خشم و زخم های احساسی

خشم و زخم های احساسی

چرا بعضی افراد به دلایل کوچک خشمگین می شوند؟

چرا بعضی افراد به نبال بهانه ی کوچکی برای عصبانی شدن هستند؟

چه چیزی باعث می شود بعضی افراد با کوچکترین اتفاق فریاد بزنند؟

پاسخ تمام این سوالات را می توان در گذشته ی این افراد پیدا کرد. بعضی مردم همیشه منتظر هستند دیگران زخم های احساسی شان را به آن ها یادآوری کرده و عصبانی و خشمگین شوند.

خشمگین شدن با کوچکترین بهانه

مهناز در کودکی همیشه توسط هم سن وسالانش مورد آزار و اذیت قرار می گرفت. مهناز در بزرگسالی یاد گرفت از خود دفاع کرده و به کسی اجازه ندهد به او آسیب بزند اما کوچکترین چیزی که زخم های احساسی یا آسیب های عاطفی دوران کودکی اش را در ذهن او تداعی می کرد باعث می شد بسیار خشمگین و عصبانی شود.

اگر کسی مانند افرادی که در گذشته مهناز را اذیت می کردند به او سلام می کرد بدون آنکه دلیلش را بداند خشم تمام وجودش را فرا می گرفت.

درواقع خشم مهناز حاصل زخم های احساسی دوران کودکی اش بود نه عصبانیت از افرادی که سعی داشتند با او ارتباط برقرار کنند ( نگاه کنید به دلیل و درمان بداخلاقی زنان).

راهنمای مدیریت و کنترل خشم

اگر در مورد مدیریت و کنترل خشم در وبسایت های مختلف جستجو کنید با توصیه هایی نظیر “از یک تا ده بشمار” یا ” قبل از هرکاری خوب فکر” رو به رو می شوید. اما اگر خشم شما حاصل زخم ها و تجربیات بد گذشته ی شما باشد هیچ کدام از این توصیه ها موثر نخواهد بود. (نگاه کنید به چگونه تجربیات دوران کودکی بر بزرگسالی تاثیر می گذارد)

در اغلب موارد خشم ما به دلیل موقعیتی که در آن قرار گرفته ایم نیست؛ به این دلیل است که آن موقعیت یادآور زخم های احساسی و تجربیات بد دوران کودکی مان هستند.

اگر یاد بگیرید چگونه زخم های احساسی خود را درمان کنید کنترل خشم برای شما کار بسیار راحتی خواهد بود.

انتقاد، خشم و زخم های روانی

انتقاد نیز مانند خشم، به صورت ناخودآگاه ویژگی هایی را به شما یادآوری می کند که مورد پسندتان نیست.

ذهن شما مانند یک کامپیوتر بزرگ با کلید های بسیار است که ممکن است هر زمان توسط فردی فشرده شوند. اگر فردی با فشار دادن یک دکمه چیزهای ناخوشایند را به شما یادآوری کند بسیار عصبانی و خشمگین می شوید.

پس برای مقابله با خشم باید دلایل آن را درون خود پیدا کنید.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

تاثیر خاطرات بد کودکی بر زندگی

روانشناسی افراد پرخاشگر

افسردگی و عصبانیت

چگونه خود را قوی کنیم

علت پرخاشگری در افراد چیست

چگونه خاطرات تلخ گذشته را فراموش کنیم؟