مدت زمان رسیدن به موفقیت

مشکلی که اینترنت به وجود آورد

قبل از اینکه اینترنت برای همه افراد در دسترس باشد تعریف مردم از موفقیت با یکدیگر متفاوت بود. یک فرد به طور معمول خود را با اطرافیانش مقایسه می کرد تا سطح موفقیتش را تعیین کند.

به هر حال چه بخواهیم چه نخواهیم ما خودمان را با دیگران مقایسه کرده تا موقعیتمان را در جامعه ای که در آن زندگی می کنیم پیدا کنیم. وقتی در یک روستا زندگی کنید، اگر عملکرد شما بهتر از بیشتر مردم باشد خودتان را موفق می دانید اما وقتی در یک شهر بزرگ زندگی کنید، استانداردهایتان برای موفقیت قطعا متفاوت خواهد بود.

حالا در مورد مقایسه خود با کل جهان چه می شود؟

این دقیقا همان مشکلی است که اینترنت به وجود آورد. هر فردی امروزه، چه بخواهد چه نخواهد، به صورت ناخودآگاه خودش را با افرادی که هیچ وقت ندیده است، مقایسه می کند.

مثلا ممکن است در اینستاگرام با دیدن عکس های فردی که هیچ وقت او را از نزدیک ندیده اید احساس حسادت کنید زیرا به نظر می رسد او نسبت به شما زندگی بهتری دارد.

اینترنت دامنه این مقایسه ها را گسترش داده و گستره ی آن شامل تقریبا هر فردی است که در این سیاره زندگی می کند.

مدت زمان رسیدن به موفقیت چقدر است

اینترنت فقط دامنه این مقایسه ها را گسترش نداد، بلکه باعث شد به نظر برسد موفقیت را می توان یک شبه و فورا به دست آورد. جهان شامل میلیاردها نفر از مردم است. طبق قوانین احتمال برخی از این افراد ممکن است خیلی زود در زندگی خود به موفقیت های بزرگ برسند. (نگاه کنید به راه سریع موفقیت)

اکنون ما این افراد را می بینیم مشخصا چون آن ها بسیار مشهور هستند. ممکن است فکر کنیم موفقیت باید خیلی سریع اتفاق بیفتد. درواقع امروزه بسیاری از 25 ساله ها خودشان را بازنده می دانند زیرا نتوانستند دستاوردهای بزرگی به دست آورند یا مانند مارک زاکربرگ (موسس فیسبوک) یا استیو جابز ( موسس شرکت اپل ) در سن پایین دنیا را تغییر دهند.

قاعده ی کلی موفقیت این است که زمان می برد. من در حال مطالعه ی آمار میلیاردرها بودم و متوجه شدم بسیاری از آن ها موفقیت در شرکت های خود را در اواسط 30 سالگی به دست آورده اند.

پس چرا به نظر می رسد که همه در سن 22 سالگی موفق می شوند؟

وقتی یک یا چند نفر توجه رسانه ای را برای موفقیت خود در سن جوانی جلب کند، فکر می کنید هر فردی می تواند در سن جوانی به چنین موفقیتی برسد.

بله رسیدن به چنین موفقیتی در سن پایین ممکن است اما در حالت یک استثنا نه در حالت قانون. قانون این است که شما باید سال ها سخت تلاش کنید تا به موفقیت برسید.

پایبندی به چنین باوری مشکل است. زیرا استثناها ذهنیت شما را تغییر می دهند و وقتی به سن این افراد (افراد موفق در جوانی) بدون هیچ موفقیت و دستاورد بزرگی می رسید احتمالا از افسردگی جدی رنج خواهید برد.

قدم های محکم و دیدگاه بلند مدت

راه عادی موفقیت این است که آرام و به تدریج اتفاق بیفتد. با برداشتن قدم های کوچک و محکم هر روز راه موفقیت را می پیمایید و به اهداف خود نزدیکتر می شوید.

اگر بتوانید خیلی زود به موفقیت بزرگ برسید خیلی خوب است اما اگر نتوانستید این کار را انجام دهید احساس بدی نداشته باشید زیرا موفقیت فوری یک استثنا است نه یک قانون.

رویای بزرگ داشته باشید، برنامه ریزی کنید جهان را تغییر دهید و برای رسیدن به موفقیت در کمترین زمان ممکن بیشترین و بهترین تلاش خود را انجام دهید. اما اگر موفق نشدید نا امید نشوید و سعی کنید آن را در زمان دیگری به دست آورید.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

5 مرحله برای کسب درآمد مطمئن از اینترنت

موفقیت بعد از شکست

چگونه یک کسب و کار موفق راه بیندازیم

چگونه به موفقیت مالی برسیم

چگونه در کسب و کار موفق شویم

افراد موفق چگونه به موفقیت رسیده اند

راه های رسیدن به موفقیت چیست

موفقیت و زمان