چرا مردم می خواهند شکست بخورید

نفرت از موفقیت شما

چندروز پیش مقاله ای مطالعه کردم با این موضوع: چرا بلاگر های یوتیوب از مردم می خواهند پست هایشان را لایک کنند. مقاله جالب به نظر می رسید اما چیزی که باعث تعجب من شد نظرات و کامنت های مردم در این مقاله بود.

دو نفر نوشته بودند:”وقتی فردی بخواهد پست او را لایک کنم من برای او دیسلایک می گذارم!”

این نظرات توجه من را جلب کرد زیرا شامل خصومت، پرخاشگری و احساسات منفی بود.

اگر یک بلاگر از افراد بخواهد پست او را لایک کنند فرد باید یا پست را لایک کند یا اینکه اگر نمی خواهد لایک کند هیچ نظر دیگری ندهد. اینکه فردی در جواب چنین درخواستی پست را دیسلایک کند نشانگر مشکلات جدی روانشناختی در او می باشد.

این ممکن است نمونه ی ساده ای باشد که زیاد به چشم شما نخورد اما همین شرایط شاید هر روز به راه های مختلف برای شما اتفاق بیفتد.

یک روز در حال بررسی یکی از محصولات وبسایت آمازون بودم که دیدم فردی به آن یک ستاره داده است. او کامنت گذاشته بود با این مضمون که:” من محصول را امتحان نکردم اما متوجه شدم بیش از حد 5 ستاره گرفته است!”

فردی که چنین کامنتی بنویسد درواقع از موفقیت دیگران متنفر است و وقتی دیگران کار مهمی در زندگی خود انجام دهند احساس بی ارزش بودن می کند.

چرا مردم می خواهند شکست بخورید

چرا برخی افراد با موفقیت دیگران احساس بدی می کنند؟

توضیح بسیار ساده است. هنگامی که این افراد موفقیت شما را در هر مقیاسی ببینند، احساس می کنند شکست خورده اند زیرا می دانند خودشان هیچ موفقیتی نداشته اند.

اما یک سوال مهم وجود دارد: چرا این افراد سعی نمی کنند به موفقیت برسند و احساس خوبی در مورد خودشان داشته باشند؟

پاسخ ساده است: این افراد بزدل هستند، احساس ناامنی می کنند، می دانند که نمی توانند به نتیجه برسند و بنابراین تنها با دیدن شکست دیگران احساس خوبی خواهند داشت.

افرادی که از موفقیت شما متنفر هستند، درواقع می دانند هرگز نمی توانند مانند شما باشند. زمانی که یک فرد در مورد خود احساس ناامنی کند، می خواهد دیگران نیز احساس بدی داشته باشند.

کسانی که می خواهند شما شکست بخورید، کسانی که از موفقیت شما متنفر هستند و کسانی که با اتفاقات خوب زندگی شما احساس بدی می کنند، افراد ضعیف و با احساس ناامنی در مورد خودشان می باشند.

افرادی که در مورد خود احساس امنیت دارند چگونه رفتار می کنند

افرادی که در مورد خودشان احساس خوبی داشته و به توانایی هایشان مطمئن باشند، با دیدن موفقیت دیگران، حتی اگر خودشان موفق نباشند، احساس خوبی خواهند داشت. این افراد می دانند که می توانند موفق شوند و به همین دلیل با دیدن موفقیت دیگران احساس ترس و تهدید نمی کنند.

افرادی عاقل با عزت نفس پایین نیز وجود دارند. این افراد مطمئن نیستند می توانند موفق شوند، اما با دیدن موفقیت دیگران هم احساس بدی نمی کنند، زیرا پر از نفرت و خشم نیستند.

شما باید همیشه در مورد افرادی که از موفقیت شما احساس خوبی ندارند و ناراحت هستند آگاه باشید. حتی اگر این موضوع در مورد شما نباشد و فردی با دیدن موفقیت فرد دیگری احساس تنفر کند، باید مراقب او باشید زیرا رفتار و تفکرش در مورد شما و هر فرد دیگری مشابه خواهد بود.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

5 مرحله برای کسب درآمد مطمئن از اینترنت

موفقیت بعد از شکست

شکست مقدمه پیروزی

ویژگی شخصیتی افراد موفق

از شکست تا موفقیت

چگونه شکست را بپذیریم

چگونه با شکست مقابله کنیم

3 راه برای غلبه بر شکست