چگونه اراده قوی داشته باشیم

آیا می توان اراده و پشتکار را قوی تر کرد؟

مطمئن هستم بارها شنیده اید که یک اراده ی قوی می تواند شما را به موفقیت برساند اما آیا کسی تا به حال گفته است چگونه می توانید اراده ی قوی تری داشته باشید؟

برای اینکه بدانید چگونه می توان اراده را قوی کرد باید داستان را هنری را بشنوید. در سال 1885 میلادی هنری در مورد مهندسی خودرو های گازسوز مطالعاتی داشت و برای ساخت یک وسیله ی حمل و نقل بدون اسب رویا پردازی می کرد.

هنری کارگاه خود را ساخت و شروع به کار روی پروژه ی مخفی خود کرد. او نمونه ی اولیه ی خود را در سال 1986 میلادی ارائه داد. از آنجا که ساخت طرح اولیه ی او در خودروهای گازسوز بیش از 10 سال طول کشید شرکت های بزرگی که به تازگی به این صنعت پیوسته بودند نمونه های بهتری به بازار عرضه کردند.

به عبارت دیگر 11 سال تلاش هنری برای هیچ چیز به هدر رفت. او تصمیم گرفت بازهم تلاش کند و تقریبا یک سال طول کشید تا نمونه ی دوم خود را ساخت و به بازار ارائه کرد. پس از آن سعی کرد سرمایه گذاران را متقاعد کند که از برنامه های او پشتیبانی مالی کنند و چند سرمایه گذار خوب برای خود به دست آورد.

شکست، اراده ی قوی و موفقیت در زندگی

دومین مدل هنری به بهبود زیادی نیاز داشت و از آن جایی که این بهبودی ها زمان زیادی طول کشید سرمایه گذارها خسته شدند و هنری را تنها گذاشتند.

در این لحظه هنری متوجه شد سال های زیادی از زندگی اش برای بدون دستیابی به چیزی از بین رفته و حتی بدتر از آن شهرت او با ترک سرمایه گذاران نابود شده است.

هنری تصمیم گرفت تسلیم نشود و با سرمایه گذاری که قبلا از او حمایت کرده بود صحبت کرده و او را متقاعد ساخت تا شانس دیگری به او بدهد. خیلی زود هنری حمایت و پشتیبانی لازم را دوباره دریافت کرد اما تلاش سوم او نیز شکست خورد و هرچه از شهرتش باقی مانده بود از بین رفت.

هنری معتقد بود این شکست ها به دلیل اشتباهات زیادی که در ساخت خودرو مرتکب شده بود پیش آمده است. به عبارت دیگر او معتقد بود اگر دوباره تلاش کند دیگر چنین اشتباهاتی را مرتکب نشود می تواند اختراع خود را به سرانجام برساند.

هنری سرمایه گذاری اهل ریسک پیدا کرد و موفق شد او را برای حمایت و پشتیبانی متقاعد کند. در سال 1904 شرکت اتومبیل فورد یکی از موفق ترین شرکت های خودرو سازی و از معدود بازماندگان این صنعت بود.

هنری فورد یکی از موفق ترین مردان آمریکا شد و اتومبیل هایش شهرت زیادی پیدا کرد. اراده ی قوی او باعث تاسیس یکی از موفق ترین شرکت های آن زمان شد.

زندگی هنری فورد چه درس هایی به ما می دهد؟

  1. اراده ی قوی یک انتخاب است: آیا هنری فورد بعد از شکست ها احساس بدی داشت؟ البته که داشت! آیا او احساس تسلیم شدن داشت؟ به احتمال زیاد. اما آیا او تسلیم شد؟ نه او هرگز تسلیم نشد. به عبارت دیگر اراده ی قوی یک انتخاب است و زمانی که تصمیم بگیرید به حرکت خود ادامه دهید آن را برگزیده اید بدون اینکه خودتان بدانید.
  2. به شکست ها از زاویه ی دید دیگری نگاه کنید: هنری شکست را نوعی بازخورد در نظر گرفت. بعد از هر تلاش او به مردم گفت که چیزهای زیادی یاد گرفته و مدل بعدی اش بدون مشکل خواهد بود. (نگاه کنید به موفقیت بعد از شکست)
  3. اشتیاق اراده را تقویت می کند: هنری فورد چگونه توانست بعد از سال ها شکست پشت سر هم برای ادامه ی مسیر خود انگیزه داشته باشد؟ او برای ساخت خودرو اشتیاق زیادی داشت و حتی بعد از 15 سال شکست بازهم تسلیم نشد. هرچیزی که بیشتر به آن اشتیاق داشته باشید را پیدا کنید، پس از آن متوجه می شوید این اشتیاق اراده ی شما را تقویت می کند. (نگاه کنید به گام های رسیدن به هدف)

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

5 مرحله برای کسب درآمد مطمئن از اینترنت

موفقیت بعد از شکست

چگونه یک کسب و کار موفق راه بیندازیم

چگونه به موفقیت مالی برسیم

چگونه در کسب و کار موفق شویم

افراد موفق چگونه به موفقیت رسیده اند

راه های رسیدن به موفقیت چیست

شما احتمالا با جستجوی یکی از عبارت های زیر به این مقاله رسیده اید:

چگونه اراده قوی داشته باشیم. روشهای تقویت اراده. چگونه پشتکار خود را زیاد کنیم. اراده چیست. اراده و پشتکار