مشکل در بیان احساسات عاشقانه

در مورد مردم اشتباه نکنید

بدترین اشتباه در درک و شناخت مردم این است که آن ها را با توجه به رفتارشان گروه بندی کنید. وقتی تصور کنید افرادی با رفتار مشابه اهداف مشابهی دارند از درک طبیعت انسان ها خیلی دور هستید.

رفتارهای مشابه بین همه ی انسان ها وجود دارد اما هر کدام از آن ها ممکن است به دلایل کاملا متفاوتی چنین رفتارهایی از خود نشان دهند. بعضی مردم هیچ مشکلی با ابراز محبت و علاقه ی خود ندارند اما بعضی دیگر به نظر می رسد نمی توانند احساسات و علاقه ی خود را بروز دهند.

به طور معمول احتمالات زیادی برای عدم تمایل به ابراز علاقه وجود دارد. در این مقاله در مورد رایج ترین دلایل چنین رفتاری صحبت می کنم.

چرا بعضی افراد در ابراز احساسات عاشقانه خود مشکل دارند

  1. آن ها ابراز علاقه را نوعی ضعف می دانند: برای بعضی مردم ابراز علاقه نوعی ضعف محسوب می شود. این افراد باور کرده اند کسانی که احساسات خود را نشان می دهند ضعیف هستند و در نتیجه و علاقه و محبت خود را از دیگران مخفی می کنند.
  2. پدر و مادرشان آن ها را دوست نداشتند: بیشتر کودکانی که از محبت پدر و مادر خود محروم بوده اند در بزرگسالی نمی توانند علاقه ی خود را به دیگران نشان دهند. البته همه ی افرادی که از محبت محروم بوده اند مشکل ابراز محبت پیدا نمی کنند اما در بیشتر موارد این اتفاق می افتد. (نگاه کنید به چگونه تجربیات دوران کودکی بر بزرگسالی تاثیر می گذارد)
  3. آن ها احساساتی نیستند: مردها به اندازه ای که زن ها می خواهند احساساتی نیستند. بعضی زن ها نیز احساساتی نیستند. افرادی که احساساتی نبوده و سختگیر هستند معمولا علاقه و محبت خود را به دیگران نشان نمی دهند زیرا این ویژگی شخصیتی آن ها است. (نگاه کنید به چرا مردها احساس ندارند)
  4. خجالت: بسیاری از مردم خجالت می کشند احساسات خود را بروز دهند به خصوص اگر این احساسات محبت و علاقه باشد. افراد خجالتی برای ابراز احساسات و نشان دادن محبت خود به دیگران دچار مشکل جدی هستند.
  5. آن ها واقعا به شما علاقه ندارند: این مورد نیز گاهی اوقات اتفاق می افتد. اگر فردی واقعا به شما علاقه نداشته باشد نمی تواند احساسات و محبت خود را نشان دهد زیرا احسااست او جعلی بوده و واقعی نیستند. (نگاه کنید به عشق واقعی چگونه عشقی است)

چگونه باید با چنین افرادی برخورد کرد

۵ مورد قبلی رایج ترین دلایل عدم ابراز محبت است اما موارد دیگری نیز وجود دارد. برای برخورد با افرادی که نمی توانند محبت و علاقه ی خود را ابراز کنند ابتدا باید دلیل این رفتار را پیدا کنید. همانطور که احتمالا حدس زدید راه درست برخورد با چنین افرادی بستگی به دلیل این رفتار آن ها دارد.

مثلا اگر فردی از کودکی احساسات خود را بروز نداده و به همین شکل بزرگ شده باشد می توانید او را به آرامی و تدریجی تغییر دهید.

مجبور کردن این افراد هرگز راه حل درستی نیست

بسیاری از زوج ها وقتی یکی از آن ها احساسات خود را بروز نمی دهد با هم دعوا می کنند. این دعواها هیچ وقت راه حل درستی نخواهد بود زیرا فردی که احساسات خود را نشان نمی دهد با همین ویژگی شخصیتی بزرگ شده است. اگر بخواهید با دعوا او را مجبور کنید شخصیتش را تغییر دهد و خودش نباشد به نتیجه ای نمی رسید و شکست می خورید.

این شخص احساس می کند خودش نیست و سعی دارد کاری را انجام دهد که درک نمی کند. در نتیجه دعوا راه حل درستی نیست. بهترین راه این است که صبور باشید و او را به تدریج تشویق کنید احساساتش را بروز دهد. (نگاه کنید به چرا زن و شوهر دعوا می کنند)

 

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت  نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائره المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ بلکه مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورده و به کار بگیرید. سایت نوی بینش بزرگترین منبع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای عاشق کردن هر شخصی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

می خواهید بیشتر بدانید؟

اهمیت ابراز عشق

آیا عشق کافی است

ارتباط صمیمی با همسر

بهبود روابط عاشقانه بین زن و مرد

روش های صحیح ابراز علاقه را یاد بگیرید

نشانه های عاشق شدن در زبان بدن