زبان بدن در وضعیت اشتیاق

زبان بدن – وضعیت اشتیاق

خواندن زبان بدن در موقعیت اشتیاق

می توانید از زبان بدن استفاده کنید تا متوجه شوید آیا شخصی به شما علاقه دارد یا خیر.

وضعیت اشتیاق، وضعیتی است که نشان می دهد شخص مورد نظر به شما یا موضوع بحث علاقه دارد. این وضعیت در زبان بدن از عمده ترین حالت ها در زبان بدن است. پس قبل از اینکه با این حالت و مفهوم آن در زبان بدن آشنا بشوید، باید با مفاهیمی مثل فضای شخصی، جهت گرایشی و ارتباط چشمی آشنا شوید.

مفاهیم زبان بدن که نشان دهنده ی علاقه مند بودن به شخصی یا چیزی است

  • فضای شخصی و علاقه: آیا تا کنون به فاصله ی بین خود و طرف مقابلتان وقتی در حال صحبت کردن هستید توجه کرده اید؟ آیا تا کنون توجه کرده اید چگونه این مقدار فاصله از شخصی به شخصی دیگر متفاوت است؟ اطراف ما یک دایره وجود دارد که به آن فضای شخصی می گویند. انسان ها معمولا اجازه نمی دهند فردی وارد این فضای شخصی شود مگر اینکه به وی علاقه داشته باشند، با او را راحت باشند یا حداقل بودن با وی برایشان جالب باشد (از نشانه های زبان بدن در وضعیت اشتیاق می باشد). به همین دلیل است که بیشتر افراد وقتی وارد آسانسور می شوند احساس خوشایندی ندارند و حتی بعضی، احساس خشم پیدا می کنند زیرا به صورت ناخودآگاه احساس می کنند به فضای شخصی آنان به زور تجاوز شده است.(همچنین نگاه کنید به روانشناسی زبان بدن عاشق)

 

  • جهت گرایشی و علاقه مند بودن به فردی: به طور کلی وقتی شخصی از اینکه همراه فرد دیگری باشد لذت ببرد و نخواهد از وی جدا شود، جهت خود را متمایل به وی قرار می دهد به طوری که شانه های وی با شانه ی های طرف مقابل موازی می شود (دقیقا رو به روی یکدیگر قرار می گیرد). این موضوع در مبحث زبان بدن در وضعیت اشتیاق بدان معنا است که همه ی بدن وی دقیقا رو در روی شما قرار گرفته است. اگر فردی کاملا رو به روی شما قرار نگرفته است، احتمالا به این دلیل است که می خواهد آن مکان را ترک کند؛ زیرا یا علاقه ای ندارد با شما صحبت کند یا عجله دارد و می خواهد برود.(نگاه کنید به: چگونه بفهمیم برای دیگران خسته کننده شده ایم)

 

  • ارتباط چشمی و علاقه: بر اساس تحلیل زبان بدن ارتباط چشمی نشان دهنده ی علاقه و احترام است. وقتی از اصطلاح ارتباط چشمی استفاده می کنم، منظورم یک ارتباط چشمی مثبت است (یعنی طرف مقابل حداقل در 70 یا 80% از مکالمه ی خود با شما، ارتباط چشمی خود را حفظ کند)

چگونه از زبان بدن استفاده کنید تا متوجه شویم شخصی به ما علاقه مند است

اکنون که در مورد مفهوم زبان بدن اطلاعات لازم را کسب کرده اید می توانید از این اطلاعات استفاده کرده و متوجه شوید آیا آن شخص به شما علاقه دارد یا خیر.

اگر متوجه شدید فردی فاصله ی کمی بین خود و شما ایجاد کرده است، جهت بدن وی به سمت شما گرایش دارد و ارتباط چشمی خوبی با شما برقرار می کند پس می توانید مطمئن باشید که به سخن گفتن با شما علاقه دارد.

از سوی دیگر، اگر فردی فاصله ی زیادی بین شما و خود ایجاد کند، جهت وی کاملا به سمت شما نباشد و ارتباط چشمی لازم را برقرار نکند پس یا به شما علاقه ندارد و یا عجله دارد و به همین دلیل از زبان بدن در وضعیت اشتیاق استفاده نمی کند.

غیر از موارد بالا اگر طرف مقابل شما در وضعیت دفاعی زبان بدن نیز قرار بگیرد، احتمال اینکه وی به مکالمه با شما علاقه ای نداشته باشد بسیار بیشتر می شود.

یکی دیگر از فواید آشنایی با زبان بدن در حالت اشتیاق این است که می توانید به سادگی تفاوت بین دوستان نزدیک و کسانی که به تازگی با هم آشنا شده اند را تشخیص دهید. به طور قطع فضای شخصی کمتری بین افرادی که به خوبی یکدیگر را می شناسند وجود دارد نسبت به افرادی که به خوبی با یکدیگر آشنا نیستند.

زبان بدن و جذابیت

هر تغییری در زبان بدن حتی اگر یک تغییر کوچک باشد می تواند برداشتی که دیگران از شما می کنند را تغییر دهد. در کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توضیح داده ام چگونه می توانید برداشتی که دیگران از شما کرده اند را با کمی اصلاح در حرکات زبان بدن تغییر داده و به نظر جذاب تر شوید؛ حرکاتی مثل صاف کردن کمر و قرار گرفتن در وضعیت اعتماد به نفس در زبان بدن.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست که وقت شما را تلف کند بلکه مکانی است که می توانید مطالب کاربردی و موثری را پیدا کنید که بر اساس تحقیقات و علوم روانشناسی نوشته و به زبانی ساده نوشته شده است تا بتوانید به راحتی متوجه شوید و از آنها استفاده کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم(نوشته ی فاروق رضوان میلیونر مصری) پس از ترجمه از زبان انگلیسی در سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب بدون شکل شانس شما را برای عاشق کردن دیگران افزایش می دهد. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

می خواهید بیشتر بدانید؟

صفحه اول: توصیف همه ی حرکات زبان بدن

چگونه با اعتماد به نفس راه برویم

چگونه روابط اجتماعی بهتری داشته باشم

نشانه های عاشق شدن در زبان بدن

زبان بدن در وضعیت اعتماد به نفس

چگونه با علم شخصیت شناسی دیگران را عاشق خود کنیم

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق خود کنم

آشنایی با زبان بدن در فروش

زبان بدن در حالت دست دادن

چگونه زبان بدن در قانع کردن دیگران به ما کمک می کند

معرفی کتاب

1555 - Copy