چرا فراموش کردن عشق اول سخت است

چرا بعضی افراد بهبودی خود را به دست نمی آورند

بهبودی با باورهای شما به دست می آید.

اگر باورهای درستی داشته باشید در کمترین زمان بهبودی خود را به دست می آورید.

وقتی برای به دست بهبودی به افرادی که رنج و عذاب زیادی می کشند کمک می کنم تنها تمرکزم روی تغییر باورهای آن ها در مورد شکست عشقی و جدایی است.

رسانه هایی مانند فیلم ها، ترانه ها، شعرها و رمان های عاشقانه بخش بزرگی از باورهای انسان را در مورد عشق شکل داده و باورهای نادرستی را که مانع بهبودی آن ها بعد از جدایی می شود در ذهنشان رشد می دهند. (نگاه کنید به تاثیر ترانه های مختلف در ترمیم شکست عشقی)

اگر من به شما می گفتم عشق اسرار آمیز است، قابل توصیف و توضیح نیست و نمی تواند مسئله ای زمینی باشد تنها باورهای نادرستی را که مانع بهبودی شما می شود در ذهنتشان شکل می دهم.

اکنون اگر به شما بگویم عشق زمانی اتفاق می افتد که فردی را می بینیم و معتقدیم او می تواند نیازهای مهم ما را برآورده کند و مواد شیمیایی خاصی در بدن ما آزاد می شود در این صورت همه چیز صحیح تر و واضح تر است. (نگاه کنید به چرا عاشق می شویم ( بر اساس روانشناسی عشق))

شما عاشق فردی می شوید که با معیارهای مهم موجود در الگوی عشق تان سازگار باشد و این الگوی عشق و معیارهایش بر اساس نیازهای شما شکل می گیرد.

وقتی مردم متوجه این حقایق شوند بهبودی پس از جدایی برایشان راحت تر خواهد بود زیرا می دانند افرادی زیادی می توانند نیازهای مهم آن ها را برآورده کنند و تنها یک نفر در دنیا نیست که با آن ها تفاهم داشته باشد.

چرا فراموش کردن عشق اول سخت است

وقتی عشق از نظر شما افسانه ای باشد عشق اول بیشتر از هرچیزی در ذهنتان افسانه ای خواهد بود. دلیل عدم بهبودی بسیاری از مردم بعد از جدایی از عشق اول باورهای نادرست آن ها در مورد عشق اول می باشد.

صنعت رسانه ای برای اینکه شما باور کنید عشق اول هیچ وقت فراموش نمی شود پول زیادی هزینه می کند تا بتواند رمان ها، ترانه ها و فیلم هایش را به شما بفروشد اما اگر از نظر روانشاسی به عشق اول نگاهی بیندازید متوجه می شوید هیچ چیز متفاوتی به جز باورهای نادرست شما وجود ندارد.

پس با این وجود چرا فراموش کردن عشق اول سخت است؟

به دلایل زیر:

  1. افراد بهتری در زندگی خود ندیده اید: اگر عاشق فردی بودید که 80% نیازهایتان را برآورده می کرد و بعد ها همه ی افرادی که وارد زندگی تان می شدند تنها می توانستند 60% نیازهایتان را برآورده کنند همیشه به عشق اول فکر می کنید. نه به این دلیل که او بهترین است، به این دلیل که نسبت به دیگران بهتر است
  2. فکر می کنید او نیمه ی گمشده تان است: باور به نیمه ی گمشده مانع بهبودی شما می شود. اگر عاشق فردی شده اید و فکر می کنید او نیمه ی گمشده تان است و کسی مانند او نیست سخت تر می توانید او را فراموش کنید. (نگاه کنید به چرا نیمه ی گمشده وجود ندارد)
  3. ماهیت عشق را درک نمی کنید: وقتی چیزی به درستی درک نشود از آن کورکورانه تجلیل می کنید اما زمانی که حقیقت عشق را بفهمید متوجه می شوید افراد زیادی می توانند نیازهای شما را برآورده کنند و نیمه ی گمشده ی شما باشند.
  4. این اولین بارتان است: وقتی برای اولین بار احساس بدی را تجربه کرده باشید تصور می کنید این احساس بد هیچ وقت از بین نمی رود و چون نمی دانید چه زمانی از این احساس بد رها می شوید فکر می کنید همیشه آن را تجربه خواهید کرد. فکر می کنید چرا بعضی افراد به سرعت بعد از جدایی بهبودی خود را به دست می آورند و طرف مقابل را فراموش می کنند؟ زیرا آن ها باورهای درستی در مورد عشق ندارند.

برای بهبودی سریع تر چه کاری باید انجام دهید

برای اینکه سریع تر بهبودی خود را به دست آورید باید در مورد روانشناسی عشق و روانشناسی شکست عشقی مطالعه کنید. وقتی حقیقت را در مورد عشق و شکست عشقی متوجه شوید باورهای نادرست از بین می روند و توانایی شما برای بهبودی بیشتر می شود.

فکر می کنید عشق اول فراموش نمی شود زیرا نمی دانید عشق واقعا چیست و چگونه اتفاق می افتد. فردی که رمان عاشقانه می نویسد عشق را به شکل درست آن نشان نمی دهد، علم واقعیت عشق را برای شما آشکار می کند.

 

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چرا موفق به فراموش کردن عشق قبلی نشده ایم

آیا عشق اول فراموش می شود

چگونه با غم شکست عشقی مقابله کنم

فراموش کردن عشق نافرجام

چطور عشق را فراموش کنیم

نمی توانم فراموشش کنم

کنار آمدن با جدایی

فراموش کردن عشق قبلی

4 حرکت ساده برای برگرداندن عشق از دست رفته