http://novinbinesh.com/?p=4208&preview=true

لیست کلمات عاشقانه و روش صحیح ابراز آن

بر اساس تحقیقات یکی از راه های به دست آوردن شادی در زندگی، ابراز علاقه و احساسات است. این ابراز علاقه می تواند به دوست یا به شریک عشقی در رابطه باشد. همه افراد با لیست کلمات عاشقانه کم و بیش آشنا هستند اما کمتر پیش می آید که فردی به روش صحیح ابراز آن نیز توجه کند.

درست است که ابراز علاقه می تواند باعث افزایش مهر و محبت در رابطه شود اما اگر زمان مناسب ابراز علاقه را ندانیم این موضوع می تواند به کاهش احساس عشق و علاقه در رابطه عاطفی منجر شود. 

در این مقاله قصد دارم لیست انواع کلمات عاشقانه را در اختیار شما قرار دهم و همچنین توضیح دهم زمان مناسب روش صحیح ابراز علاقه مرتبط با هر نوع از کلمات عاشقانه چیست. زیرا استفاده صحیح و به موقع از کلمات عاشقانه می تواند باعث ترشح هورمون اکسی تاسین و در نتیجه استحکام بیشتر رابطه عاشقانه بشود.

همچنین با تقسیم بندی انواع کلمات عاشقانه توضیح خواهیم داد افرادی که از هر یک از کلمات عاشقانه زیر استفاده می کنند چه ویژگی روانشناختی می توانند داشته باشند و چگونه می شود آن ها را علاقه مند کرد. (نگاه کنید به روش های افزایش عشق و محبت بین زن و شوهر).

به یاد داشته باشید زمان مناسب برای ابراز علاقه اهمیت بسیار بالایی دارد زیرا اگر همیشه و هر لحظه ابراز علاقه کنید و همیشه در حال استفاده از کلمات عاشقانه باشید باعث می شود اهمیت و ارزش استفاده از این کلمات از بین برود. (نگاه کنید به اهمیت ابراز عشق در رابطه)

لیست کلمات عاشقانه

در ادامه به سه نوع لیست کلمات عاشقانه اشاره خواهیم کرد و توضیح می دهیم هر کدام را در چه شرایطی و در چه موقعیت هایی به کار ببرید:

۱- لیست کلمات عاشقانه خود محور

اولین نوع کلمات عاشقانه، وقتی است که عشق تان را به ویژگی یا احساس یا چیزی مرتبط با خود تشبیه می کنید. مثل:

  • عشقم، نفسم، روحم، روانم، عمرم، زندگیم، هستی من، قلب من، جیگرم، جونم، رویای من، آرزوی من، آرامش.

این دسته کلمات عاشقانه برای صدا زدن عشق تان کاربرد دارد و همیشه و هر جا می توانید از آن ها استفاده کنید. البته انتخاب مورد آن بستگی به سلایق افراد دارد. کلمات فوق بیشتر مناسب زمانی است که طرف مقابل شما از لحاظ خلقی در شرایط عادی باشد. یعنی نه خیلی ناراحت باشد و نه خیلی خوشحال.

افرادی که این دسته از کلمات عاشقانه را ترجیح می دهند معمولا احساس یگانه بیشتری با طرف مقابل خود دارند به صورتی که گویی در رابطه من و تو را تبدیل به یک “ما” ی مشترک کرده اند. ارتباط با چنین افرادی می تواند هماهنگی بیشتری داشته باشد.

۲- لیست کلمات عاشقانه غیر محور:

نوع دوم وقتی است که عشق تان را به یک عامل خارجی تشبیه می کنید که می تواند یک موجود باشد یا یک شیء که نشانه دوست داشتنی بودن است مثل:

  • آهو، موشی، خرگوش، پیشی، مرغ عشقم، عسلم، بانو، گلم، عروسکم، پرنسس، ملکه من، همسرم، خانم قشنگم، خواستنی.

این دسته از کلمات عاشقانه نیز برای صدا زدن عشق تان کاربرد دارد ولی بیشتر وقتی استفاده می شود که با عشق تان تنها هستید. البته انتخاب هر یک از این موارد بستگی به سلیقه شما و طرف مقابل دارد. کلمات فوق نیز بیشتر مناسب زمانی است که طرف مقابل شما از لحاظ خلقی در حالت عادی است و یا وقتی به خاطر یک موضوع کوچک، از شما دلخور شده است.

