چرا باید رابطه با مرد متاهل را تمام کنید

مشکلاتی که با مرد متاهل به وجود می آید

فکر می کنید علت عاشق شدن مردان متاهل و علاقه شان به دختران مجرد چیست؟

احتمالا پاسخ می دهید زیرا همسرش را دوست ندارد، درست است؟

بنابراین اگر این پاسخ درست باشد احتمالا آن مرد انتخاب درستی برای ازدواج خود نکرده است و نمی دانسته چه می خواهد. پس اگر او یک بار دچار چنین اشتباهی شده باشد چه تضمینی وجود دارد که بودن با شما برای او انتخاب درستی باشد؟

چه می شود اگر این مرد، فردی بی ثبات باشد که در واقع اصلا نمی داند به دنبال چه چیزی است؟

البته همه ی ما در زندگی افراد اشتباهی را انتخاب کرده ایم و هیچ کس از این مسئله مستثنی نیست. اما سوال اینجاست که اگر همسر این مرد برای او انتخاب اشتباهی بوده است چرا رابطه شان را تمام نکرده و هنوز هم با او زندگی می کند؟

دلیل این است که یک مرد متاهل دلایل محکمی برای ادامه ی رابطه اش با همسر خود دارد درحالی که دوستی یک مرد متاهل با یک دختر مجرد هیچ دلیلی به غیر از خوش گذرانی و ارضای نیازهای زود گذر نمی تواند داشته باشد.

پس اگر این شخص مایل به ترک همسرش و تمام کردن رابطه اش با او نیست شما انتظار دارید دقیقا چه جایگاهی در زندگی چنین مردی داشته باشید؟

درواقع اگر جایگاهی هم در زندگی یک مرد متاهل پیدا کنید چیزی بیشتر از یک معشوقه برای او نخواهید بود!!

مشکل دیگری نیز وجود دارد. رفتار یک شخص بر اساس احساسات ضمیر ناخودآگاه تغییر می کند. شخصی که اکنون بنابر هر دلیلی  به همسرش خیانت می کند به احتمال زیاد در آینده با شما هم چنین رفتاری خواهد داشت.

به عبارت دیگر وقتی فردی رفتار خاصی از خود نشان می دهد در واقع احساسی خاص در ضمیر ناخوداگاه پیروی می کند و چنانکه این احساسات که برگرفته از باورها و نیازهای ضمیر ناخودآگاه است تغییر نکند و دست نخورده باقی بمانند بارها و بارها تکرار خواهند شد.

احساس گناه

گناه یکی از قدرتمندترین احساسات منفی است که هر انسانی تجربه می کند. برخلاف بسیاری از احساسات دیگر، احساس گناه برای مدت طولانی پا بر جا می ماند. حتی اگر موفق به برهم زدن رابطه ی مرد متاهل با همسرش و برقراری رابطه عاطفی با او نشوید، بازهم احساس گناه به عنوان یک مشکل بزرگ با شما خواهد بود

هم چنان که احساس گناه درونتان رشد می کند، احساس افسردگی یا حتی احساس شکست را تجربه خواهید کرد تا از احساس گناه غیرقابل تحمل خلاص شوید. در همه موارد رابطه ای را که برای شکل گرفتن آن تلاش می کردید، خود به سمت تباهی خواهید کشاند.

هنگامی که مردی به خاطر شما قصد ترک همسرش را می کند قطعا ممکن است دچار افزایش اعتماد به نفس شوید ولی فراموش نکنید که این اعتماد به نفس موقتی است و دیر یا زود احساس گناه به سراغتان می آید.

در یکی از مقاله هایم  توضیح دادم که یکی از دلایل جذابیت مردان متاهل برای شما این است که از ازدواج و تعهد در زندگی می ترسید!(نگاه کنید به درمان ترس از ازدواج)

ضمیر ناخودآگاه شما بسیار هوشمند و آگاه است. ممکن است تنها به دلیل ترس از ازدواج و تعهد دائمی شما را به کسی جذب کند که هیچ شانسی برای ازدواج با او ندارید. در واقع تمایل شما به فرد متاهل یک سازوکار محافظتی ( مکانیسم دفاعی) در برابر ترس از ازدواج است. حتی اگر رابطه ی یک دختر مجرد با یک مرد متاهل در نهایت به ازدواج برسد بازهم دلیل چنین ازدواجی ترس از تعهد و فرار از آن است زیرا برای ضمیر ناخودآگاه آن دختر تعهد به مرد متاهل ضروری نیست. (رجوع کنید به : چرا همیشه با ترس از تعهد عاشق می شویم ؟)

چه می شود اگر واقعا به یک مرد متاهل علاقه پیدا کنیم ؟

علاقه به یک مرد متاهل از نظر عرف به هیچ عنوان اخلاقی نیست. اگر حس می کنید واقعا به یک مرد متاهل علاقه دارید به شما اطمینان می دهم که این احساس فقط ناشی از ترس از تعهد و یا احساس کمبود محبت و تنهایی در شماست. در واقع این ضمیر ناخودآگاه شماست که برای درمان زخم های احساسی و افسردگی ناشی از تجربیات تلخ گذشته به دنبال راهی متفاوت است غافل از اینکه این راه تنها شما را درگیر مشکلاتی عمیق تر خواهد کرد. فراموش نکنید بنیان خانواده حائز اهمیت بسیار است. اگر دلیل از بین رفتن بنیان یک خانواده شوید احساس گناه هیچ گاه شما را رها نخواهد کرد. و از طرف دیگر، مردی که خانواده اش را به خاطر شما رها کند به هیچ عنوان قابل اعتماد و گزینه ی مناسبی برای درمان تنهایی تان نخواهد بود. زیرا یک روز شما را نیز به قصد رسیدن به شخص دیگری رها خواهد کرد.

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت  نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائره المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مکانی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که بر اساس علوم روانشناسی بوده و به زبانی ساده بیان شده است. سایت نوی بینش بزرگترین منبع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب به شما کمک می کند هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی خود را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

می خواهید بیشتر بدانید؟

چگونه بگوییم دوستت ندارم

 انتخاب همسر 

چرا باید به رابطه تان پایان دهید؟

عشق قلبی است یا عقلی

آیا عشق در نگاه اول واقعیت دارد

آیا عشق کافی است

رابطه ی عاشقانه ی سالم

چرا عاشق مردهای متاهل می شوم

معرفی کتاب

1555 - Copy