تبدیل عشق یک طرفه به دو طرفه – آشنایی و ازدواج

این روزها سایت های بسیاری در مورد تبدیل عشق یک طرفه به دو طرفه مطالبی نوشته اند اما هیچکدام به یک نکته مهم اشاره نکردند.

دلیل شما برای تبدیل عشق یک طرفه به دو طرفه چیست؟

اگر هدف شما فقط شروع رابطه کوتاه مدت است پس هرگز موفق نخواهید شد. زیرا حتی اگر بتوانید چنین رابطه ای را شکل دهید در نهایت طولانی مدت آسیب های روانی به خود وارد می کنید. آسیب های روانی به دلیل تغییرات خلقی رخ می دهد که هماهنگی هورمون های شما را نامنظم می کند.

یکی از اثرات مضر آن اعتیاد به عشق است. اگر در این دسته افراد قرار دارید قبل از مطالعه این مطلب نگاه کنید به اعتیاد به عشق.

اگر هم قبلا در رابطه عاشقانه بوده اید ولی الان عشق تان سرد شده است نگاه کنید عشق یک طرفه – جذب عشق وقتی به ما علاقه ندارد.

اما اگر هدف شما تبدیل عشق یک طرفه به عشق دو طرفه برای آشنایی و ازدواج است پس مقاله ی مناسبی را انتخاب کرده اید.

مراحل تبدیل عشق یک طرفه به ازدواج

عشق یک طرفه را چند لحظه کنار بگذارید. تصور کنید می خواهید یک رابطه را با هدف ازدواج شروع کنید و به ازدواج ختم کنید. در این صورت باید از این ۵ مرحله عبور کنید.

  1. جذب: یاد می گیریم چگونه جذابیت خود را بر اساس هنجار های فرهنگی ازدواج افزایش دهیم.
  2. انتخاب: یاد می گیریم از بین گزینه ها، مناسب ترین را نتخاب کنیم.
  3. آغاز آشنایی: یاد می گیریم چگونه اولین ارتباط ها را برقرار کنیم.
  4. آشنایی پیش از ازدواج: یاد میگیریم ارتباط خود را تبدیل به آشنایی پیش از ازدواج کنیم.
  5. ازدواج: یاد میگیریم چگونه مهارت های حفظ رابطه عاشقانه را بدست آوریم.

یکی از اصول طی کردن این مراحل، این است که احساس وابستگی را در خود کنترل کنیم.

عشق یک طرفه در کدام مرحله ازدواج است

عشق یک طرفه می تواند در دو مرحله قرار داشته باشد. مرحله انتخاب یا مرحله آغاز آشنایی.

فردی که عشق یک طرفه را تجربه می کند قطعا انتخاب خود را کرده است پس ممکن است در مرحله دوم باشد. اما ممکن است از مرحله انتخاب هم عبور کرده باشد و به مرحله آغاز آشنایی رسیده باشد.

یعنی با عشق خود در ارتباط است اما همچنان نمی تواند در مورد احساس خود بگویید.

چه در مرحله انتخاب باشید چه در مرحله آغاز آشنایی رابطه شما هنوز جدی نشده است. زیرا جلوی شما را برای ارتباط برقرار کردن و نزدیک تر شدن می گیرد.

آیا می دانید آن نیرو چیست؟

بله درست حدس زدید ترس از رد شدن.

ترس از اینکه ممکن است رد شوید و فرصت خود را برای همیشه از دست بدهید ترجیح می دهید ارتباط خود را چه به صورت رویابافی و چه به صورت تماشای از دور ادامه دهید.

این ترس آنچنان شما را ضعیف می کند که اگر همه جرات خود را جمع کنید باز هم شما را فردی ضعیف نشان می دهد. و همه ما به خوبی می دانیم هیچکس فردی را که ضعیف باشد دوست ندارد. برای از بین بردن این ترس فقط کافی است بدانید اگر رد شدید همچنان فرصت دارید.

آیا می شود عشق یک طرفه را دو طرفه کرد

بله قطعا می توانید عشق یک طرفه خود را به مرحله پیش از ازدواج برسانید.

اما قبل از هرچیز باید آماده شوید. برای ایجاد یک رابطه پایدار و ایجاد یک عشق دو طرفه باید جذاب شوید و دیگران را به خود جذب کنید.