افرادی که این دست از کلمات عاشقانه را انتخاب می کنند، با جدا ساختن خود از طرف مقابل برای وی استقلال و ارزش بیشتری قائل هستند. چنین افرادی بیشتر به کسانی علاقه مند می شوند که مستقل و هدفمند هستند.  اگر فردی از هر دو لیست کلمات عاشقانه استفاده می کند نمی شود ویژگی خاصی برای آن ها بر اساس انتخاب کلمات عاشقانه در نظر گرفت. این تحلیل شخصیت بیشتر روی افرادی جواب می دهد که فقط از یک دسته از کلمات عاشقانه استفاده کنند. یعنی یا کلمات عاشقانه خود محور یا غیر محور.

۳- لیست کلمات عاشقانه ی ابراز علاقه:

نوع سوم از لیست کلمات عاشقانه، کلمات عاشقانه ای است که به صورت جمله استفاده می شود و با هدف ابراز علاقه صورت می گیرد. برای مثال:

  • قربونت برم، فدات بشم، عاشقتم، هر لحظه زندگی من با تو معنا داره، لبخند تو بزرگترین آرزوی منه، شادی تو بزرگترین عشق زندگی منه، زندگی من کنار تو واسم معنا پیدا می کنه، دنیای من دستای قشنگ توست.

این دسته از کلمات عاشقانه فقط باید زمانی استفاده شود که با طرف مقابل تنها هستید و در اوج احساسات عاطفی قرار دارید. در این شرایط طرف مقابل باید احساس خوبی داشته باشد و تحت تاثیر احساسات منفی مثل خشم، نگرانی و استرس نباشد. با استفاده از کلمات عاشقانه وقتی طرف مقابل احساسات مثبت را تجربه می کند می توانید باعث شوید که ابراز علاقه شما مرتبط با احساسات خود در ضمیر ناخودآگاه وی شود. در نتیجه می توانید ناخودآگاه او را برنامه ریزی کنید که هر زمان ابراز علاقه شما را می شنود احساس خوبی داشته باشد.

وقتی مطمئن شدید که وی نسبت به ابراز علاقه شما برنامه ریزی شده است و هنگام که آن را می شنود احساس خوبی پیدا می کند می توانید وقتی طرف مقابل از لحاظ خلقی احساسات بدی را تجربه می کند با شنیدن ابراز علاقه شما احساس خوبی پیدا کند. (نگاه کنید به چگونه بفهمیم دختر یا پسری به ما علاقه مند شده است.)

روش صحیح ابراز علاقه

غیر از لیست کلمات عاشقانه، روش های دیگری نیز برای ابراز علاقه وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

به فرد مورد علاقه تان گوش دهید: بر روی آنچه که فرد مورد علاقه تان می گوید تمرکز کنید. قانون ۸۰/۲۰ را فراموش نکنید: بیشتر گوش دهید، کمتر صحبت کنید. چنین رفتاری این فرصت را در اختیار دیگران می گذارد که احساسات خود را با شما در میان گذاشته و این شانس را به شما می دهد که احساسات آن ها را درک کنید. این روش در ابراز عشق به زنان بسیار موثر است زیرا یکی از نیاز های آن ها بیان احساسات درونشان است و به شخصی که به این نیازشان توجه کرده و آن را ارضا کند به شدت علاقه مند خواهند شد. این یک روش ابراز علاقه است که در هر زمانی مناسب می باشد. (نگاه کنید به عشق و برطرف کردن نیازهای روانی)

از کلمات “لطفا” و “متشکرم” استفاده کنید: استفاده از این کلمات در ابراز علاقه به همسر خود در زندگی مشترک و ابراز عشق به مردان بسیار تاثیرگذار است اما بسیاری از ما اغلب آن را فراموش می کنیم؛ در حالی که این عملکرد می تواند باعث تحولی بزرگ در زندگی و روابط ما شود. این مورد نیز محدودیت زمانی ندارد و همیشه می توانید از آن استفاده کنید.

به فرد مورد علاقه تان بگویید که چقدر او را دوست داشته و برای او ارزش قائل هستید: یکی از بزرگترین گناه های بعضی افراد در روابط عاطفی خود این است که از اعتراف به عشق و احساس خود پرهیز می کنند. وقتی احساسات خود را بیان نکنید و یا حداقل در رفتار خود آن را نشان ندهید، طرف مقابل شما نیز هیچ امیدی به بدست آوردن شما نخواهد داشت و در نتیجه شما را از گزینه های احتمالی عشق حذف می کند. این مورد از مواردی است که باید در زمان مناسب یعنی وقتی طرف مقابل شما حس خوبی دارد صورت بگیرد.

