موفقیت به موفقیت منجر می شود

موفقیت لحظه ای

من از شما می خواهم اتاقتان را کامل تمیز کنید اما شما تصمیم می گیرید به جای اینکه کل روز را صرف تمیز کردن اتاق کنید هر روز 5 وسیله را سر جای خود قرار دهید. بعد از آن متوجه می شوید به محض اینکه پنجمین وسیله را سر جایش قرار دادید مشتاق هستید وسیله ی ششم را هم سر جای خود قرار دهید و بعد از آن وسیله ی هفتم و در نهایت می بینید که کل اتاقتان تمیز شده است.

چه اتفاقی می افتد؟ چرا با اینکه انگیزه ای برای تمیز کردن اتاق نداشتید اما بعد از شروع آن دیگر متوقف نمی شوید؟ حالت فیزیکی بدنی که در حرکت است تلاش می کند همچنان در حرکت باقی بماند، همین اتفاق هم برای ما رخ می دهد.

موفقیت به موفقیت منجر می شود

وقتی کاری انجام می دهید موفقیت های لحظه ای در آن کار باعث می شود ماه ها به انجام آن ادامه داده و متوقف نشوید. اگر بدانید ذهن شما چگونه عمل می کنید نتیجه می گیرید تا وقتی چیزی را شروع نکنید برای آن انگیزه ای ندارید اما وقتی شروع به انجام کار کنید موفقیت های لحظه ای باعث می شود به کار خود ادامه دهید.

اگر یک ساعت در روز مطالعه داشته باشید لحظه ها به شما کمک می کند این روند را ادامه دهید تا جایی که اگر یک روز مطالعه نکنید احساس ناراحتی کرده و دوست دارید به حالت طبیعی خود یعنی یک ساعت مطالعه در روز برگردید.

وقتی می خواهید کاری مانند ورزش کردن، وزن کم کردن، مطالعه کردن و … را انجام دهید فورا آن را شروع کنید و ایجاد انگیزه و اشتیاق را به موفقیت های لحظه ای بسپارید.

لحظه های منفی

همانطور که موفقیت منجر به موفقیت می شود، اتفاقات منفی مانند شکست های لحظه ای هم منجر به اتفاقات منفی دیگر می شود.

یک فکر منفی می تواند یک گلوله ی بزرگ از افکار منفی را به ارمغان بیاورد. حتی غذا خوردن می تواند یک چرخه ی بی نهایت از غذا خوردن را به وجود آورد تا زمانی که احساس گناه شما را مجبور کند متوقف شوید.

آیا آسان است؟

ممکن است از خود بپرسید: ” چرا چیزی را شروع می کنید اما همه ی لحظه ها را از دست می دهید؟” این معمولا به دلیل افکار منفی اتفاق می افتد. اگرچه ممکن است دلایل دیگری هم داشته باشد اما فکر می کنم یکی از دلایل از دست دادن انگیزه بعد از شروع هر چیزی افکار منفی می باشد.

بنابراین اگر راهی برای مقابله با افکار منفی خود پیدا کرده و همچنین بلافاصله کاری را که می خواهید انجام دهید شروع کنید، غیر قابل توقف خواهد بود !! موفقیت منجر به موفقیت می شود، تنها لازم است شروع کنید تا قوانین فیزیک شما را به جایی ببرد که می خواهید باشید.

 

وین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

5 مرحله برای کسب درآمد مطمئن از اینترنت

موفقیت بعد از شکست

مقابله با مشکلات و دشواری ها

چگونه به موفقیت مالی برسیم

چگونه در کسب و کار موفق شویم

چگونه در برابر مشکلات بایستیم

راه های رسیدن به موفقیت چیست

چگونه در برابر مشکلات قوی باشیم