ناگفته هایی از قانون جذب عشق از دست رفته

در این مقاله می خواهیم در مورد ناگفته های قانون جذب صحبت کنیم که در جذب عشق از دست رفته کمتر مورد توجه قرار گرفته است؛ ناگفته هایی که اگر با آن آشنا نباشید قانون جذب نه تنها باعث برگرداندن عشق از دست رفته نمی شود بلکه باعث می شود عشقمان بیشتر از ما فاصله بگیرد.

با مطالعه این مطلب یاد می گیرید چه خطراتی در استفاده از قانون جذب وجود دارد که باعث دور شدن و عقب نشینی فردی می شود که به وی علاقه دارید. ممکن است هدف شما استفاده از قانون جذب برای ازدواج باشد یا به دنبال قانون جذب در روابط عاشقی باشید، ممکن است سعی در یادگیری قانون جذب برای برگرداندن عشق سابق به رابطه و جلوگیری از شکست در رابطه داشته باشید، در همه این موارد اگر به درستی از قانون جذب استفاده نشود روابط شما از قبل نیز بدتر شده و هیچ تاثیر مثبتی نخواهید دید.

متاسفانه طی تحقیقات و پژوهش هایی که در مورد موضوع قانون جذب در سایت های اینترنتی داشتم متوجه شدم اکثر افرادی که قانون جذب را برای رسیدن به معشوق تبلیغ می کنند به دلیل استفاده نکردن از منابع علمی معتبر و دانش کم روانشناسی ناگفته های بسیاری را باقی می گذارند که می تواند باعث به خطر افتادن رابطه عاشقانه و سرد شدن عشق طرف مقابل شود.

به همین دلیل تصمیم گرفتم در این مقاله این ناگفته ها را که شما را با اشتباهات رایج استفاده از قانون جذب برای بازگرداندن فرد مورد علاقه به رابطه آشنا می کند، بازگو کنم. نکاتی که هرگز گفته نشده است و می تواند تصویر روشن تری از این قانون در اختیار شما بگذارد.

روند شفاف سازی این موضوع در این مقاله به این صورت است : اول به توصیه هایی اشاره می کنیم که در سایت های مختلف نوشته شده است و سپس توضیح می دهیم چرا و به چه دلیل این توصیه ها می توانند تاثیر مخرب بر رابطه شما داشته باشند. همچنین نحوه ی استفاده صحیح از قانون جذب عشق از دست رفته و تکالیف برای برگرداندن عشقمان را بیان می کنم.

ادعاهای غیرواقع گرایانه

وقتی یکی از آن صفحات مرتبط با قانون جذب در سایت های اینترنتی را باز می کنید به اولین چیزی که برخورد می کنید وعده ها و ادعاهای قاطعانه ای است که این افراد در مورد بازگرداندن عشق سابق یا برگرداندن رابطه تمام شده به شما می دهند. چنین ادعاهایی این شک را ایجاد می کند که هدف این افراد فقط تبلیغات بوده و ادعاهایشان صحت ندارد.

بله درست است که در بحث روابط اجتماعی و عاطفی هیچ چیز غیر ممکن نیست ولی باید به این نکته اشاره شود که هرگز نمی توان با قاطعیت موفقیت دیگران در رابطه های عاشقانه را پیشبینی و تضمین کرد چون رویدادهایی که در زمان آینده اتفاق می افتند از پیشبینی تضمین شده و قطعی خارج هستند و هیچکس نمی تواند با قاطعیت صد ها متغیر ممکن را نادیده گرفته و با اطمینان بگوید قانون جذب می تواند معجزه کند و ناگهان همه چیز را درست کند.

اشتباه گرفتن خودشیفتگی با خودباوری

قانون سازان جذب عشق از دست رفته همیشه به خودباوری و عزت نفس اشاره می کنند که تا اینجا همه چیز صحیح و درست است اما اشتباه آنان وقتی است که تعریف و روشی غلط را برای رسیدن به عزت نفس و خودباوری مطرح می کنند. بسیاری از طرفداران این قانون نادیده گرفتن دیگران و بی اهمیت جلوه دادن تفکر اشخاص دیگر را توصیه می کنند ( نگاه کنید به 5 روش قطعی برای رسیدن به خوباوری).

به یاد داشته باشید بی توجهی به دیگران و علاقه کورکورانه به خودتان باعث خودشیفتگی و غرور کاذب می شود و این ویژگی نه تنها جذاب نیست بلکه باعث دور شدن آن ها و خراب شدن روابطتان می شود.

