چگونه شخصیت دیگران را بهتر بشناسیم

چگونه شخصیت دیگران را بهتر بشناسیم

چرا شناخت شخصیت دیگران مفید است

بعد از مقالاتی که در قسمت روانشناسی جذب ارائه شد بسیاری از خوانندگان از من خواستند توضیح دهم چگونه می توان اطلاعات بیشتری درباره ی شخصیت طرف مقابل به دست آورد.

در بخش روانشناسی عشق نیز توضیح دادم که هر فرد الگوی عشق مخصوص به خود را داشته و برای عاشق کردن افراد لازم است موارد موجود در الگوی عشق آن ها را بشناسید.

فرض کنید طرف مقابل شما از کم توجهی رنج برده است. در این صورت توجه زیاد نسبت به او می تواند شما را در جذب و عاشق کردن او یاری کند. البته این مثال بسیار ساده و سطحی است و برای عاشق کردن دیگران لازم است الگوی عشق آن ها را به خوب درک کرده و همه ی موارد را اجرا کنید.

اکنون سوال مهم و اصلی اینجاست: چگونه می توان شخصیت طرف مقابل را شناخته و موارد موجود در الگوی عشق او را کشف کنید؟

چگونه شخصیت دیگران را بشناسیم

در ابتدا لازم است بدانید بسیاری از اطلاعاتی که در مورد یک فرد وجود دارد واضح و آشکار است و همه آن ها را می دانند. وقتی می گوییم چگونه دیگران را بهتر بشناسیم بعضی از افراد تصور می کنند این اطلاعات بیشتر زمانی به دست می آید که به عمیق ترین رازهای آن فرد دسترسی داشته باشند. شاید این مورد پاسخگوی شما برای شناخت شخصیت آن فرد باشد اما لازم است بدانید تنها با مشاهده ی رفتار او می توانید اطلاعات زیادی درباره ی شخصیتش به دست آورید.

اطلاعات آشکاری از فرد مورد نظرتان که همه در مورد آن ها می دانند نمی تواند معیار خوبی برای شما باشد زیرا نمی توانید به خوبی آن ها را تجزیه و تحلیل کنید. اجازه دهید این موضوع را با یک مثال برای شما شرح دهم:

فرض کنید فردی در صفحه ی اینستاگرام خود این جمله را بنویسد:”عشق بر اساس ظاهر، لباس یا ماشین های گران قیمت اتفاق نمی افتد؛ عشق  زمانی اتفاق می افتد که شما در طرف مقابلتان چیزی را ببینید و دیگران آن را نبینند”

از این جمله می توان نتیجه گرفت این فرد نیازهایی دارد که در صورت برآورده شدنشان از مسائل دیگری مانند پول و ماشین می گذرد. اما آیا می توان گفت این مسئله حقیقت دارد؟

نه من زمانی می توانم به حقیقت چیزی که متوجه شدم اطمینان پیدا کنم که تمامی اطلاعات موجود در مورد آن شخص در جهت یافته هایم باشد.

فرض کنید همین فرد دو هفته ی بعد دوباره در صفحه ی اینستاگرام خود بنویسد:”عشق به تعداد “دوستت دارم” گفتن ها نیست، عشق یعنی تا چه حد بتوانید عشق واقعی خود را ثابت کنید.

اکنون مشخص است که این فرد به دنبال عشق واقعی می باشد. اگر مثلا متوجه شدید که او از پدرش نیز به شکل منفی یاد می کند می توانید اطمینان حاصل کنید که این فرد به دنبال عشق بی قد و شرط بوده و دلیلش کمبود محبت از جانب پدر می باشد.

باید اطلاعات خود را درباره ی روانشناسی افزایش دهید

شناخت شخصیت دیگران از طریق حرف زدن و رفتار آن ها کاملا امکان پذیر است، این شما هستید که دانش استفاده از آن را ندارید.

هر چیزی در مورد یک شخص از جمله کارهایی که انجام می دهد، علاقه مندی هایش، چیزهایی که از آن ها بیزار است، کلماتش و … می تواند اطلاعاتی درباره ی شخصیت او به شما بدهد. تنها کاری که باید بکنید این است که یاد بگیرید چگونه این اطلاعات را در کنار هم گردآوری کرده و از آن ها نتایج معنا دار و قابل قبولی به دست آورید .

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چرا بعضی افراد از نظر ما جذاب هستند

چگونه شخصیت دوست داشتنی داشته باشیم

روانشناسی طرز خوابیدن زوجین

تست شخصیت شناسی از طریق نوع دست

نحوه ی راه رفتن و شناخت شخصیت