عاشق کردن غیر مستقیم با برطرف کردن نیازهای ضمیر ناخودآگاه

همانطور که قبلا در مقالات قبلی با نام آنچه روانشناسی در مورد عشق می گوید گفتیم یکی از اصلی و مهم ترین تکنیک های عاشق کردرن دیگران جبران کمبودها و نیازهای روانشناختی آن ها می باشد.

درواقع همانطور که قبلا هم اشاره کرده ام بر اساس روانشناسی عاشق شدن، عشق بر اساس معیارهای شما و معیارها بر اساس نیازهایتان شکل می گیرد. پس می توان گفت دلیل اصلی عاشق شدن جبران نیازها و کمبودهایی است که توانایی ارضای نیازهایمان را در سطح ناخودآگاه داشته باشد.

البته منظور من این نیست که جبران نیازهای ضمیر ناخودآگاه تنها دلیل جذب کردن دیگران است. دلایل بسیار دیگری غیر از کمبودها برای عاشق شدن و جذب کردن دیگران وجود دارد و باید وجود داشته باشد.

به هر حال نیازهایی که در ادامه به آن اشاره می کنم جزء نیازهای رایجی هستند که می تواند در جذب کردن دیگران و عاشق کردن بعضی افراد موثر باشد.

نیازهای ضمیر ناخودآگاه و نقش آن در غیر مستقیم عاشق شدن

قبل از اینکه در مورد نیازهای ضمیر ناخودآگاه و برطرف کردن آن برای جذب یا عاشق کردن سخن بگوییم باید به این نکته اشاره کنیم که برطرف کردن نیازهای ناخودآگاه به صورت غیر مستقیم صورت می گیرد.

یعنی شما با نشان دادن تصویر یا سیگنالی که در آن نیازهای ناخودآگاه طرف مقابل برطرف شده است، به صورت غیر مستقیم می توانید هر فردی را به خود جذب یا عاشق کنید (نگاه کنید به جذب پسر از راه غیر مستقیم).

به عبارت دیگر برای عاشق کردن دیگران قرار نیست به سوی طرف مقابل بروید و به او بگویید من نیاز تو را می توانم برطرف کنم زیرا اصلا قرار نیست کاری برای طرف مقابل بکنید. بلکه باید به صورت غیر مستقیم عمل کرد؛ یعنی تصویری از خود نشان داد که در آن تصویر نیاز طرف مقابل برطرف شده است.

بر اساس آنچه روانشناسی در مورد عاشق شدن می گوید نیازهای ضمیر ناخودآگاه انواع مختلفی هستند که در اینجا قصد دارم به چند نمونه از رایج ترین آن ها اشاره کنم:

  • احساس حقارت: یکی از دلایل مهم عاشق شدن احساس حقارت و بدپنداری درونی می باشد. در چنین موردی فرد نسبت به ظاهر، اندام و شخصیت خود دچار شک و ترید است و به کسی نیاز دارد که تصویر یک فرد ارزشمند را به نمایش بگذارد.
  • کمبود اعتماد به نفس: معمولا افرادی که با کمبود اعتماد به نفس رو به رو هستند سعی می کنند در کنار شخصی با اعتماد به نفس بالا این کمبود را جبران کنند.
  • طبقات اجتماعی(قشر اجتماعی): اگر فردی در طبقه ی اجتماعی ضعیفی قرار گرفته باشد هنگام رو به رو شدن با کسی که از طبقه ی بالای اجتماعی برخوردار باشد عاشق او خواهد شد. مثلا اگر شخصی وضعیت مالی مساعدی نداشته باشد قطعا به فردی ثروتمند جذب خواهد شد.
  • نبود خودباوری: یکی از دلایل مهم عاشق شدن بر اساس جبران نیازهای روانی نبود خودباوری در فرد است. چنین شخصی به استعداد ها و ارزش های خود باور نداشته و سعی می کند با عشق این نیاز را جبران کند.
  • کمبود محبت: ممکن است فردی به دلیل وجود مشغله ها و مشکلات از محبت خانواده اش بی بهره باشد در نتیجه بهترین راه برای جبران این بی مهری را برقراری رابطه ی عاطفی خواهد دید. این مورد رایج ترین شکل عاشق شدن بر اساس جبران نیازهای روانی می باشد.

نوشته شاهین زند- محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائره المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ بلکه بزرگترین مرجع روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان است که به صورت خلاصه، مختصر و مفید مهارت های کاردبری را به شما می آموزد. کتابِ مدار جذب و ازواج نوشته ی شاهین زند توسط نوین بینش منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای عاشق کردن هر شخصی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد و به شما کمک می کند رابطه خود را به ازدواج تبدیل کنید در حالی که در صورت عدم رضایت هزینه ی پرداختی به شما برگشت داده می شود. برای مشاهده کلیپ های آموزشی  در صفجه اینستاگرام شاهین زند عضو شوید.

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

روانشناسی عاشق شدن 

طلسم عاشق کردن

۴ مهارت ارتباطی موثر 

عوامل موثر بر اعتماد به نفس

ایجاد وابستگی عاطفی در دیگران

چگونه می توان ضمیر ناخوداگاه دیگران را برنامه ریزی کرد

مثال برای عاشق کردن دیگران

۵ مرحله ی عملی برای بازگرداندن شریک دلدادگی

نشانه های پنهان در حرکات مرد عاشق

چگونه جذاب و زیبا باشیم