درست است که نباید اجازه دهیم افکار منفی و باور غلط دیگران روی ما تاثیر منفی بگذارد اما نادیده گرفتن آن می تواند نتایج جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. نمی توانیم در شرایطی که نامزد، مرد یا زن مورد علاقه خود را که به دلیل فکر یا باور اشتباهشان نسبت به ما، از دست داده ایم به خود بگوییم همه چیز را نادیده بگیر تا رابطه تمام شده ات درست شود. باید برای برطرف کردن سوء تفاهم ها و اشتباهات اقدام کرد.

نکته ی بعد این است که عزت نفس و خودباوری با رها کردن زندگی و امور روزمره و فقط تفکر و تصویرسازی به وجود نمی آید، اتفاقا عزت نفس و خودباوری به شکلی که  باعث ایجاد جاذبه و کاریزما در شما می شود با کار کردن و افزایش فعالیت های موفق روزمره است که افزایش پیدا می کند.

مثبت اندیشی یا خودفریبی

یکی دیگر از توصیه های معروف راز جذب در مورد اینکه چگونه یک رابطه رو مجدد بسازیم، مثبت اندیشی است. این مورد هم تا وقتی در مورد روش بدست آوردن آن صحبت نشود مثل عزت نفس و خودباوری توصیه ای خوبی است اما مشکل وقتی به وجود می آید که این افراد خود را در جایگاه روانشناس می بینند و برای آن نظریه می سازند.

طرفداران قانون جذب عشق از دست رفته به گریه نکردن حکم می کنند و می گویند فقط به زیبایی ها و چیزهای مثبت تمرکز کنیم. اما به یاد داشته باشید ذهن ما برده ی ما نیست که اگر عشقمان را از دست داده ایم به او بگوییم گریه نکن و بر چیزهای مثبت تمرکز کن و او هم بگوید چشم قربان از الان به بعد می خندم و به چیزهایی مثبت فکر می کنم.

احساسات و عواطف ما از ضمیر ناخودآگاه نشات می گیرند و اگر نتوانیم احساسات منفی خود را تخلیه کرده و سپس خودمان را به مسیر صحیح متفاعد کنیم نمی توانیم مثبت اندیش باشیم. گریه کردن در این شرایط نه تنها می تواند احساسات منفی ما را تخلیه کند بلکه می تواند ما را آماده ی پذیرش واقعیت کند تا بتوانیم بر روی تکالیف صحیح و برنامه ای قوی تمرکز کنید و یاد بگیریم چگونه عشق مان را برگردانیم و رابطه تمام شده خود را دوباره شروع کنیم.

برای مثال دختری را تصور کنید که در شرف ازدواج با مردی است اما پس از مدتی به دلیل تفکر یا باور غلط آن مرد نسبت به دختر رابطه به هم بخورد.

رازسازان قانون جذب به شما می گویند خودباوری داشته باشید و همه چیز و همه کس و هر فکری را در مورد خود نادیده بگیرید و مثبت فکر کنید. باور کنید که با او ازدواج می کنید و همه چیز خود به خود درست خواهد شد. آیا به نظر شما چنین چیزی عقلانی است؟

اصلا در چنین شرایطی وقتی آن دختر با چنین شکست سختی در رابطه مواجه می شود در شرایط روحی نامساعدی قرار می گیرد، هر چقدر هم با خود تکرار کند که حالش عالی است، موفق نمی شود زیرا مدرکی برای اثبات آن وجود ندارد. درواقع ضمیر ناخودآگاه او چنین رفتاری را نوعی خود فریبی پنداشته و حتی باعث می شود احساس منفی بیشتری به آن دختر ارسال شود ( نگاه کنید به درمان زخم های احساسی).

ولی حتی اگر فرض را بر این بگیریم که چنین فریبی در این شرایط امکان پذیر باشد آیا واقعا با گول زدن خودمان می توانیم همه چیز را درست کنیم؟. به یاد داشته باشیم مثبت اندیشی فقط وقتی تاثیر مثبت دارد که ذهن ما آن را باور کند. اگر مدرک و سندی دال بر موفقیت و پیشرفت خود نتوانیم ارائه کنیم، اگر حرکتی در جهت حل مشکل خود انجام ندهیم، اگر پیشرفتی در مسیر عشق خود نشان ندهیم، ضمیر ناخودآگاه ما نیز هرگز دروغ ها و فریب های مثبت نگرانه ی شما را نمی پذیرد ( نگاه کنید به استفاده صحیح از عبارات تاکیدی)

چشم بسته فقط عشق بورزید

یکی دیگر از مواردی که با نام راز قانون جذب عشق از دست رفته از آن یاد می شود شجاعانه و بدون ترس عشق ورزیدن است. این مورد یکی از خطرناک ترین توصیه های این افراد است که می تواند هزینه هنگفتی برای رابطه عاطفی شما به همراه داشته باشد.

