چگونه به موفقیت مالی برسیم

موفقیت مالی شخصی

به یاد دارم چند سال پیش وقتی من هنوز دانشجو بودم به همراه برخی از دوستانم اهداف مالی مشخصی داشتیم. امروز بعضی از آن ها به اهداف خود رسیده اند اما بیشتر آن ها نتوانستند در رسیدن به اهدافشان موفق شوند. بعضی از دوستانم هنوز در تلاش برای رسیدن به اهداف خود هستند و بعضی دیگر از آن ها دست کشیده اند. من نیز توانستم به اهداف خود برسم و موفقیت مالی به دست آوردم.

بعد از تمام این اتفاقات و تجربیاتی که به دست آوردم در مورد دلایلی که ممکن است باعث شود بعضی افراد به اهداف خود برسند و بعضی دیگر اهدافشان را فراموش کنند مطالبی تهیه کردم. (نگاه کنید به گام های رسیدن به هدف)

در این مقاله به شما نشان می دهم چگونه اهداف مالی خود را به دست آورید.

چگونه به موفقیت مالی برسید؟ چرا بعضی افراد نمی توانند به موفقیت مالی برسند؟

افرادی که در کسب ثروت موفق نمی شوند اشتباهات زیر را انجام می دهند:

  • آنها خطر نمی کنند: اگر می خواهید ثروتمند شوید باید خطر آن را به جان بخرید. البته منظور من این نیست که در مورد همه ی سرمایه و پول خود ریسک کنید اما باید آنقدر شجاع باشید که بتوانید کار متفاوتی انجام دهید. اگر مانند دیگران عمل کنید نتیجه ی خوبی نمی گیرید، برای موفقیت باید شجاع و متفاوت باشید.
  • آن ها اشتیاق سوزان ندارند: می دانید راز نهایی ثروتمند شدن چیست؟ با خود عهد کنید که یا ثروتمند شوید یا بمیرید! برای کسب ثروت به چنین انگیزه ای نیاز دارید. اگر با این انگیزه پیش نروید احتمالا در این راه تسلیم شده و متوقف می شوید.
  • آن ها ایده های زیادی دارند اما هیچ کدام از ایده هایشان را اجرا نمی کنند: بسیاری از دوستان من ایده های خیلی خوبی داشتند اما هیچ یک از ایده هایشان را اجرا نکردند. بعضی از آن ها برای اجرای ایده های خود تلاش کردند اما خیلی زود تسلیم و متوقف شدند. این افراد به شدت تحت تاثیر افرادی که با ایده هایشان مخالف بودند قرار گرفتند و کسب و کار خود را رها کردند. (نگاه کنید به درباره ی ایده های تجاری خود صحبت نکنید)
  • فرار از مشکلات: بعضی افراد برای رسیدن به موفقیت های مالی و کسب ثروت تلاش می کنند مدرک دانشگاهی بگیرند و دانش خود را افزایش دهند. اما بعضی دیگر تنها برای اینکه خود را سرگرم کرده تا احساس گناه نکنند درس می خوانند و مدرک دانشگاهی می گیرند. بسیاری از دوستان من با این شیوه وقت خود را هدر دادند و اکنون چیزی جز یک عنوان کارشناس در دستشان نیست. مدارک دانشگاهی زمانی خوب است که قصد استفاده از آن ها را داشته باشید در غیر این صورت اگر بخواهید فقط خودتان را مشغول کنید تنها وقت خود را هدر می دهید.
  • آن ها راجع به پول فکر نمی کنند: بعضی از دوستان من تلاش کردند تجربه کسب کنند و موفق نیز شدند اما پولی به دست نیاوردند. بعضی دیگر از دوستانم به دنبال شهرت رفتند و مشهور شدند اما بازهم پولی در دستشان نبود. اگر می خواهید پولدار شوید باید تنها برای پولدار شدن قدم بردارید. البته که به شهرت و تجربه هم نیاز دارید اما فراموش نکنید که هدف اصلی شما پول است.

نکات نهایی در مورد موفقیت مالی و کسب ثروت

اهداف مالی مشخصی در ذهن خود داشته باشید و حتی اگر همه چیز و همه کس در مقابل شما قرار گرفت برای اهداف خود بجنگید. هر فردی را که به شما بگوید به اهدافتان نمی رسید و سعی در سرکوب شما داشته باشد از خود دور کرده و حرف هایش را باور نکنید.

اگر می خواهید پولدار شوید پس هر چیز دیگری را به جز پولدار شدن فراموش کنید در غیر این صورت به همه چیز می رسید به جز پول!

به ندرت می توان با اولین تلاش موفق شد پس به یاد داشته باشید باید بیش از یک بار تلاش کنید. از شکست ها نترسید و دست از تلاش برندارید.

اگر به این توصیه ها عمل کنید اهداف مالی خود را به دست آورده و به موفقیت مالی خواهید رسید.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

 

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

5 حرکت من برای کسب درآمد اینترنتی

آیا بیشتر افراد ثروت خود را به ارث می برند؟

چرا من ثروتمند نیستم

هنر ثروتمند شدن در 5 سال

شخصیت ثروت ساز

چگونه ثروتمند و مشهور شویم

شما احتمالا با جستجوی یکی از عبارت های زیر به این مقاله رسیده اید:

موفقیت مالی در ایران. راههای پولدار شدن بدون سرمایه. موفقیت مالی شخصی. راههای کسب ثروت در ایران