چگونه سریع به اهدافمان برسیم

چگونه به هدفمان برسیم

دیروز با برخی از دوستان درباره ی اهداف و راه رسیدن به آن ها صحبت می کردیم. در طی مکالمه متوجه شدم بیشتر آن ها معتقدند محیط خارجی نقش مهمی در تعیین موفقیت هر فرد دارد.

یکی از دوستان گفت اگر در کشور فقیری متولد شویم خیلی سخت است موفق شویم و به خواسته های خود برسیم.

آیا واقعا محیط خارجی می تواند مانع افراد برای رسیدن به اهدافشان شود؟

آیا جنسیت، زادگاه یا حتی ناتوانی های جسمی ما را محدود می کند؟؟

در این مقاله به این سوال پاسخ می دهم، همچنین به شما می گویم چگونه سریع به خواسته های خود برسید.

باورهای خود را اصلاح کنید تا به اهدافتان برسید

دوستم نمی دانست من در سن 23 سالگی روی یک تکه کاغذ نوشتم می خواهم تا قبل از 30 سالگی پولدار شوم. ( هیچ چیز تصادفی اتفاق نمی افتد )

بنابراین به طور خلاصه می توان گفت راز رسیدن به هدف اشتیاق شدید برای به دست آوردن آن و همچنین اصلاح باورها می باشد؛ باید باور داشته باشید حتی اگر در محیطی نامناسب و شرایط نامطلوب زندگی می کنید می توانید این محیط را به نفع خودتان تغییر دهید.

داستان زندگی آبراهام لینکلن

مزرعه‌ای که لینکون در آن به دنیا آمد در «نولین کریک» در سه مایلی جنوب هاجنویل کنتاکی واقع شده است، در واقع در ناحیه ی جنوب شرق شهرستان (بخش) هاردین که در آن زمان مرز به حساب می‌آمد. نام لینکون را از نام پدربزرگش گرفتند که در حملهٔ سرخ‌پوستها در سال ۱۷۸۶ پوست از سرش جدا کردند و او را به قتل رساندند. والدین لینکون تحصیل نکرده و بی سواد بودند. آبراهام یک خواهر بزرگ‌تر داشت به نام سارا لینکون که در سال ۱۸۰۵ به دنیا آمد. او همچنین برادر کوچکی داشت به نام توماس که در اوایل کودکی جان سپرد.

سه سال بعد از اینکه خانواده لینکون مزرعه را خریدند، ادعای دیگری مبنی برمالکیت مزرعه در دادگاه هاروین مطرح شد که آن‌ها را مجبور به تخلیه کرد. توماس، پدر آبراهام، این پرونده حقوقی را دنبال کرد تا اینکه سرانجام در سال ۱۸۱۵ با شکست مواجه شد.

در سال ۱۸۱۶، زمانی که لینکون ۷ ساله بود همراه با پدر و مادرش به بخش بری ایندیانا نقل مکان کرد. او بعدها پی برد که این جابجایی بعضاً به دلیل برده داری و نیز به علت مشکلات اقتصادی موجود در کنتاکی صورت گرفته بود. در سال بعد در سال ۱۸۱۸که لینکون ۹ ساله بود مادرش در سن ۳۴ سالگی بر اثر بیماری جان باخت.

در سال ۱۸۳۰، به دلیل افزایش مشکلات مربوط به زمین و نیز مشکلات اقتصادی در ایندیانا، خانواده ی آبراهام در زمینی دولتی سکنی گزیدند. محل این زمین را پدر آبراهام در بخش ماکون ایالت ایلینوی برگزید. زمستان سال بعد آنقدر سرد و سخت بود که خانواده را تقریباً مجبور به با بازگشت به ایندیانا کرد.

در اواخر همان سال دنتون آفوت، تاجری در نیورالم، او را به استخدام خود درآورد و از آن زمان آبراهام با همراهی دوستانش با قایق از طریق رودخانهٔ سنگامون، رودخانه ایلیونویز و رودخانهٔ می‌سی‌سی‌پی از نیورالم به نیواورلتر و یویندیانا کالا جابجا می‌کرد.

او تنها 18 ماه آموزش دید. بعد از آن با کتاب های قرضی خودش شروع به سواد آموزی کرد.

حرفه هایش را از یک فروشگاه کوچک آغاز کرد و در نهایت به یک وکیل مشهور تبدیل شد.

او با هر مانعی که فکرش را بکنید رو به رو شد و در نهایت به ریاست جمهوری آمریکا رسید. لینکلن از هیچ استثنائی برخوردار نبود، هنری فرد، توماس ادیسون، جان کریزی، اپرا وینفری و والت دیزنی همگی با شرایط دشوار مواجه شدند اما در نهایت توانستند به اهداف خود برسند. (نگاه کنید به افراد موفق چگونه به موفقیت رسیده اند)

برای رسیدن به هدفی که در ذهن دارید خودفریبی را متوقف کنید

پس اگر همه ی اهداف حتی در شرایط دشوار قابل دستیابی هستند، چرا بیشتر مردم شانس، سرنوشت و محیط خارجی را عامل ناکامی های خود می دانند؟

دو دلیل وجود دارد:

  1. این افراد می ترسند اعتراف کنند به اندازه ی کافی تلاش نکرده اند زیرا این موضوع باعث آسیب شخصیتی در آن ها می شود.
  2. آن ها همیشه راه آسان تر را ترجیح می دهند ( سرزنش کردن همه چیز به جز خودشان )

برای همه اعتراف به بدشانسی آسان تر از اعتراف به تلاش نکردن است.

حتی اگر در سخت ترین شرایط زندگی کنید بازهم می توانید به اهداف و خواسته های خود برسید.

هربار که به این موضوع شک کردید داستان زندگی آبراهام لینکلن را بخوانید.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

5 مرحله برای کسب درآمد مطمئن از اینترنت

راه رسیدن به آرزوها

راه های رسیدن به موفقیت چیست

برای رسیدن به موفقیت چه باید کرد

گام های رسیدن به هدف

راز رسیدن به هدف چیست

چگونه برای رسیدن به هدف مصمم باشیم