http://novinbinesh.com/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%b4%d8%b1%db%8c%da%a9-%d8%b2%d9%86%d8%af%da%af%db%8c-%d8%a7%d9%85-%d8%b1%d8%a7-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8-%da%a9%d9%86%d9%85/

چگونه شریک زندگی ام را انتخاب کنم

چگونه همسر دلخواهم را بیابم

من پیام های زیادی از اعضای کانال نوین بینش دریافت کرده ام مبنی بر اینکه:” انتخاب شوهرم انتخاب درستی نبوده است” یا ” نمی توانم از بین خواستگارهایم همسر دلخواه خود را انتخاب کنم “.

پیدا کردن و انتخاب همسر مناسب و دلخواهتان بر خلاف آنچه تصور می کنید کار خیلی دشواری نیست. لازم است با حقایق و نکات کوچکی آشنا شوید که کمتر کسی آن ها را می داند.

در مقاله ی چرا باید رابطه با مرد متاهل را تمام کنید توضیح دادم مردم معمولا با آزاد شدن مواد شیمیایی مربوط به عشق در بدنشان گرایش های فیزیکی و جسمی را با شادی و خرسندی اشتباه می گیرند.

اما در کل می توان گفت عشق در بیشتر موارد بر پایه ی همین گرایش ها و تمایلات فیزیکی شکل می گیرد اما اگر جذابیت های ظاهری تنها دلیل عاشق شدن شما بوده و معیارهای دیگر را نادیده بگیرید در انتخاب همسر مناسب و دلخواهتان شکست خواهید خورد.

چگونه دختر/پسر خوبی برای ازدواج پیدا کنید

نتیجه ی عشق بدون جذابیت های ظاهری رابطه ی بی احساس و سرد خواهد بود اما از سوی دیگر انتخاب تنها بر اساس گرایش های جسمی نیز باعث می شود با کاهش مواد شیمیایی آزاد شده در ابتدای رابطه در بدن شور و اشتیاق ار بین رفته و از زندگی مشترک احساس نارضایتی کنید.(نگاه کنید به نارضایتی از زندگی مشترک)

راه درست برای پیدا کردن و انتخاب همسر و شوهر مناسب و دلخواه در نظر گرفتن منطق در کنار گرایش ها و تمایلات است. یعنی  اگر نسبت به ۳ خواستگار متفاوت گرایش داشته باشدی برای انتخاب یکی از آن ها باید از منطق خود استفاده کنید.

به عنوان مثال اگر شما دختری ۱۸ ساله هستید و به مردی ۴۵ ساله جذب شده اید منطق شما حکم می کند که این انتخاب، انتخاب درست و عاقلانه ای نیست و حتی اگر با او ازدواج کنید رابطه و زندگی مشترک شما دوام زیادی نخواهد داشت و باید خیلی زود او را فراموش کنید.

انتخاب بهترین همسر برای ازدواج

وقتی برای انتخاب شریک زندگی خود از منطق استفاده می کنید باید از اصول خاصی پیروی کنید؛ اصولی که به شما کمک می کند از درستی و صحت منطق خود اطمینان حاصل کنید.

به عنوان مثال باید فردی را انتخاب کنید که کامل کننده ی شما باشد، دلبستگی ها و علایق مشترکی داشته باشید، اعتقاداتتان نزدیک و مشابه باشد، عادت های بد او برای شما قابل تحمل بوده و سطح فکری یکسانی داشته باشید.(نگاه کنید به چطور نیمه ی گمشده ام را پیدا کنم).

برای انتخاب همسر و شریک زندگی مناسب و دلخواه باید تلاش کنید در دام احساسات و گرایش های جسمی که در ابتدای آشنایی بسیار شدید هستند گرفتار نشوید. اجازه دهید منطق احساسات شما را کنترل کند در نتیجه در انتخاب همسر دچار اشتباه نخواهید شد.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

مطالب موجود در سایت نوین بینش کاملا اختصاصی بوده و در هیچ سایت وبلاگ دیگری وجود ندارند غیر از اینکه از سایت نوین بینش کپی شده باشند. آخرین و جدید ترین مطالب روانشناسی را می توایند در صحفه ی اول ( خانه) مشاهده کنید. همه مطالب و تکنیک های این سایت بر اساس تحقیقات و پژوهش های نویسنده ی سایت صورت گرفته و کاملا موثر می باشند. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب به شما کمک می کند دیگران را شدیدا به خود علاقه مند و وابسته کنید و یا هزینه ی پرداختی به شما باز بازگردانده می شود. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه همسر دلخواهم را بیابم

از کجا بفهمیم آماده ی ازدواج هستیم

جذب افراد به ازدواج با ایجاد وابستگی

جذب پسر مورد علاقه به ازدواج

ترس از عاشق شدن

چرا نمی توانم عاشق شوم

تبدیل عشق یک طرفه به دو طرفه – آشنایی و ازدواج