هر کاری را باید طبق اصول صحیح آن انجام داد. عشق ورزیدن و محبت کردن اگرچه می تواند یک ابزار بسیار قدرتمند برای جذب کردن عشق و استحکام روابط زناشویی باشد اما اگر به شکل افراطی و نادرست از آن استفاده کنید ارزش آن را از بین خواهید برد.

در ادامه سه مورد از خطرات محبت کردن بیش از اندازه اشاره می کنیم:

  • عشق ورزیدن بیش از حد باعث افزایش توقعات غیر واقع گرایانه می شود

عاشق بودن به معنای دریافت کردن نیست به معنای ارائه کردن است. بسیاری افراد محبت کردن و ابراز عشق را نوعی ارائه کردن می دانند در صورتی که گاهی اوقات محبت کردن نوعی دریافت کردن است تا ارائه کردن. محبت کردن بیش از اندازه به صورت ناخودآگاه به دلیل دریافت محبت و عشق است.

به همین دلیل است که معمولا افرادی که طرف مقابل از آنها سرد شدن است بیشتر به عشق ورزیدن رویی می آورند تا با اینکار کاری کنند طرف مقابل محبت آنان را جبران کند و به چیزی برسند که به شدت کمبود آن را احساس می کنند.

به عبارت ساده تر محبت كردن هميشه به اين معنی نيست كه چيزی به طرف مقابل می دهيم بلكه گاهی اوقات به اين دليل است كه مي خواهيم چيزی به دست آوريم. محبت كردن بيش از حد برای اين است كه ناخودآگاه فرد می خواهد اين محبت از طرف مقابل نيز پاسخ داده شود. عشق ورزيدن بعضی افراد نياز ناخودآگاهی است كه برای جبران كمبود محبت شان انجام می دهند.

فقط در صورتي محبت ما عشق واقعی را ارايه مي دهد كه در مقابل نيازی به جبران آن از طرف مقابل نداشته باشيم. يعني هدف ما از محبت كردن محبت ديدن نباشد بلكه خوشحال كردن عشقمان باشد.

  • عشق ورزیدن بیش از حد باعث می شود ارزش محبت های شما به مرور کاهش پیدا کند

مشکل بعدی عشق ورزیدن بیش از حد این است هر چیزی وقتی عادی شود و بدست آوردن آن ساده شود دیگر اهمیت و ارزش سابق را نخواهد داشت. تحقیقات روانشناسی نشان داده است ذهن انسان ها معمولا درگیری کارهای ناتمام و چیزهای کمیاب می شود تا امور انجام شده و چیزهایی که به وفور یافت می شوند.

اگر از قانون جذب استفاده کنید باعث می شود ضمیر ناخودآگاه معشوق شما متوجه شود برای بدست آوردن محبت و عشق شما به هیچ تلاشی نیاز ندارد و همه آن را به سادگی می تواند بدست بیاورد دیگر دلیل برای تلاش کردن بیشتر و فکر کردن به شما نمی بیند.

  • عشق ورزیدن بیش از حد ممکن است باعث آزار و حس منفی در طرف مقابل بشود

مورد آخر که خطرناک ترین مورد است وقتی اتفاق می افتد که محبت ها و عشق ورزیدن های شما در ضمیر ناخودآگاه طرف مقابل مرتبط شود با احساس منفی. ضمیر ناخودآگاه قابلیت ارتباط سازی احساسات با نشانه ها را دارد. مثلا اگر فردی در در خانه پدری اش همیشه در شرایط جنگ، دعوا و قهر قرار گرفته باشد (حس منفی) و همزمان دیوار خانه رنگ قهوه ای داشته باشد ( نشانه) ممکن است ضمیر ناخودآگاه وی رنگ قوه ای را مرتبط با احساس منفی کند. درنتیجه رنگ قوه ای برای وی به بدترین رنگ تبدیل می شود و حتی نسبت به افرادی که لباس آنان چنین رنگی دارد حس بدی داشته باشند.

