چگونه عشق یکطرفه را فراموش کنیم

چگونه عشق یک طرفه را فراموش کنیم

نوین بینش به افرادی زیادی برای تحمل کردن و فراموش کردن شکست عشقی در کمترین زمان ممکن  کمک کرده است. بین همه ی این افراد یک سوال مشترک وجود دارد: چرا فراموش کردن عشق یکطرفه سخت است و چگونه برای دل کندن از عشق یکطرفه و فراموش کردن رابطه با او اقدام کنم؟

چگونه عشق یکطرفه را باید فراموش کنیم

یکی از دلایل تلاش مردم برای بازگرداندن عشق و ناتوانی آن ها در فراموش کردن شکست عشقی شدت بسیار زیاد احساسات ناخوشایند پس از جدایی می باشد.

مردم معمولا در این شرایط از حقایق زیر آگاه نیستند:

  1. دلتنگی برای معشوق بعد از جدایی امری طبیعی است
  2. این احساسات ناخوشایند ناپایدار بوده و با گذشت زمان ضعیف تر و کمرنگ تر می شوند.(نگاه کنید به فراموش کردن عشق در چند روز).
  3. اگر برای برقراری تماس با طرف مقابل تلاش کنید فرآیند بهبودی به آغاز آن بازگشته و فراموش کردن او دشوار خواهد شد.

اگر فرض کنیم برای فراموش کردن یک نفر دو هفته زمان لازم باشد هر بار که تصمیم بگیرید با او ارتباط برقرار کنید احساسات شما به حالت اول بازگشته و این زمان از سر گرفته می شود.

درواقع یکی از دلایلی که مردم فراموش کردن عشق و مقابله با شکست عشقی را غیر ممکن می بینند همین آغاز دوباره ی روند بهبودی به صورت مداوم می باشد.

دلایلی که نمی توانید کسی که دوستش داشتید را فراموش کنید

بعد از شکست عشقی مردم تصور می کنند حالات و احساسات بد و ناخوشایندشان تا ابد ادامه پیدا می کند در نتیجه برای رسیدن به آرامش سعی می کنند بار دیگر معشوق خود تماس گرفته و برای بازگشت او تلاش کنند.

  1. تلاش برای تماس و ایجاد ارتباط با طرف مقابل
  2. رویاپردازی در مورد او
  3. خواندن پیام های قدیمی
  4. دیدن عکس های دو نفره
  5. صحبت کردن درباره ی او
  6. تجسم بودن با او
  7. نزدیک شدن های مخفیانه به او

به یاد داشته باشید درد و رنجی که پس از جدایی تجربه می کنید اجتناب ناپذیر بوده و این درد و رنج اگر تقویت نشود محو شده و از بین می رود.

هر زمان که یکی از اشتباهات اشاره شده را تکرار کنید روند بهبودی از ابتدا آغاز شده و احساسات ناخوشایند برای مدت طولانی شما را رها نخواهد کرد.

چرا احساسات تشدید می شوند

هر اتفاقی، نه فقط شکست عشقی، به همراه احساسات مربوط به آن در ذهن شما ثبت خواهد شد. خبر خوب این است که با گذشت زمان این احساسات شدت خود را از دست داده و در صورتی که اقدامات درستی را پیش بگیرید کاملا از ذهن شما پاک می شوند.

البته اشتباه نکنید، زمان زخم های احساسی را درمان نمی کند. گذشت زمان تنها در صورتی که کارهای درستی انجام دهید می تواند درمان کننده باشد اما اگر دست روی دست بگذارید و هیچ اقدامی نکنید گذشت زمان هیچ وقت نمی تواند درمان کننده ی زخم های شما باشد.

راهکارهایی که در ادامه توضیح می دهم می توانند شما را  در از بین بردن احساسات نسبت به طرف مقابل و فراموش کردن شکست عشق یاری کنند.

برای فراموش کردن معشوق و تحمل شکست عشقی چه راهکارهایی وجود دارد

  1. زندگی اجتماعی خود را حفظ کنید: یکی از مهم ترین دلایلی که مانع دل کندن از عشق قدیمی تان می شود تنهایی و قطع ارتباط با دوستان و خانواده است. در این مورد دلیل دلتنگی شما عشق و علاقه نیست بلکه این تنهایی است که باعث دلتنگی می شود. پس بهتر است برای فراموش کردن معشوق زندگی اجتماعی تان را حفظ کنید.
  2. اعتماد به نفس خود را تقویت کنید: یکی از دلایل احساس دلتنگی برای معشوق قبلی کمبود اعتماد به نفس و تصورات اشتباه در مورد خودتان است. کمبود اعتماد به نفس باعث می شود همیشه برای احساس ارزشمند بودن به وجود فرد دیگری نیاز داشته باشید. بنابراین در این مورد نیز احساسات ناخوشایند و دلتنگی شما بعد از جدایی به دلیل کمبود اعتماد به نفس شما بوده و با تقویت اعتماد به نفس این احساس دلتنگی نیز برطرف خواهد شد.(نگاه کنید به چگونه اعتماد به نفس بالاتری داشته باشید)
  3. کمتر به دیگران وابسته شوید: اگر هدف بزرگی در زندگی نداشته باشید و یا اگر احساس می کنید زندگی تان ارزشمند نیست احتمالا به دیگران وابسته هستید. اگر شایستگی های خود را باور داشته باشید زندگی تان ارزش خود را پیدا کرده و برای ادامه زندگی به دیگران وابسته نخواهید بود.
  4. اعتیاد به رابطه را در خود از بین ببرید: اعتیاد عاطفی یا اعتیاد به رابطه ی عاشقانه حالتی است که فرد در آن احساسات آشفته ای را تجربه می کند در نتیجه برای شاد بودن به شدت به رابطه ی عاشقانه وابسته است. اگر بتوانید احساسات خود را در حالت متعادل حفط کنید بدون وابستگی به رابطه ی عاطفی زندگی شادی را تجربه خواهید کرد.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. عضویت در صفحه اینستاگرام شاهین زند

می خواهید بیشتر بدانید؟

رهایی از عشق یک طرفه

عشک یک طرفه – جذب عشق وقتی به ما علاقه ندارد

ازدواج مجدد – اگر قصد ازدواج مجدد دارید بخوانید…

اگر این نشانه ها را در همسرتان می بینید، دیگر به شما علاقه ندارد

بعد از جدایی چه باید کرد – بایدها و نباید ها بعد از جدایی