نمی توانم عشق را تجربه کنم

نمی توانم عشق را تجربه کنم

نمی توانم عشق را تجربه کنم

چرا به سختی عاشق می شوم؟

چرا عشق به ندرت برایم اتفاق می افتد؟

چرا نمی توانم مانند دیگران به آسانی عشق را تجربه کنم؟

اگر این سوالات و سوالاتی مانند این ذهنتان را درگیر کرده اند این مقاله همان چیزی است که به کمک شما می آید. قبل از اینکه بدانید چرا نمی توانید به آسانی عاشق شوید بهتر است ابتدا درک سریعی از روانشناسی عشق به دست آورید.

تجربیات گذشته لیستی که معیارهای شریک زندگی شما را تعیین می کنند در ذهنتان ایجاد می کند. این لیست معمولا به صورت ناخودآگاه است و اشتیاق شما را نسبت به عشق کنترل می کند.

به عنوان مثال، اگر دختر در گذشته احساس نا امنی را تجربه کرده باشد اکنون از نظر روانی نیاز به محافظت دارد و عاشق مردی می شود که این نیاز او را برآورده کند به شرط آنکه تمام عوامل دیگر نیز بی تغییر باقی بمانند.

چرا عاشق شدن برای شما آسان نیست

موارد زیر به شما نشان می دهند چرا به ندرت عاشق می شوید و عشق برای شما آسان نیست:

افراد مناسبی را ملاقات نمی کنید: اگر به طور مداوم با افرادی ملاقات کنید که با هیچ یک از موارد موجود در الگوی عشق ضمیر ناخودآگاه شما سازگار نباشند مطمئنا عاشق هیچ کدام از آن ها نخواهید شد. یکی از دلایلی که بعضی افراد به سختی می توانند عاشق شوند به این صورت است: آن ها همواره با اشخاصی ملاقات می کنند که با هیچ یک از معیارهای ناخودآگاهشان مطابقت ندارند.

زندگی اجتماعی شما دچار مشکل شده است: در هفته با چند فرد جدید ملاقات می کنید؟ بسیاری از مراجعه کنندگان کانال نوین بینش به من می گویند که نمی توانند عاشق شوند و به سختی احساس عشق را تجربه می کنند. بعد از چند دقیقه که با آن ها صحبت می کنم متوجه می شوم به ندرت افراد جدیدی را ملاقات می کنند و بیشتر مواقع در کنار دوستان قدیمی شان هستند. اگر افراد جدیدی وارد زندگیتان نشوند مطمئنا نمی توانید به راحتی عاشق شوید.

نداشتن اعتیاد عاطفی: نداشتن اعتیاد عاطفی یک دلیل خیلی خوب برای سخت عاشق شدن است. بعضی مردم به عشق و رابطه های رمانتیک معتاد هستند و تنها برای فرار از مشکلات زندگیشان وارد رابطه عاطفی می شوند. اگر معتاد به عشق نباشید واضح است که به ندرت عاشق خواهید شد.

معیارهای محکم و کمیاب: یکی دیگر از دلایلی که مانع عاشق شدن شما می شود وجود معیارهای سخت و کمیاب در ضمیر ناخودآگاه شما است. اگر در حالی که به طور مداوم با افراد جدید ملاقات می کنید هنوز عاشق نشده اید به احتمال زیاد این دلیل شامل حال شما می شود.

دقیقا می دانید دنبال چه هستید: افراد بسیاری وجود دارند که با اولین موقعیتی که برایشان پیش می آید به راحتی وارد رابطه می شوند اما کسانی که می دانند دقیقا به دنبال چه کسی هستند تا وقتی فرد مورد علاقه شان را پیدا نکرده باشند با هیچ کس وارد رابطه ی عاطفی نخواهند شد.

چه باید کرد؟

اگر خیلی سخت و به ندرت عاشق می شوید اصلا نگران نباشید. درواقع شما در جستجوی فردی هستید که کاملا مناسبتان بوده و با معیارهای موجود در ضمیر ناخودآگاهتان مطابقت داشته باشد. به طور خلاصه می توان گفت که شما به دنبال برقراری یک رابطه ی سالم هستید.

به هر حال اگر مشکل شما در عاشق شدن محدود بودن روابط اجتماعی یا ملاقات با افراد نا مناسب باشد بهتر است در این باره اقدام کنید به صورتی که بتوانید با افراد مناسب و جدیدی ملاقات داشته باشید در غیر این صورت این مشکل برای مدت طولانی شما را آزار خواهد داد.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش برای افرادی که قصد سوء استفاده از این مطالب را دارند نوشته نشده است پس اگر هدف شما سوءاستفاده از دیگران است لطفا از این سایت خارج شوید. سایت نویت بینش یک سایت پزشکی یا یک دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی روانشناختی و علمی است که به شما کمک می کند درک بهتری از خود و دیگران بدست آورید و از این آگاهی برای بهبود روابط و مهارت های ارتباطی و به صورت کلی جهت ارتقای کیفیت زندگی خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید قوی ترین صلاح شما دانش شما است.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

چرا نمی توانم عاشق شوم

درمان ترس از ازدواج

عشق قلبی است یا عقلی

ترس از عاشقی