اکنون تصور کنید وقتی شخص مورد علاقه شما حس خوبی ندارد، ناراحت بوده، دلخور است یا حوصله ندارد با محبت ها و عشق ورزیدن های افراطی شما مواجه شود. در چنین شرایطی محبت ها و عشق شما در ضمیر ناخودآگاه وی با احساس ناراحتی، دلخوری یا بی حوصلگی مرتبط می شود. در نتیجه هر زمان حتی وقتی وی خوشحال است اگر به او ابراز علاقه کنید ممکن است باعث شوید او ناخودآگاه حس بدی پیدا کند و حتی خودش هم دلیلش را نداند. ( نگاه کنید به روش صحیح ابراز علاقه در رابطه)

باور غلط به تغییر ندادن و تغییر نکردن

متاسفانه یکی از باورهای رایج در بین بسیاری از مردم و همچنین طرفداران قانون جذب در مورد روابط عاشقانه و حتی دیگر روابط اجتماعی این است که سعی در تغییر دیگران نداشته باشید. شاید در نگاه اول این جمله بسیار حکیمانه و صحیح به نظر برسد در صورتی که در واقعیت کاملا اشتباه است.

در روابط عاشقانه همانقدر که تضاد ها مهم هستند کم کردن این تضاد ها هم اهمیت دارد. درست است که هرگز نمی توانیم خودمان یا دیگران را صد در صد تغییر دهیم اما در بسیاری از مواقع به خصوص در روابط زوجین باید بتوانیم هر کدام به اندازه ی خود به یک حد وسط نزدیک شویم. به عبارت دیگر 30 درصد طرف مقابل و 30 درصد خودمان تغییر کنیم و 40 درصد تضاد دیگر را بپذیریم.

اگر به دنبال این هستیم که بدانیم چگونه عشقمان را برگردانیم باید دقت کنیم که برای بازگرداندن این عشق تبدیل به غلام حلقه به گوش طرف مقابل نشویم. نباید هرچه شنیدیم و هرچه گفته شد بپذیریم و مطیع طرف مقابل خود شویم. هرچقدر بیشتر شما برده شوید و عشق تان ارباب بیشتر ارزش خود را به صورت ناخودآگاه در طرف مقابل از دست خواهید داد. ( نگاه کنید به چگونه شخصی که عاشقش هستید را تغییر دهید)

همیشه خوشحال و شاد باشید.

از دیگر توصیه های غیر حرفه ای که در سایت های تبلیغ قانون جذب برای برگرداندن مرد یا زن مورد علاقه خود می خوانیم این است که توصیه می کنند همیشه باید شاد و خوشحال بود تا بتوانیم خوشحال و شادی را جذب کنیم. بله درست است شاد بودن و خوشحال بودن ویژگی بسیار پسندیده است اما آیا واقعا همیشه در مقابل هر فردی و در هر زمانی و در هر مکانی باید خوشحال بود؟.

آیا وقتی دوست شما به دلیل تجربه یک اتفاق بد غمگین است باید شما شاد و خوشحال باشید؟ آیا وقتی عشق تان رفتاری از خود نشان می دهد که باعث دلخوری شما می شود باید خوشحال و بی تفاوت از کنار آن رد شوید؟ باید در نظر داشته باشید که همه ی این رفتار ها و توصیه ها بسیار کلی هستند و ممکن است خواننده را به اشتباه بیندازد.

قانون جذب واقعا چیست

مبلغان قانون جذب باید بدانند کلی گویی می تواند باعث گمراه شدن خوانندگان و حتی گاهی مشکلات بسیاری برای آنان باشد و بهتر است قبل از ارائه هر توصیه ای از لحاض علمی و پژوهشی دانش خود را به روز کنند و کمی علمی شوند.

