چرا من بدشانس هستم

بدشانسی در زندگی

چرا بعضی مردم بد شانس هستند؟

چرا بعضی افراد فرصت هایی پیدا می کنند که باعث پیشرفتشان می شود اما بعضی دیگر هیچ وقت فرصت مناسبی ندارند؟

به نظر می رسد فرصت های خوب تنها برای بعضی از افراد به وجود می آید، آیا به این دلیل است که آن ها خوش شانس و دیگران بد شانس هستند؟ (نگاه کنید به نقش شانس در موفقیت)

در این مقاله به این سوال پاسخ خواهم داد.

هنری فورد بسیار خوش شانس بود

هنری فورد بسیار خوش شانس بود. او در زمان خود در بین ثروتمندترین مردان آمریکا قرار داشت. شرکتش با اختراعاتی که داشت جهان را تغییر داد و او بسیار مشهور بود.

این قسمتی از داستان است که همه ی ما آن را می دانیم. اما آیا می دانید هنری فورد 6 بار تمام پول خود را از دست داده است؟

هنری فورد در طول زندگی اش بد شانس بود اما چون به اندازه ی کافی استقامت داشت هر بار توانست روی پای خود بایستد و پیشرفت کند. بیشتر مردم تنها پایان داستان افراد موفق را می بینند و تصور می کنند افراد موفق خوش شانس بوده اند. (نگاه کنید به شخصیت ثروت ساز)

شانس چیست

شانس یعنی رو به رو شدن با فرصت ها و استفاده کردن از آن ها.

چرا افراد بد شانس زیادی وجود دارند؟ به 2 دلیل:

  1. بیشتر مردم به اندازه ی کافی برای ادامه ی مسیرشان استقامت ندارند تا با فرصت های خوب و جدید رو به رو شوند: افراد بدشانس کسانی نیستند که سرنوشتشان با بدشانسی گره خورده باشد یا هیچ وقت فرصت جدید و خوبی پیدا نکنند. افراد بد شانس کسانی هستند که قبل از رو به رو شدن با فرصت ها امیدشان را از دست می دهند.

کلید رسیدن به موفقیت جستجوی مشتاقانه برای فرصت ها و تلاش شکست تا زمانی که به فرصت مناسبی برسید می باشد. توماس ادیسون برای اختراع لامپ هزاران بار تلاش کرد تا بالاخره توانست راه درست آن را پیدا کند.

آیا او خوش شانس بود؟

بله او خوش شانس بود زیرا می دانست شانس یعنی تلاش و تلاش تا زمانی که بتوان راه حل درست را پیدا کرد. (نگاه کنید به موفقیت آسان نیست)

  1. بیشتر مردم هنگام رو به رو شدن با فرصت ها آمادگی استفاده از آن را ندارند: افراد بدشانس کسانی نیستند که فرصت به دست نمی آورند بلکه هنگام رو به رو شدن با فرصت ها آمادگی استفاده از آن را نداشته و نتیجه فرصت را از دست می دهند.

برای خوش شانس بودن باید هنگام برخورد با فرصت های خوب مهارت استفاده از آن ها را داشته باشید. (نگاه کنید به چگونه فرصت ها را بشناسیم)

فرض کنید رئیس یک شرکت بزرگ را به طور تصادفی در آسانسور ببینید. اگر مهارت ارتباطی خوب و رزومه ی کاری قوی نداشته باشید این ملاقات هیچ سودی برای زندگی شما نخواهد داشت و شما بد شانس خواهید بود.

از سوی دیگر اگر مهارت ارتباطی خوبی داشته باشید و  رزومه ی کاری قوی خودتان را به او معرفی کنید یک شغل خوب خواهید داشت و در نتیجه شما خوش شانس خواهید بود.

آیا آزار دهنده است؟

اگر به شما بگویم تنبل، بدون استقامت یا حتی بی کفایت هستید آزار دهنده است؟

البته که آزار دهنده است و به همین دلیل بیشتر مردم چنین چیزهایی را مستقیم به شما نمی گویند. فقط مردم نیستند که از گفتن واقعیات آزار دهنده به شما خود داری می کنند بلکه ذهنتان نیز همین کار را انجام می دهد.

گاهی اوقات ذهنتان واقعیات آزار دهنده و تلخ را از شما مخفی می کند. درواقع اگر باور کنید بد شانس هستید از اینکه بفهیمد بی استقامت و بی کفایت عمل می کنید بهتر است.

در حقیقت ذهن گاهی تنها برای اینکه به شما آزاری نرسد فریبتان می دهد.

شما می توانید با استقامت کافی و آمادگی برای فرصت ها خوش شانس باشید.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائرة المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. سایت نوین بینش یک سایت پژوهشی است که در زمینه روانشناسی تجاری، مدیریت، روانشناسی عشق، کارآفرینی و موفقیت فعالیت می کند. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

5 مرحله برای کسب درآمد مطمئن از اینترنت

موفقیت بعد از شکست

چگونه یک کسب و کار موفق راه بیندازیم

چگونه به موفقیت مالی برسیم

چگونه در کسب و کار موفق شویم

افراد موفق چگونه به موفقیت رسیده اند

راه های رسیدن به موفقیت چیست

شما احتمالا با جستجوی یکی از عبارت های زیر به این مقاله رسیده اید:

دعای بدشانسی. بدشانس ترین افراد دنیا. بدشانسی در زندگی. بدشانسی یعنی. خوش شانسی و بدشانسی. علت بد اوردن در زندگی