درمان افسردگی بعد از طلاق

درمان افسردگی بعد از طلاق

یکی از مسائلی که بسیاری از کاربران وبسایت و اعضای کانال تلگرام نوین بینش با آن درگیر بوده و در مورد آن با من صحبت می کنند احساسات بد بعد از جدایی و به قول معروف آسیب  های روحی و عاطفی بعد از کات کردن می باشد. با اینکه هرکدام از این افراد داستان مخصوص به خودشان را دارند اما من متوجه شدم که همه ی آن ها به دلایل مشابهی با چنین احساسات ناخوشایندی دست و پنجه نرم می کنند.

در مقاله ی به سادگی شکست عشقی را حل کنید توضیح دادم دلیل اصلی شکست افراد در کنار آمدن با جدایی این است که بسیاری از آن ها نمی دانند بعد از جدایی چه باید کرد و دست به اقدامات نادرستی می زنند.

اقدامات درست بعد از جدایی به شما کمک می کنند با احساسات ناخوشایند مبارزه کرده و درگیر آسیب های عاطفی نشوید. پس بهتر است دانش خود را در این زمینه افزایش دهید.(نگاه کنید به باید ها و نباید های بعد از شکست عشقی)

دلایل آسیب های عاطفی بعد از طلاق

موارد زیر مهم ترین دلایل آسیب های عاطفی بعد از شکست عشقی در زنان و مردان می باشد:

تصور می کنید این احساسات همیشگی هستند: معمولا افرادی که برای اولین بار  رابطه ی عاطفی و ازدواجشان شان به اتمام رسیده و دچار شکست عشقی می شوند تصور می کنند هیچ گاه از احساسات بد و ناخوشایند رها نشده و این احساسات همیشگی هستند. چنین باورهای نادرستی در نتیجه ی تماشای فیلم ها ی عاشقانه و گوش دادن به ترانه های رمانتیک در ذهن افراد ایجاد می شود. به شما اطمینان می دهم که حقیقت چیز دیگری است، به محض اینکه روند بهبودی تان آغاز شود این احساسات ناخوشایند از بین رفته و و برای همیشه ناپدید می شوند.

این احساسات طبیعی است: بعد از شکست عشقی و طلاق  ذهن شما به زمان مشخصی برای ساماندهی به حقایق در موقعیت جدیدی که در آن قرار گرفته اید نیاز خواهد داشت. در این زمان ممکن است برای مدت کوتاهی مانند یک هفته یا دو هفته با احساسات ناخوشایندی درگیر شوید اما پس از آن این احساسات از بین می روند. به طور خلاصه باید بگویم که ای احساسات کاملا طبیعی و ناپایدار می باشد.

در صورت دوام این احساسات چه باید کرد؟: همانطور که قبلا اشاره کردم تفاوت مهمی بین کسانی که در مدت چند روز پس از جدایی به بهبودی رسیده و کسانی که تا مدت ها پس از شکست عشقی و جدایی نمی توانند با آن کنار آمده و بهبودی خود را به دست آورند اقدامات انجام شده ی بعد از جدایی می باشد.

روانشناسی عشق و شکست عشقی: اگر شخصی از من بپرسد چرا بعد از شکست عشقی دچار آسیب روحی شده و با اینکه زمان زیادی گذشته است هنوز نمی تواند از احساسات بد خود رها شده و زندگی عادی بازگردد اولین پاسخی که به او خواهم داد به این صورت است:” زیرا هیچ اطلاعاتی درباره ی روانشناسی عشق نداری!”. اگر دانش تان را در باره ی روانشناسی عشق و شکست عشقی افزایش دهید متوجه می شوید عاشق شدن به دلایل مشخصی اتفاق می افتد و به همین ترتیب می توانید عاشق فردی شوید که حتی خیلی بهتر از عشق قبلی تان بوده و رابطه ی عاطفی شادتری را در کنار او تجربه خواهید کرد.(نگاه کنید به روانشناسی  عشق).

چرا بعد از طلاق آرامش خود را از دست می دهید؟

احتمالا دیده اید که افراد در وضعیت های مشابه احساسات متفاوتی از خود بروز می دهند. ممکن است فردی در یک موقعیت خاص احساس ناخوشایندی از خود بروز دهد در حالی که فرد دیگری در همان وضعیت هیچ احساس بدی نداشته باشد. دلیل این موضوع دیدگاه متفاوت افراد نسبت به واقعیات بر اساس الگوی ذهنی و سیستم باورهایشان می باشد.

اگر بعد از شکست عشقی و طلاق برای مدت طولانی با احساسات بد و ناخوشایندی رو به رو شده و دچار آسیب های روحی و عاطفی شده و آرامش خود را از دست می دهید باورهای شما در باره ی روابط، عشق و شکست عشقی بر پایه ی نادرستی بنا شده است.

اگر دانش خود را درباره ی عاشق شدن افزایش دهید می توانید باورهای نادرست خود را اصلاح کرده و با احساسات بد و آسیب های بعد از جدایی مقابله کنید. (نگاه کنید به چرا عاشق می شویم)

شاهین زند – محقق و پژوهشگر.

سایت نوین بینش یک سایت پیچیده و یا دائره المعارف خسته کننده نیست بلکه مرجعی است که  به شما کمک می کند هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید. نوین بینش بزرگترین  مرجع در مورد روانشناسی عشق در بین سایت های فارسی زبان می باشد. برای اطمینان بیشتر از این موضوع به بخش روانشناسی عشق مراجعه کنید. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم  در سایت نوین بینش منتشر شده است. با این کتاب هر شخصی را عاشق خود کنید و یا هزینه ی پرداختی  را پس بگیرید. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

طلاق از همسر خیانتکار

دلایل طلاق: نداشتن اعتماد به نفس

مراحل بهبود پس از جدایی و طلاق

دلایل افسردگی پس از جدایی