چگونه مثبت فکر کنیم

چگونه مثبت فکر کنیم

چگونه تفکری مثبت داشته باشیم

مطمئن هستم تا کنون بسیار سعی کرده اید تا مثبت فکر کنید اما باز هم فقط همان افکار منفی در ذهن شما جای داشته است.

وقتی در مورد افکار مثبت می اندیشیم، بسیاری از مردم به اشتباه فکر می کنند همه ی کاری که باید انجام دهند این است که مثبت اندیش شوند و گفته هایی مثبت را تکرار کنند سپس منتظر باشند تا یک اتفاق جادویی رخ دهد اما از آنجایی که ذهن و زندگی انسان ها بسیار پیچیده تر از این حرف ها است، در نهایت ناامید خواهند شد.

تفکر مثبت فقط فرایند تغذیه کردن ذهن با افکار مثبت نیست بلکه یک مذاکره است بین دو طرف مغز، طرف مثبت و طرف منفی، دقیقا مثل هر مذاکره ی دیگری آن طرفی که منطقی تر و متقاعد کننده تر عمل کند در مذاکره پیروز خواهد شد. در این مقاله توضیح می دهم چگونه با متقاعد کردن ذهنتان می توانید مثبت فکر کنید تا افکار مثبتی که تکرار می کنید را باور کند.

چرا مثبت اندیشی برای بسیاری جواب نمی دهد

اشاره کردن به یک جمله ی مثبت و سپس به زور وارد ذهن کردن آن دقیقا مثل این است که ذهن تان را وادار کنید تا آن جمله را باور کند. در مقاله ی قبلی خود با نام چگونه دیگران را متقاعد کنیم، توضیح داده ام که چگونه شکست دادن باورهای مخالف، مهمترین عاملی است که در متقاعد کردن فرد تاثیر دارد.

تصور کنید فقط ۱۰ دقیقه ی دیگر مانده تا ملاقات شروع شود اما هنوز لباس هایتان را نپوشیده اید و مسافت طولانی را باید طی کنید. آیا تکرار جمله ی مثبتی مثل ” من به موقع خواهم رسید” جواب خواهد داد؟ البته که نه چرا که برخلاف باور کنونی و قواعد منطقی زندگی شماست.

به همین دلیل است که بسیاری اوقات جملات تاکیدی جواب نمی دهند! سعی کنید ذهن تان را صبح ها متقاعد کنید که با اعتماد به نفس هستید و تا شب نتوانید با هیچ فردی ارتباط برقرار کنید، در نتیجه ذهن تان هرگز شما را باور نخواهد کرد.

روش صحیح مثبت اندیشیدن

براساس واقعیت هایی که در بالا ذکر شده، به رویکردهایی می رسیم که به ما کمک می کند بدون اینکه اشتباهی کنیم بتوانیم تفکری مثبت داشته باشیم:

  • باورهای تان را نقض نکنید در عوض از منطق برای متقاعد کردن ذهن تان استفاده کنید:
    اگر همیشه دیر به محل کار می روید، مدام با خود تکرار نکنید که زود به محل کار خواهم رفت در عوض زمان مناسب برای حرکت به سمت محل کار را به خود یادآوری کنید.
  • باورهای مخالف را بشناسید و به چالش بکشیدشان:
    وقتی جملات مثبت را برای خود تکرار کنید، مستقیم از ضمیر ناخودآگاه یک جواب دریافت خواهید کرد که می گوید “نه نمی توانی انجام دهی” یا “هرگز این کار را قبلا انجام نداده ای” در راهنمایی ها برای اعتماد به نفس همیشه تاکید شده است افرادی که همیشه از جملات تاکیدی برای ایجاد اعتماد به نفس استفاده می کنند در نهایت شکست خواهند خورد زیرا نمی توانند ناخودآگاه خود را قانع کنند تا آن چیزی که می خواهند را باور کنند. سعی کنید این پاسخ های منفی را تحلیل کنید و اگر می توانید به ضمیر ناخودآگاه تان اطمینان لازم را بدهید یا با استدلال مخالف در مقابل آن ایستادگی کنید.
  • موانع را یک به یک از سر راه خود بردارید:
    یکی از مشکلاتی که هنگام متقاعد کردن ضمیر ناخودآگاه با آن مواجه می شوید این است که وقتی یک مورد را رد کردید با یک مورد جدید رو به رو خواهید شد. طبق روانشناسی متقاعد کردن، باید بتوانید همه ی باورهای مخالف را یک به یک از سر راه بردارید تا بتوانید طرف مثبت ذهن را به صورت موفقیت آمیز متقاعد کنید.
  • تفکرات مثبت به معنی متقاعد کردن ذهن تان است نه فریب دادن خود:
    تصور کنید ضمیر ناخودآگاه دوست شما است که به دلایل کافی نیاز دارد تا متقاعد شود. نمی توانید فقط جملات را تکرار کنید و سپس امید داشته باشید شما را باور کند اما در عوض می توانید با منطق و واقعیت های مستند و قطعی او را متقاعد کنید (نگاه کنید به چگونه با حرف زدن، ضمیر ناخودآگاه را پاکسازی کنیم).

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائره المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. کتاب مدار جذب و ازدواج توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای جذب کردن هر شخصی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

با باورهای منفی که در مورد خود دارم چه کنم

۵ راه کار قطعی برای رسیدن به خودباوری

با نابودی باورهای غلط ناخودآگاه، استعدادهای پنهان خود را آزاد کنید

راهنمایی نهایی برای آرامش اعصاب

۸ روش منحصر به فرد در متقاعد سازی دیگران

قدرت واقعی تصویر سازی و تاثیر آن بر موفقیت

چگونه می توانم شخصی را در کوتاه ترین زمان ممکن عاشق کنم