چرا بیشتر زوج ها طلاق می گیرند

چرا بیشتر مردم از روابط عاطفی خود ناراضی هستند

چرا بیشتر زوج ها طلاق می گیرند؟

چرا بیشتر مردم از روابط عاطفی شان ناراضی هستند؟ (نگاه کنید به نارضایتی در زندگی مشترک)

چرا مردم تلاش می کنند روابط عاطفی داشته باشند و بعدا از یکدیگر جدا می شوند؟

دلایل بسیار زیادی باعث جدایی و طلاق زوج ها از یکدیگر می شود اما یکی از آن ها مهم ترین و مشهور ترین دلیل جدایی و طلاق در بیشتر روابط عاطفی است.

خطرناک ترین چیز در مورد این دلیل خاص آن است که بیشتر مردم قبل از اینکه خیلی دیر شود از آن آگاه نمی شوند.

بیشتر مردم نمی دانند واقعا از زندگی چه می خواهند و تنها به دنبال به دست آوردن بهترین ها هستند. اگر از مردم در مورد رویاهایشان بپرسید متوجه می شوید زندگی آن ها کاملا با چیزی که در ذهنشان می گذرد متفاوت است.

همین امر برای روابط نیز اتفاق می افتد، بسیاری از مردم از رسیدن به خواسته های خود دست می کشند. آن ها به جای منتظر ماندن برای رو به رو شدن با همسر دلخواهشان سعی می کنند تنها فردی که بهتر است را به دست آورند.

علت بیشتر طلاق ها

در یکی از مقاله هایم گفتم بخش بزرگی از رسیدن به خواسته هایتان در زندگی رد کردن چیزی است که واقعا نمی خواهید.

اکنون سوال مهم این است که چرا بیشتر مردم وارد روابطی می شوند که به آن علاقه مند نیستند؟

به دلایل زیر:

  1. برای برآوردن نیازهای روانشناختی خود: برخی افراد فقط به توجه نیاز دارند، برخی به مراقبت و برخی دیگر می خواهند کسی آن ها را دوست داشته باشد. این افراد با اولین کسی که نیازهایشان را برآورده کند وارد رابطه می شوند. بعد ها که نیازهایشان برآورده شد در مورد عشق خود به طرف مقابل دچار سردرگمی می شوند. (نگاه کنید به نظریه ی نیازهای انسان)
  2. هنگام تنهایی احساس نا امنی می کنند: بسیاری از مردم هنگام تنهایی احساس نا امنی می کنند. به تصور آن ها فردی که مجرد است غیر عادی به نظر می رسد. بعضی از آن ها از تنهایی می ترسند و بعضی دیگر تنها می خواهند وارد یک رابطه ی عاطفی شوند حتی اگر طرف مقابلشان را دوست نداشته باشند. همانطور که احتمالا حدس زده اید بعد از مدتی این افراد متوجه می شوند چیزی اشتباه است و می خواهند طلاق بگیرند. (نگاه کنید به درمان احساس ناامنی)
  3. آن ها از خواسته هایشان دست می کشند: بیشتر مردم کارهایی انجام می دهند که خواسته ی واقعی آن ها نیست. آن ها از خواسته های واقعی خود دست می کشند و تصمیم می گیرند چیزی را که در توانشان است به دست آورند. بعد ها وقتی این افراد خواسته ی واقعی خود را با چیزی که به دست آورده اند مقایسه می کنند احساس نارضایتی کرده و تصمیم به طلاق می گیرند.
  4. آن ها نمی دانند واقعا چه می خواهند: بیشتر مردم نمی دانند واقعا چه می خواهند. از آن جا که این افراد خودشان را به خوبی نمی شناسند معیارهایشان برای انتخاب شریک زندگی با نیازهایشان کاملا متفاوت است. آن ها هنگام ملاقات با یک فرد به شدت تحت تاثیر احساسات و مواد شیمیایی آزاد شده در بدنشان قرار می گیرند و بعد ها متوجه می شوند این فرد هیچ شباهتی به چیزی که در ذهن آن ها بوده است ندارد.
  5. آن ها اعتماد به نفس پایینی دارند: بعضی مردم می دانند شریک عاطفی شان مناسب آن ها نیست اما بازهم از او جدا نمی شوند، زیرا تصور می کنند نمی توانند با فرد بهتری ارتباط داشته باشند. به عبارت دیگر، اعتماد به نفس پایین باعث شده است تصور کنند نمی توانند در کنار افراد بهتری باشند و به همین دلیل به رابطه ای که به آن علاقه ای ندارند ادامه می دهند. این افراد بعد از مدتی احساس فشار می کنند و ممکن است طلاق بگیرند. (نگاه کنید به دلایل طلاق: نداشتن اعتماد به نفس)

چگونه رابطه ی عاطفی خود را نجات دهید

بهترین راه برای نجات یک رابطه ی عاطفی انتخاب درست از آغاز رابطه است. فقط به دلیل اینکه تصور می کنید نمی توانید با فرد بهتری در ارتباط باشید وارد رابطه ای نشوید که خواسته ی واقعی شما نیست. (نگاه کنید به راه های انتخاب همسر مناسب)

فقط به دلیل اینکه همه ی دوستانتان متاهل هستند وارد رابطه نشوید. قبل از اینکه بدانید واقعا چه می خواهید با کسی رابطه برقرار نکنید.

بیشتر مشکلات در روابط عاطفی زمانی اتفاق می افتد که وارد رابطه با فردی کاملا متفاوت با خواسته های خود می شوید.

 

شاهین زند – محقق و پژوهشگر

نوین بینش یک سایت پزشکی پیچیده یا یک دائره المعارف آنلاین و خسته کننده نیست؛ در حقیقت مرجعی است که شما می توانید هر گونه اطلاعاتی را به صورت خلاصه، مختصر و مفید بدست آورید که به زبانی ساده نوشته شده است. کتاب چگونه هر شخصی را عاشق خود کنیم توسط سایت نوین بینش منتشر شده است. این کتاب شانس شما را برای عاشق کردن هر شخصی به شکل قابل توجهی افزایش می دهد و در صورت عدم رضایت هزینه ی پرداختی به شما برگشت داده می شود. برای اطلاع از آخرین مطالب سایت نوین بینش در کانال تلگرام ما عضو شوید: عضویت در کانال تلگرام نوین بینش

آیا می خواهید بیشتر بدانید؟

طلاق عاطفی چیست و چگونه درمان می شود

نشانه های خیانت عاطفی همسر

شروع رابطه جدید پس از شکست عشقی

بعد از جدایی چه باید کرد – بایدها و نبایدها بعد از جدایی

چرا همسرم درخواست طلاق کرد

تاثیر دخالت خانواده بر طلاق

درمان افسردگی بعد از طلاق

از بی توجهی شوهرم خسته شدم

چرا همسرم درخواست طلاق کرد