به فرد مورد علاقه تان هنگام نیاز پیشنهاد کمک بدهید: همیشه افرادی وجود دارند که در بعضی مسائل به کمک احتیاج داشته باشند. کمک کردن به دیگران باعث ایجاد حس خوب در خود شما نیز می شود. کسی که به او کمک می کنید می تواند یک دوست، همسایه یا حتی یک فرد مافوق شما باشد. این مورد را باید متناسب باشد با کمک هایی که از وی می گیرید. نه بیشتر و نه کمتر.

برای فرد مورد علاقه تان متن ابراز عشق نوشته و از او قدردانی کنید: نوشتن جملات ابراز علاقه برای بعضی از افراد آسان تر از دیگران است. ارسال آهنگ های عاشقانه و یا متن ها زیبا می تواند در این زمینه به شما کمک کند. می توانید لیستی از دلایل علاقه تان به فرد مورد نظر خود تهیه کرده و این دلایل را برای او بازگو کنید. همچنین می توانید خاطرات اولین ملاقاتتان را به او  یادآوری کنید و برای او شرح دهید که چه آرزویی برای آینده تان در سر دارید. این روش ابراز عشق نیز باید در زمان مناسب یعنی وقتی عشق تان حس خوبی دارد صورت بگیرد.

مهارت بخشش را در خود تقویت کنید: همه ی ما اغلب با مرد یا زن مورد علاقه ی خود وارد بحث و مشاجره می شویم. در چنین مواردی سعی کنید خشم خود را کنترل کنید و با آرامش و خونسردی مسئله را حل کنید. این عملکرد به شما کمک می کند برخورد مثبت تری از خود نشان دهید و یکی از تکنیک هایی است که در روابط عاطفی و عاشقانه می تواند معجزه کند. این تکنیک مناسب زمان هایی است که طرف مقابل شما به هر دلیلی از شما عصبانی یا ناراحت شده است.

سخن آخر

هیچ چیز به اندازه ی ابراز علاقه نمی تواند روابط شما را پایدار و احساس خوب به عشق تان ارسال کند. اما باید بدانید اینکه همیشه از لیست کلمات عاشقانه تکراری و قدیمی مثل “دوستت دارم”، ” عاشقت هستم” استفاده نکنید و به دنبال جملات و عبارات جدیدتر باشید. از گفتن جملات و عباراتی که نشانه ی ضعف در شما است پرهیز کنید. برای ابراز علاقه به دیگران قرار نیست خودتان را ضعیف و بی ارزش نشان دهید. مثلا گفتن چنین جملاتی برای ابراز علاقه غلط می باشد و تاثیر عکس دارد: ” بدون تو نمی توانم زندگی کنم”، ” اگر نباشی می میرم”،  ” من بدون تو هیچی نیستم” و جملات دیگری از این قبیل. به صورت کلی به یاد داشته باشید از عبارات و جملاتی که شما را ضعیف نشان می دهد پرهیز کنید.

در واقع میزان محبت شما بستگی به دو عامل مهم دارد یکی میزان صمیمیت شما در رابطه (نگاه کنید به ایجاد روابط پایدار برای ازدواج) و دیگری لحظات خوشی که با یکدیگر سپری می کنید. یکی از ساده ترین راه ها برای شناخت زمان مناسب ابراز علاقه این است که لحظات شاد و خوش رابطه ی تان را برای ابراز علاقه انتخاب کنید. وقتی دختر یا پسر مورد علاقه ی شما در حالت شاد و خوشی قرار گرفته باشد و شما به اون ابراز علاقه کنید، ضمیر ناخودآگاه او “ابراز علاقه ی “شما را مرتبط با” احساس “شادی” می کند. در نتیجه اگر زمان دیگری نیز که طرفتان حس خوبی ندارد، ابراز علاقه کنید ضمیر ناخودآگاه احساس شادی را در وی ایجاد می کند.

نوشته شاهین زند- محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائره المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ بلکه بزرگترین مرجع روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان است که به صورت خلاصه، مختصر و مفید مهارت های کاربردی را به شما می آموزد. کتابِ مدار جذب و ازدواج نوشته ی شاهین زند توسط نوین بینش منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای عاشق کردن هر شخصی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد و به شما کمک می کند رابطه خود را به ازدواج تبدیل کنید در حالی که در صورت عدم رضایت هزینه ی پرداختی به شما برگشت داده می شود. برای مشاهده کلیپ های آموزشی در صفجه اینستاگرام شاهین زند عضو شوید.

می خواهید بیشتر بدانید؟

۲۰ روش قطعی برای عاشق کردن دیگران

پیامک عاشقانه به همسر

آیا عشق کافی است

ارتباط صمیمی با همسر

بهبود روابط عاشقانه بین زن و مرد