آیا برای ازدواج آماده ام؟

آیا برای ازدواج آماده ام؟

در مقابله قبلی در مورد معیارها و الگوی عشق در انتخاب همسر صحبت کردیم. در این مقاله قصد دارم نشانه های عدم آمادگی شما برای ازدواج را مطرح کنم.

  1. نا امیدی: یکی از مهم ترین و اصلی ترین نشانه های عدم آمادگی شما برای ازدواج نا امیدی می باشد. اگر فردی را بر اساس نا امیدی و درماندگی برای ازدواج در نظر بگیرید به احتمال زیاد انتخاب شما انتخاب درستی نخواهد بود. وقتی نا امید هستید تصمیمات شما عجولانه و بدون در نظر گرفتن عواقب آینده خواهد بود. (نگاه کنید به بازگشت امید به زندگی)
  2. انتخاب اشتباه: اگر هر بار با افراد اشتباهی برخورد می کنید باید بگویم هنوز برای ازدواج کردن آماده نیستید. درواقع بهتر است کمی دست نگه داشته و متوجه شوید چرا هر بار اشتباهتان را تکرار می کنید. (نگاه کنید به چرا با فرد اشتباه ازدواج کرده ام)
  3. نیاز به عشق نه یک شریک زندگی: افرادی که تنها به دلیل نیاز به عشق وارد رابطه ی عاطفی می شوند معمولا بسیاری از معیارهای خود را نادیده گرفته و همین مسئله باعث انتخاب اشتباه می شود. (نگاه کنید به عشق و برطرف کردن نیازهای روانی)
  4. به تازگی شکست عشقی را تجربه کرده اید: اگر به تازگی شکست عشقی خورده باشید انتخاب شما برای برقراری یک رابطه ی جدید تنها به منظور فراموش کردن عشق قدیمی تان بوده و می توان گفت انتخاب درستی نخواهد بود. (نگاه کنید به شکست عشقی در مردان – شکستی دردناک در عشق)
  5. نمی توانید مجرد و تنها باشید: افرادی که نمی توانند مجردی و تنهایی را تحمل کنند معتاد به عشق بوده و تنها به دلیل ارضای نیازهای احساسی خود وارد رابطه می شوند. این افراد به جای حل کردن مشکلات زندگی شان با برقراری روابط عاطفی از آن ها فرار می کنند. (نگاه کنید به چرا زندگی مجردی گاهی مفید است)
  6. تصور می کنید از وقت ازدواجتان گذشته است: زمان ازدواج برای هر فرد متفاوت بوده و اگر به این دلیل که تصور می کنید از زمان ازدواجتان گذشته است وارد رابطه با فرد دیگری شوید، انتخاب شما عجولانه و اشتباه خواهد بود.
  7. نمی دانید چه می خواهید: اگر درک و شناخت کافی از خود و نیازهای اساسی تان نداشته باشید آمادگی لازم برای ازدواج در شما وجود ندارد. برای اینکه در انتخاب همسر آینده تان درست عمل کنید باید بدانید چرا بعضی افراد برای شما جذاب تر بوده و عاشق آن ها می شوید.

چرا آمادگی قبل از ازدواج ضروری بوده و نباید عجله کنید

انتخاب عجولانه و اشتباه منجر به یک رابطه ی عاطفی آزار دهنده شده و می تواند زندگی شما را به نابودی بکشاند در نتیجه توصیه ی من این است که تنهایی برای مدت طولانی را به رابطه ی نادرست و عجولانه ترجیح دهید.

برای اینکه انتخاب درستی داشته باشید باید از لحاظ احساسی در وضعیت پایداری بوده، نیازهای اساسی خود را بشناسید و صبر پیشه کنید. انتخاب عجولانه ممکن است برای مدت کوتاهی باعث آرامش شما شود اما دیر یا زود همه چیز برای شما واقعا بد خواهد شد.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چرا هنوز ازدواج نکرده ام

از کجا بفهمیم آماده ی ازدواج هستیم

راه هایی برای جذب خواستگار

شکست عشقی در زنان چگونه است

جذب پسر مورد علاقه به ازدواج