دلیل مغرور بودن افراد

دلیل مغرور بودن افراد

غرور یک مکانیزم دفاعی ناخودآگاه است

پرهام سعی می کرد توجه دختران و پسران محبوب دانشگاه را به خود جلب کرده تا مانند آن ها به نظر برسد. اما از هیچ روشی نتوانست بر آن ها تاثیر بگذارد. (نگاه کنید به تاثیر گذاشتن بر دیگران)

این مسئله باعث شد پرهام احساس بدی داشته باشد و تصور می کرد این افراد محبوب مورد نظرش از عمد او را نادیده می گیرند. پرهام دچار آسیب شخصیتی شد و تصمیم گرفت از راه جدید دیگران را به خود علاقه مند کند.

او در سطج ناخودآگاه خود تصمیم گرفت یک فرد مغرور و متکبر شود!

مغرور کیست

ذهن پرهام مغرور بودن را به عنوان یک راه حل برای جلب توجه دیگران انتخاب کرد و تصمیم گرفت از این طریق آسیب شخصیتی خود را درمان کند. اما او با یک چالش بزرگ رو به رو بود؛ درحالی که دیگران او را نادیده می گرفتند چگونه می توانست با مغرور بودن توجه شان را جلب کند؟ چگونه می توانست ادعا کند از افرادی که به او علاقه مند نیستند بهتر است؟

درواقع رفتار متکبرانه ی پرهام با افرادی که بهتر از او به نظر می رسیدند نبود، بلکه با آن دسته از افرادی که خود را بی ارزش تر از او می پنداشتند چنین رفتاری می کرد. پرهام برای توصیف این دسته از افراد کلماتی مانند بازنده یا بی کفایت را به کار می برد.

غرور در روانشناسی

از لحاظ روانشناسی افراد متکبر کسانی هستند که مورد احترام و توجه دیگران قرار نگرفته و برای آن ها مهم نبوده اند. در نتیجه تلاش می کنند به وسیله ی رفتار متکبرانه با اشخاصی که خود را بی ارزش تر و پایین تر از آن ها می پندارند آسیب شحصیتی خود را جبران کرده و با بد رفتاری با آن ها ارزش از دست رفته ی خود را بازگردانند. (نگاه کنید به حقارت، جبران و موفقیت)

پس فراموش نکنید غرور نشانه ای از ضعف شماست.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

خصوصیات پسران مغرور

چگونه یک فرد مغرور را عاشق خود کنیم

شناخت شخصیت افراد از روی رفتار

علت تفاوت های فردی

هویت روانشناختی و بحران هویت