البته قانون جذب به خودی خود ایرادی ندارد ولی توسط افرادی که دانش کافی ندارند ناقص معرفی می شود. قانون جذب در واقع برگرفته از تکنیک تجسم خلاق ( creative imagination) است که خود بخش کوچکی از تکنیک های NLP عشق یا تکنیک های برنامه ریزی عصبی کلامی است ( noero linguistic programming or NLP). تصویر سازی به تنهایی باعث موفقیت در شما نبوده و فقط باعث ایجاد انگیزه در شما می شود. اکنون از این انگیزه باید به صورت عملی هم استفاده کنید و برای رسیدن به هدف خود مستیقم و بسیار مصمم و سخت کار کنید. ( نگاه کنید به برای رسیدن به موفقیت چه باید کرد)

به یاد داشته باشید هر هدفی چه بازگرداندن عشق از دست رفته باشد، چه بهبود مهارت های ارتباطی و جذب دیگران و چه ثروت مند شدن باید برای رسیدن به آن تلاش کنیم. هر هدفی تلاش های خاص خود را نیاز دارد اما موتور سوخت این تلاش انگیزه ای است که با تکنیک تصویر سازی افزایش پیدا می کند.

نتیجه نهایی

همانطور که متوجه شدید قوانین جذب شاید تا حدودی و در مواقعی خاص صحیح باشند و حتی درجذب عشق از دست رفته موثر عمل کند اما ناگفته هایی در آن وجود دارد که در صورت عدم شناخت آن ها ممکن است دچار سوء برداشت شویم.

به یاد داشته باشیم هر رفتار و هم برخوردی بستگی به سه عامل مهم یعنی فرد، زمان و مکان دارد. یعنی وقتی می گوییم حرف دیگران مهم نیست، همیشه عشق بورزید، دیگران را تغییر ندهید و همیشه خوشحال و شاد باشیم باید این هم در نظر بگیریم که مخاطب ما چه کسی است، در چه زمانی هستیم و در کجا قرار داریم و نمی شود یک قانون کلی یک رابطه عاطفی تعیین کرد.

یکی از دلایل جذابیت های قانون جذب به خصوص در بحث روابط و بازگرداندن عشق از دست رفته پندار آرزومندانه ی است. پندار آرزومندانه به این معنی است که انسان ها تمایل دارند چیزی را بپذیرند که دوست دارند اتفاق بیفتد یا دوست دارند واقعیت داشته باشد. در پایان باید این موضوع را یاداوری کنیم که رازهای قانون جذب با توهمات قانون جذب متفاوت است.

پس بهترین راه برای برگرداندن عشقم چیست؟

اگر واقعا به ارزش رابطه از دست رفته خود مطمئن هستید و قصد بازگرداندن آن را دارید بهتر است با تکنیک سیگنال های جذب عشق آشنا شوید که بر اساس علم برنامه ریزی عصبی کلامی است. مقاله 4 مرحله ساده برای بگرداندن عشق از دست رفته این تکنیک ها را به شما آموزش می دهد. همه این تکنیک ها توسط شاهین زند مدل سازی و طراحی شده است. در این مقاله نه تنها راه های بازگرداندن عشق از دست رفته را یاد می گیرید بلکه اگر این رابطه خارج از محدوده ازدواج است به شما توضیح می دهیم چگونه می توان به ازدواج در رابطه رسید و سپس چگونه بعد ازدواج رابطه ی خود را پایدار و مداوم حفظ کنید.

در هر مرحله ای در روابط (1.بازگشت به رابطه، 2.ازدواج و 3.پایداری مداوم) تکنیک های متفاوتی وجود دارد که نیاز است با آنها آشنا بشید. این تکنیک ها شامل شناخت تیپ شخصیت طرف مقابل، آشنایی با نحوه ی برخورد با آن تیپ شخصیت، متقاعد کردن دیگران بدون نیاز به بحث و جدل، افزایش جذابیت های خودمان، نفوذ به ضمیر ناخودآگاه و برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه طرف مقابل به طور مستقیم و غیر مستقیم – از راه دور – برای رسیدن به سه هدف ذکر شده است ( بازگشت به رابطه، ازدواج و پایداری مداوم).

به هر حال اگر باز هم اصرار به استفاده از قانون جذب دارید می توانید امتحان کنید و مدتی بعد وقتی مطمئن شدید هیچ تاثیری ندارد بازگردید و این مقاله را مطالعه کنید اما امیدوارم دیر نشده باشد.

نوشته ی شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد بازگشت به عشق و ازدواج در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش بازگشت به عشق و ازدواج مراجعه کنید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

توصیه می کنم حتما مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

جذب افراد با ذهن

واقعیت در مورد تکنیک های NLP برای برگرداندن عشق

آیا عشق از دست رفته را می توان بازگرداند

قانون جذب عشق

بازگشت به رابطه تمام شده

آموزش مهارتهای ارتباطی زوجین

بهترین راه برای برگرداندن عشق از راه دور