از دست دادن علاقه در یک رابطه

از بین رفتن احساس عشق

پسر در اولین نگاه عاشقش شد

آنقدر تلاش کرد تا بلاخره یک روز مطمئن شد طرف مقابلش نیز همین احساس را نسبت به او دارد

نمی توانست باور کند و بسیار خوشحال بود

اما بعد از چند روز همه ی ذوق و شوقش از بین رفت

افکاری به ذهنش آمد که به او می گفت آیا شخصی که عاشقش شده واقعا همان شخصی است که آرزویش را داشته است

و بعد از یک هفته فکر کردن به او گفت

” متاسفم، فکر می کنم باید دوستان معمولی برای هم باقی بمانیم”

چرا علاقه اش را به آن ربطه از دست داد؟

مطمئنم شما نیز با افردی مواجه شده اید که پس از اطمینان از عاشق شدن طرف مقابلش، تمایل خود را به آن شخص از دست بدهد. این موضوع می تواند بسیار گیج کننده است به خصوص زمانی که چنین فردی تاچند روز قبل همه ی تلاش خود را می کرده تا کاری کند که طرف مقابلش عاشقش شود.

برای این پدیده نمی توان تنها یک دلیل ارائه کرد اما در ادامه سعی کرده ام بسیاری از این دلایل را شرح دهم؛ دلایلی که می تواند باعث از بین رفتن علاقه ی یک نفر شود وقتی متوجه شود طرف مقابلش عاشقش شده است.

از دست دادن علاقه و اخذ تایید: بعضی مردم به این دلیل عاشق می شوند که تصور می کنند شخصی که به او علاقه مند شدند نیمه ی گمشده ی آنها است در حالی که این احساس علاقه فقط در نتیجه ی آرزوهای ناخودآگاه برای جبران شکست های گذشته ایجاد شده است. فرض کنید پسری همیشه توسط دختر هایی که موی بلند داشته اند رد شده است، در چنین موردی، وی سعی می کند با عاشق کردن دختری که موی بلند دارد به خود ثابت کند ارزشمند است. مشکلی که در این نوع رفتار وجود دارد این است که وی به محض اینکه طرف مقابل عاشقش شد دیگر احساس نمی کند به وی نیاز دارد زیرا فقط به دنبال آن تاییدیه بوده است نه آن شخص.

بی ارزش شدن و از بین رفتن علاقه: هیچ چیز قدرتمند تر از برنامه ریزی شدن ضمیر ناخودآگاه نیست به خصوص وقتی این برنامه ریزی از سمت نزیک ترین دوستان صورت بگیرد. اگر دوستان تان سعی در قانع کردن عشق تان کند که وی بهتر از شما است پس به احتمال زیاد نصیحت آنان مستقیم وارد ضمیر ناخودآگاه عشق سابق تان شده است و نتیجه ی آن از دست دادن علاقه وی نسبت به  شما می شود.

بازی: دلیل عاشق شدن بعضی افراد این است که به صورت ناخودآگاه علاقه به بازی شکار دارند. این افراد معمولابه محض اینکه در بازی برنده شوند علاقه ی خود را نسبت به رابطه ی خود از دست داده و به سمت یک چالش بزرگتر خواهند رفت.

کلام آخر در مورد از بین رفتن عشق در رابطه

موضوعی که بسیار ناامید کننده می باشد این است که در همه ی مثال های بالا فرد موانعی وجود دارد که باعث جلوگیری از تخلیه احساس واقعی عشق در وی می شود. در حقیقت نیروهای ناخودآگاهی وجود دارد که آنها را به آن مسیر می کشاند.

با آگاهی بیشتر در مورد شناخت خود، روابط خود و طرف مقابل می توانید از خودتان در مقابل از تاثیرات منفی و سیگنال هایی که عشق را از بین می برد محافظت کنید و همیشه در یک رابطه عاطفی قدرتمند باقی بمانید ( نگاه کنید بهترین راه برای برگرداندن عشق از راه دور)

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش بزرگترین منبع در مورد روانشناسی عشق است برای اطلاعات بیشتر به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید . کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم شانس شما را برای عاشق کردن دیگران به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. فروش این کتاب به صورت تضمینی است و در صورت عدم رضایت هزینه ی پرداختی به شما بازگردانده می شود. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

جذب کردن فردی که به ما علاقه ای ندارد ( بر اساس روانشناسی جذب)

معذرت خواهی از عشق با مدل لوح سفید

چرا پس از مدتی بعضی افراد علاقه ی خود را به یک رابطه از دست می دهند

چگونه بفهمیم شخصی عاشق ما شده است

راهنمای نهایی برای بازگرداندن عشق از دست رفته

خواندن زبان بدن در شرایط منفی