگران تعویض نشود. پرهام به مریم توجه کرد تا احساسات سارا را تحریک کند و موفق هم شد. در آغاز سارا احساسی نسبت به پرهام نداشت اما به یک دلیل به سمت وی کشیده شد.

وی نمی خواست گذشته مجدد تکرار شود (جایگزین شدن با شخصی دیگر دقیقا مثل زمانی که خواهرانش به دنیا آمدند). نگاه کنید به چگونه تجربیات کودکی بر بزرگسالی تاثیر می گذارند.

چگونه احساسات تحریک می شوند

وقتی سارا به سمت پرهام جذب شد، وی فهمید اکنون سارا یک نیاز شدید و مهم دارد که تلاش می کند توسط وی برطرف کند و در نتیجه پرهام که با تکنیک های عاشق کردن دیگران آشنا بود، تصمیم گرفت سرد و اسرار آمیز عمل کند.

وقتی پرهام رفتار اسرار آمیز و عجیب و غریب از خود نشان داد، فکر سارا بیشتر به وی مشغول شد. از آنجایی که پرهام اسرارآمیز و غیر قابل پیش بینی بود احساسات سارا نسبت به وی ۱۰ برابر شدیدتر شد زیرا فکر کردن به هر چیزی باعث می شود به آن چیز جذب شویم (نگاه کنید به چگونه باعث شویم دیگران به ما فکر کنند).

در ضمن هر وقت انسان ها متوجه شوند چیزی غیر قابل دست یابی است بیشتر برای رسیدن به آن تلاش می کنند. چند روز بعد احساسات سارا شدیدتر شد و در نتیجه در زبان بدنش آن را نشان داد.

این یک مثال ساده بود تا به شما نشان دهیم چگونه به محض اینکه با عملکرد ذهن یک نفر آشنا شدید می توانید دیگران را عاشق خود کنید.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. اطلاعاتی که به زبانی ساده و روان نوشته شده است. سایت نوین بینش بزرگترین منبع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای عاشق کردن هر شخصی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

جذب کردن فردی که به ما علاقه ای ندارد ( بر اساس روانشناسی جذب)

چرا شخصی که قبلا به من علاقه داشت اکنون علاقه اش را به من از دست داده است

چگونه یک رابطه ی عاطفی را از راه دور حفظ کنیم

چگونه یک رابطه ی سالم و موفق ایجاد کنیم

ایجاد وابستگی عاطفی در دیگران

راهنمای نهایی برای بازگرداندن عشق از دست رفته

می خواهم بدانم چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم

معرفی کتاب

1555 - Copy