روش های تاثیرگذاری در اولین برخورد

روش های تاثیرگذاری در اولین برخورد

چگونه در اولین برخورد بر دیگران تاثیرگذار باشیم؟

بسیاری از مردم در مورد روانشناسی تاثیرگذاری بر دیگران اطلاعاتی نداشته و این سوال آن ها را آزار می دهد.

افراد تصور می کنند باید با همه ی اطرافیانشان به شکل مشابهی رفتار کنند و همین مسئله اشتباه آنان در تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران محسوب می شود.

هر رفتاری می تواند تصورات متفاوتی را در مورد شما در ذهن دیگران ایجاد کند. مثلا رفتار دوستانه ممکن است برای فردی خوشایند به نظر برسد اما فرد دیگری شما را نیازمند به توجه دیگران ببیند.

بنابراین چگونه می توان با وجود تفاوت هایی که بین افراد وجود دارد آن ها را در اولین برخورد تحت تاثیر قرار داد؟

تحت تاثیر قرار دادن افراد در اولین برخورد

نکات زیر به شما کمک می کند اطرافیانتان را در اولین برخورد تحت تاثیر قرار دهید:

  1. به ظاهرتان توجه نکنید: ظاهر ممکن است خیلی مهم به نظر برسد اما تمام مطالعات نشان داده است درک ما از ظاهر به موقعیت های متفاوتی وابسته است. لباس شما، زبان بدن، افرادی که شما را همراهی می کنند، طرز صحبت کردن، مکان هایی که می روید و حتی دمای اتاقتان در دیدگاه دیگران نسبت به شما تاثیرگذار است. صدها عوامل مختلف می توانند در تاثیرگذاری بر دیگران در دیدار اول موثر باشند پس هیچ وقت تصور نکنید فردی شما را تنها به خاطر شکل بینی یا زخم روی صورتتان قضاوت کرده است.
  2. چه احساسی به دیگران می دهید؟: هر اقدامی که انجام می دهید برای رسیدن به اهداف خاصی است. بعضی افراد نیاز به تایید دیگران دارند، بعضی دیگر احساس برتری بر دیگران را هدف قرار داده و دسته ی سوم نیاز دارند برای دیگران مهم جلوه کنند. کلید تحت تاثیر قرار دادن دیگران در اولین قرار ملاقات شناخت  و برآورده ساختن نیازهای آن ها می باشد.
  3. واقعیت را ببینید: بعضی افراد به جای دیدن واقعیت بازتاب ترس های خود را در جهان می بینند. اگر تصور کنید دیگران شما را دوست ندارند فردی را که نیاز به تایید شما را دارد متکبر پنداشته و به جای رفتار دوستانه، از او دور شده و باعث ناراحتی او خواهید شد و در نتیجه تصویر از خود در ذهن او به جای می گذارید.
  4. تصورات افراد بر اساس درک و مشاهداتشان شکل می گیرد: بعضی افراد با مشکلات روانشناختی جدی رو به رو هستند. مثلا اعتماد به نفس بالای شما باعث تحسین دیگران می شود اما همین اعتماد به نفس برای فردی که احساس نا امنی می کند تهدید محسوب شده و تصویر منفی از شما در ذهن او شکل می گیرد. مردم شما را مانند خودشان می بینند. فردی که به دلیل احساس نا امنی متکبرانه رفتار می کند ممکن است به رفتار دوستانه ی شما را یک رفتار منفی تلقی کرده و تصویر بدی از شما در ذهن خود ایجاد کند.

تاثیرگذاری در اولین برخورد و اعتماد به نفس

درک نادرست از روانشناسی و مردم به طور کلی می تواند باعث کاهش عزت نفس شما شود.

فردی که خجالتی بوده و احساس راحتی نمی کند ممکن است به نظر شما متکبر به نظر برسد.

قبل از اینکه بتوانید دیگران را به شکل خوبی تحت تاثیر قرار دهید باید حقایقی را که در مورد آن ها وجود دارد درک کنید.

همچنین باید بدانید که دیدگاه دیگران نسبت به شما بازتابی از دیدگاه شما نسبت به خودتان است.

اگر اعتماد به نفس نداشته باشید باور می کنید دیگران تصور منفی از شما در ذهن خود دارند، از اینکه واقعیت را در مورد خود به آن ها نشان بدهید می ترسید و در نتیجه تصویر نادرستی از خود در ذهن آن ها ایجاد می کنید.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

در اولین قرار چه بگوییم

در اولین قرار چگونه رفتار کنیم

راه هایی برای جذب خواستگار

چگونه هر فردی را تحت تاثیر قرار دهیم