همانطور که می دانید همه جذب ها عاشقانه نیست – مثل جذب دوستان و جذب کارفرما – ولی باید همیشه جذابیت را در خود حفظ کنیم.

مهارت جذب نباید فقط محدود به یک نفر باشد. چنین استراتژی شما را ضعیف نشان می دهد. با از بین بردن ضعف ها، شجاعت و قدرت خود را نشان دهید.

ماندن در عشق یک طرفه بسیار خطرناک است و باعث شکست عشقی می شود. پس هرچه زودتر باید خود را برای ورود به مرحله عشق دو طرفه آماده کنید.

شما به تکنیک های نیاز دارید که هم به شما در از بین بردن ترس های تان کمک کند و هم باعث افزایش جذابیت و جذب فرد مورد نظر شود. اگر با کانال های ارتباطی و مدل های جذب آشنا باشید قطعا می توانید همه مراحل را حتی از راه دور و بدون نیاز به برقرار کردن ارتباط نیز طی کنید.

عشق فقط ظاهر نیست

به نظر می رسد مهم ترین مسئله برای ایجاد عشق دو طرفه و ازدواج این است که ابتدا دلیل جذابیت را درک کنیم. بر خلاف باور های غلط جذابیت جنبه های بسیار زیادی دارد و فقط به چهره مربوط نمی شود.

البته چهره هم در جمع کردن امتیاز جذابیت های شما نقش دارد. تحقیقات نشان داده است که داشتن چهره متقارن می تواند کسی را در عرض یک ثانیه عاشق کند.

آیا عشق یک طرفه شما هم از همینجا شکل گرفته است؟

را در عرض یک ثانیه دلباخته شما کند. این یک مسئله ی غریزی است چون انسان ها به دلایل جالبی جذب افراد خوش قیافه می شوند.

نظریه پردازان به این باورند که دلیل جذب انسان ها به افراد خوش قیافه این است که این افراد می توانند فرزندان خوش قیافه ای به دنیا بیاورند!

حتی اگر فرزندی نخواهید، این غریزه به صورت ناخودآگاه بخشی از شما است و باعث می شود دیگران را براساس اولویت های زیست شناختی خود قضاوت کنید.

اما واقعیت این است که عوامل محیطی وجود دارد که می تواند پا فراتر از این قانون زیست شناختی بگذارد و طرف مقابل را وادار کند به این باور برسد:

” می خواهم بقیه زندگی خود را با این فرد سپری کنم.”

اگر بتوانیم عوامل محیطی را بشناسیم می توانیم به تکنیک های دست پیدا کنیم که در تبدیل عشق یک طرفه به عشق دو طرفه به ما کمک کرده و باور فوق را ایجاد کند ( نگاه کنید به جذابیت چهره معمولی).

چگونه عشق یک طرفه را به خود جذب کنیم

عوامل محیطی تکنیک هایی هستند که شما می توانید با کمک آن ها عشق یک طرفه را به آغاز آشنایی و یا آشنایی پیش از ازدواج برسانید.

وقتی نشان دهیم گزینه مناسبی هستیم و دیگران می توانند روی ما حساب کنند، می توانیم دیگران را وادار کنیم عشق ما را انتخاب کنند.

وقتی فردی عشق به ما را انتخاب می کند که بتوانیم نشان دهیم گزینه مناسبی هستیم برای اینکه دیگران روی ما حساب کنند.

با ایجاد چنین باوری می توانید در تبدیل عشق یک طرفه به عشق دو طرفه پیروز شوید؛ حتی اگر طرف مقابل در آغاز شما را جذاب تصور نکرده باشد.

به همین دلیل پیشتر اشاره کردم اگر رد شوید همچنان برای تبدیل عشق یک طرفه به دو طرفه فرصت دارید.

هر روز علم روانشناسی بر اساس تحقیقات و پژوهش های خود اطلاعاتی را منتشر می کند که به درک بیشتر ما از جذابیت کمک می کند.

۱۵ تکنیک شاهین زند برای تبدیل عشق یک طرفه به دو طرفه

من – شاهین زند پس از تحقیقات، مطالعات و پژوهش های فردی بسیاری از این تکنیک ها را جمع آوری کردم که در مجموعه ای آموزش به زودی منتشر خواهم کرد.

اما به دلیل جلوگیری از سرقت ادبی و سوء استفاده های اینترنتی فعلا از اشاره به نام این تکنیک ها پرهیز می کنم و به جای آن از عبارت ” تکنیک های شاهین زند” استفاده کرده ام.

