از شکست تا موفقیت

افراد موفق که شکست خوردند:

3 تلاش شکست خورده از زبان فاروق رضوان میلیونر مصری

در اوایل سال 2012 علاقه ی زیادی به راه اندازی یک شبکه ی اجتماعی  داشتم در نتیجه وبسایتی به نام Spotograph تاسیس کردم. Spotograph یک ایده درخشان بود، اما پس از 2 ماه تلاش فقط 60 کاربر ثبت نام کردیم. ما متوجه اشتباهات زیادی در ایجاد وبسایت شدیم که باعث می شد کاربران متوجه نشوند وبسایت چگونه کار می کند.

در ماه سوم تصمیم گرفتیم از این پروژه منصرف شویم و پروژه را رها کردیم. در اواخر سال 2012 چند نفر از دوستانم را ملاقات کردم که علاقه ی زیادی به راه اندازی یک شبکه ی اجتماعی با موضوع ایده پردازی ناگهانی اما خیلی زود متوجه شدم هیچ کدام از آن ها انگیزه ای برای دنبال کردن راه من ندارند.

اشتباه من در انتخاب افراد نا مناسب موجب شد 5 ماه دیگر زمان از دست دهم و شکست بخورم.

در اواخل سال 2013 به راه اندازه ی شبکه ی اجتماعی دیگری فکر کرده و چندتن از توسعه دهندگان را برای کار کردن روی ایده ام استخدام کردم. پس از 4 ماه متوجه شدم این توسعه دهندگان برای این کار مناسب نیستند و این پروژه به این زودی ها تمام نمی شود.

در نتیجه پروژه را با تمام مشکلات فنی کنار گذاشتم و چهارمین شبکه ی اجتماعی ام به نام optimistnet را منتشر کردم. Optimistnet شبکه ای اجتماعی با موضوع مثبت اندیشی و انگیزش بود. (نگاه کنید به درس هایی از شکست یک کسب و کار)

تاثیر شکست در موفقیت

شکست چگونه به موفقیت افراد موفق کمک کرده است؟

در ماه اول هر کدام از صفحات optimistnet نزدیک به 200000 بازدید کننده داشت. تا قبل از ماه سوم 7000 کاربر ثبت نام کردند و 20000 پست توسط کاربران ایجاد شد.

اکثر مردم تصور می کنند موفقیت فوری و یک شبه اتفاق می افتد. بیشتر مردم فکر می کنند من در چندماه اول با کمی تلاش به این موفقیت رسیده ام اما اگر دقیق تر نگاه کنید موفقیت الآن نتیجه ی شکست های متعدد گذشته است.

در هر تلاش اشتباهات متعدد زیادی انجام دادم و همه ی آن ها را نوشتم. با هر تلاش جدید سعی کردم از اشتباهات گذشته ام درس بگیرم و آن ها را اصلاح کنم.

به عبارت دیگر این یک فرآیند یادگیری است که در آن با هر تلاش و شکست متوجه چیزهای جدید می شوید. در یک تلاش ممکن است متوجه شوید تیم انتخابی تان مناسب نیست، در تلاش دیگری متوجه موارد جدید و مهمی در مورد بازاریابی می شوید و … .

بعد از چندین تلاش ناموفق بالاخره کارتان را درست انجام می دهید و به نتیجه می رسید. و این فرآیند نشان می دهد موفقیت چگونه به دست می آید.

موفقیت را چگونه می بینید

می دانید چرا بسیاری از مردم شکست می خورند؟

به این دلیل که آن ها از یک زاویه ی دید متفاوت به شکست نگاه می کنند. آن ها تصور می کنند شکست بد و غیر قابل تحمل است. افرادی با این طرز تفکر همیشه ترس از شکست دارند و هیچ وقت فرصتی به دست نمی آورند.

و چون موفقیت به سختی به دست می آید، این افراد هرگز آن را به دست نمی آورند. (نگاه کنید به موفقیت آسان نیست)

اگر بخواهید با زاویه ی درستی به موفقیت نگاه کنید باید آن را بخشی طبیعی از منحنی یادگیری بدانید.

با هر تلاش ناموفق بیشتر یاد می گیرید باید برای موفق شدن چه کاری انجام دهید. به طور خلاصه وقتی شکست می خورید چیزی از دست نداده اید زیرا فقط به دانشتان اضافه شده است.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

5 مرحله برای کسب درآمد مطمئن از اینترنت

موفقیت بعد از شکست

چگونه به موفقیت مالی برسیم

ویژگی شخصیتی افراد موفق

چگونه در کسب و کار موفق شویم

افراد موفق چگونه به موفقیت رسیده اند

راه های رسیدن به موفقیت چیست