چرا عاشق افراد نامناسب می شویم

چرا انتخاب اشتباه می کنیم

من همیشه پیام های زیادی از مراجعه کننده هایی که عاشق افراد نامناسب می شوند دریافت می کنم. قبلا توضیح دادم مشکلاتی مانند کسب و کارهای ناتمام گذشته، افسردگی و نیاز به عشق باعث انتخاب اشتباه می شود.

اما بسیاری از مردم با وجود اینکه این مشکلات را ندارند بازهم عاشق افراد نامناسبی می شوند. در نتیجه تصمیم گرفتم با این مقاله دلایل این مسئله را توضیح دهم. اگر از خواننده های قدیمی نوین بینش باشید پس حتما می دانید عشق زمانی اتفاق می افتد که مغز ما باور داشته باشد طرف مقابل می تواند نیازهای مهم ما را برآورده کند. (نگاه کنید به روانشناسی عشق)

دلیل این تعریف صحیح برای کسانی که فیلم هایی مانند گرگ و میش (Twilight) را دیده اند، داستان هایی مانند رومئو و ژولیت را خوانده اند و آهنگ های عاشقانه گوش کرده اند قابل قبول نیست.

ترکیب این رسانه ها در کنار هم باورهای ما را در مورد عشق به شکلی تغییر می دهند که باعث می شود انتخاب اشتباهی داشته باشید. فرض کنید تعریف شما از عشق بر اساس یک آهنگ و مطابق با چیزی که می خواهید بشنوید شکل گرفته است نه بر اساس علم.

در چنین موردی به محض اینکه فردی را ببینید و مواد شیمیایی مربوط به عشق و هیجان در بدن شما آزاد شود تصور می کنید او نیمه ی گمشده ی شما است و به این فکر نمی کنید شاید این فرد اصلا با شما سازگار نباشد.

وقتی این هیجان های اولیه و مواد شیمیایی متوقف شوند با واقعیت رو به رو شده و متوجه می شوید این فرد با نیازهای شما سازگار نیست.

چگونه فرد مناسبی برای ازدواج انتخاب کنید

شریک زندگی مناسب برای شما کسی است که بتواند نیازهای مهم بلند مدت و نه احساسات کوتاه مدت شما را برآورده کند. به همین دلیل اگر می خواهید شریک زندگی مناسبی برای انتخاب کنید ابتدا باید نیازهای مهم و اصلی خود را بشناسید.

اما باید مواظب باشید که نیازهای بلند مدت خود را با نیازهای کوتاه مدت اشتباه نگیرید. اگر اعتماد به نفس ندارید ممکن است بخواهید در فردی با اعتماد به نفس بالا باشید اما وقتی اعتماد به نفس خود را تقویت کنید این نیاز از بین می رود.

در کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توضیح دادم دلیل از بین رفتن عشق گاهی اوقات این است که شریک زندگی تان را بر اساس نیازهای کوتاه مدت انتخاب کرده اید و آن نیازها دیگر وجود ندارند.

وقتی نیازهای خود را می نویسید، آگاه باشید و تمایل خود را با دور شدن از افرادی که نیازهای مهم و بلند مدت شما را برآورده نمی کنند کنترل کنید و به چنین افرادی جذب نشوید.

اگر این شخص برای شما مناسب نیست چرا در مقابل او هیجان زده می شوید

ضمیر ناخودآگاه وقتی معتقد است طرف مقابل انتخاب مناسبی خواهد بود مواد شیمیایی خاصی را آزاد می کند تا احساس خوشحالی کنید. اما یک مشکل بزرگ وجود دارد: ضمیر ناخودآگاه در روند انتخاب فرد اشتباهات بسیاری مرتکب می شود و حتی اگر این شخص برای شما مناسب نباشد بازهم این احساسات را ارسال می کند.

به عبارت دیگر اگر آگاه نباشید و نتوانید امیال خود را کنترل کنید ممکن است عاشق فرد نامناسبی شوید. همه چیز با درک خودتان شروع می شود. بعد از آن باید روی خودتان کنترل داشته باشید تا بتوانید بدون تحت تاثیر قرار گرفتن توسط احساساتتان انتخاب درستی داشته باشید.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب مدار جذب و ازدواج نوشته شاهین زند در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب تبدیل به فردی جذاب شوید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

تبدیل عشق یک طرفه به دو طرفه – آشنایی و ازدواج

۷ گام برای پیدا کردن همسر دلخواه

جذب مرد مناسب برای ازدواج

چگونه همسر دلخواهم را بیابم

راه های انتخاب همسر مناسب

چرا با فرد اشتباه ازدواج کرده ام

چگونه شریک زندگی ام را انتخاب کنم