تاکید می کنم این تکنیک ها بر اساس تکنیک های روانشناسی جذب و روانشناسی عشق است و لزوما متعلق به من نیست.

به عبارت دیگر تکینک های شاهین زند تکنیک هایی است که بر اساس مطالعات و تحقیقات روانشناسان ارائه شده است.

در ادامه به بعضی از این تکنیک ها اشاره می کنم:

  • زود ابراز علاقه نکنید

وقتی مرحله آغاز آشنایی را شروع کنید نباید مستقیم به احساسات عاشقانه اشاره کنید زیرا ممکن است باعث دور کردن طرف مقابل شود.

می توانید بهانه های بسیاری پیدا کنید اما قطعا ابراز علاقه اصلا صحیح نیست. یکی از بهانه های رایج شروع آشنایی بیشتر با هدف کار یا تحقیق است.

برای اینکار باید با کارها و برنامه های او اشنا باشید.

همانطور که مشاهده می کنید جمع کردن اطلاعات به شما کمک می کند مهارت های جذب خود را افزایش دهید.

با توجه به شبکات اجتماعی و اینترنت، جمع کردن اطلاعات کار سختی نیست. شما می توانید با این تکنیک ساده عشق یک طرفه خود را پایان دهید و با رسیدن به عشق دو طرفه وارد مرحله پیش از ازدواج شوید.

  • سوالات مناسب بپرسید

آیا می خواهید با ایجاد یک مکالمه به دیگران نشان دهید که چقدر عالی هستید؟

پس سوالات درست بپرسید؛ سوالاتی که شور و هیجان برای برقراری ارتباط با شما در دیگران ایجاد کند.

مکالمه را درمحور موضوعاتی ایجاد کنید که به واسطه آن ها دیگران شما را به عنوان فردی با مهارت های ارتباطی بالا بشناسند و بدانند می توانند این ارتباط را برای مدت طولانی حفظ کنند.

  • ارتباط چشمی برقرار کنید

مطالعات نشان داده اند خیره شدن به چشمان افراد تاثیر زیادی در ایجاد عشق دارد. در مورد مدت زمان انجام این کار نظرات مختلفی وجود دارد.

در فرهنگ های غربی ۱۰ دقیقه ارتباط چشمی را مناسب می دانند.

اما در فرهنگ های آسیای میانه و شرقی بهتر است این ارتباط به خصوص در آغاز آشنایی کمتر باشد. زیرا ارتباط چشمی کمتر نشان دهند وفاداری و صداقت است.

اما نباید در پرهیز از ارتباط چشمی زیاده روی کنیم. ارتباط چشمی را حفظ کنید اما با نگاه به اطراف گاهی زاویه صورت خود را تغییر دهید.

  • موقعیت های آسیب پذیر را در نظر بگیرید

وقتی کسی در اطراف شما آسیب پذیر است (نه به خاطر شما)، فرصتی برای به پایان رساندن عشق یک طرفه خود پیدا می کنید.

شاید به همین دلیل است که بیشتر مردان فرد مورد علاقه شان را برای دیدن یک فیلم ترسناک دعوت می کنند.

چنین قرار ملاقاتی آن ها را در یک وضعیت آسیب پذیر قرار می دهد زیرا باعث می شود نیاز به محافظت در آنها ایجاد شود.

در هر صورت، اگر بتوانید کسی را در موقعیتی قرار دهید که به شما وابسته شده یا به حمایت و مراقبت شما نیاز داشته باشد، عشق یک طرفه را می توانید به عشق دو طرفه تبدیل کرده و برای آشنایی پیش از ازدواج نیز اقدام کنید.

به زودی دیگر تکنیک های شاهین زند برای تبدیل عشق یک طرفه به ازدواج منتشر خواهد شد. این تکنیک ها به زودی در مجموعه های متفاوت جهت حفظ و نگهداری از عشق، بازگرداندن عشق، ایجاد عشق و ازدواج منتشر خواهد شد.

برای ادامه این مقاله نگاه کنید به ۱۵ تکنیک عشق یک طرفه از شاهین زند

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. عضویت در صفحه اینستاگرام شاهین زند

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

رهایی از عشق یک طرفه

تاثیر لبخند بر جذابیت

۴ حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته

نشانه های عشق یک طرفه و دو طرفه

آیا باید عشق یک طرفه را فراموش کنیم