چرا شوهرم خیانت کرد

چرا شوهرم خیانت کرد

براساس مطالعات و تحقیقاتی که درباره ی روانشناسی عشق داشته ام متوجه شدم  دلیل اصلی خیانت مردان این است که تصور می کنند تنها راه دوری از مشکلات و بحران های زندگی مشترک ارضای نیازها و تامین خواسته ها یشان در کنار فردی دیگر می باشد.

وقتی از مردی دلیل خیانتش را بپرسید هزاران بهانه برای شما می آورد. مثلا “همه ی مردان خیانت می کنند” یا ” تو به نیازها و خواسته های من توجه نمی کنی”! با اینکه در بعضی موارد زنان مقصر اصلی خیانت همسرانشان هستند اما چنین مواردی دلایل خیانت مردان نیست.

پس چرا مردان خیانت  می کنند؟

و چرا پس از آنکه یکبار دستشان رو می شود بازهم به خیانتشان ادامه می دهند؟

چرا مردان متاهل خیانت می کنند

موارد زیر به شما مهم ترین و رایج ترین دلایل خیانت مردان بر اساس مطالعات و تحقیقات صورت گرفته را نشان می دهند:

  1. نابالغی

یکی از مهم ترین دلایل خیانت مرد به همسرش نابالغی او می باشد. در واقع چنین مردی هنوز نسبت به تعهد و مسئولیتی که در زندگی اش پذیرفته است بالغ نشده و اصلا معنای آن را نمی داند. این فرد نمی تواند درک کند که خیانت او چه آسیبی می تواند به زندگی و همسرش وارد  کند.

  1. احساس تزلزل

یکی از رایج ترین دلایل مردان برای خیانت به همسرشان احساس تزلزل در آن هاست. درواقع این مرد تصور می کند که کمبود هایی در او وجود داشته و برای ارتقای شخصیت و جبران کمبود هایش تلاش می کند زنان دیگری را به خود جذب کند. به عبارت دیگر تنها برای احساس ارزش و اهمیتی که به او القا می شود وارد رابطه با زن دیگری خواهد شد.

  1. نارضایتی از زندگی مشترک

ممکن است مردی به دلایل مختلف از زندگی مشترک خود ناراضی باشد. اگر همسرش نتواند نارضایتی او را درک کرده و برای اصلاح کاستی های زندگی شان ( همان کمبود هایی که موجب نارضایتی در همسرش شده است) تلاشی نکند، مرد برای جبران این کمبود ها وارد رابطه ی عاطفی با فرد دیگری شده و به همسرش خیانت می کند. (نگاه کنید به نارضایتی در زندگی مشترک)

  1. تجربیات دوران کودکی

گاهی بی توجهی عاطفی و بی مهری از جانب خانواده نسبت به مردی باعث می شود مهر و محبت همسرش به تنهایی او را ارضا نکند و برای دریافت محبت بیشتر و درمان سریع تر زخم های احساسی دوران کودکی اش با زن دیگری رابطه برقرار خواهد کرد.

  1. انتظارات غیر واقعی

بعضی مردان به هیچ عنوان به احساسات و حریم شخصی همسرشان اهمیت نمی دهند و تصور می کنند همسرشان باید برده ی حلقه به گوش آن ها بوده و از همه ی فرمان هایشان اطاعت کند. در چنین شرایطی وقتی از جانب همسرشان پاسخ دلخواه را دریافت نمی کنند تصمیم به خیانت و ایجاد رابطه با زن دیگری را می گیرند.

  1. عصبانیت و انتقام

ممکن است مردی پس از دعوا و مشاجره با همسر خود به فکر انتقام افتاده و عصبانیت خود را با خیانت به همسرش نشان دهد.

  1. احساس منحصر به فرد بودن

یکی از دلایل خیانت مردان احساس منحصر به فرد بودن و خاص بودن است. چنین مردانی تصور می کنند لیاقت آن ها چیزی بیشتر از زندگی مشترک خود و همسرشان است، در نتیجه سعی می کنند زنی را پیدا کنند که به نظر خودشان سزاوار آن ها باشد.

 

برای بیشتر مردانی که خیانت می کنند چندین عامل از موارد بالا در کنار هم در خیانت آن ها موثر بوده است. شناخت و درمان این عوامل می تواند مانع خیانت دوباره ی آن ها و پایدار ساختن زندگی مشترکتان شود.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

با خیانت شوهرم چه کنم

راه های جلوگیری از خیانت – چگونه خیانت نکنیم

آیا رابطه ای که عشق مان با فرد دیگری دارد پایدار است

ترمیم رابطه بعد از خیانت

نشانه خیانت مردان

فکر می کردم دوستم دارد اما از من جدا شد